betingelse inde i en if sætning BOF EOF
Fra : Snoopy

Dato : 15-06-03 19:31

Hejsa, hvordan sætter jeg en betingelse inde i en if sætning, hvis recordsettet er tomt ?

eksempel:

Fucntion master

If Request("vis") = "" Then

While Not rsMaster.EOF

else

While Not rsMaster2.EOF

'men her vil jeg så gerne kunne udskrive noget andet, hvis rsMaster2 er BOF eller EOF
'lidt som if rsMaster.BOF AND rsMaster2.BOF Then
'response.write "recordset tomt"
'men hvordan gør man det i en if sætning ??
End if
End function

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-03 20:17

Snoopy skrev:

> Hejsa, hvordan sætter jeg en betingelse inde i en if sætning,
> hvis recordsettet er tomt ?

Helt generelt - du indfører blot en ekstra if-sætning med et
passende kriterium.

> 'men her vil jeg så gerne kunne udskrive noget
> andet, hvis rsMaster2 er BOF eller EOF

Du har faktisk allerede din betingelse stående - nemlig i "While
Not"-linjen. Du skal bare gentage den i en if-sætning:

If rsMaster2.EOF Then
   Response.write "Tomt recordset"
Else
   Do While Not rsMaster2.EOF
       ' løkkekode
   Loop
End If

(løkken kan sådan set godt flyttes uden for if-sætningen - jeg
synes bare det giver bedre mening at have den indeni)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Snoopy

Dato : 15-06-03 21:00

> Du har faktisk allerede din betingelse stående - nemlig i "While
> Not"-linjen. Du skal bare gentage den i en if-sætning:

> [...]

Ja mange tak, så virker det