MS Windows
briani 27239
OGG hvilket afspiller prog?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-03 19:01

hvad bruger man til at afspille ogg vorbis filer? jeg åbner i mediaplayer,
men synes det ser ud af h til.

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-06-03 19:34

On Sun, 15 Jun 2003 20:01:15 +0200, sniper_Nolight wrote:

> hvad bruger man til at afspille ogg vorbis filer? jeg åbner i mediaplayer,
> men synes det ser ud af h til.

Fx. Winamp. Jeg synes 2'eren er bedst.
http://winamp.com/

--
Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-03 20:13

jeg har installeret 2eren men kan ikke få winamp til at spille den... jeg
kan ikke associasere filerne til winamp.... winampikonet kommer ikke frem i
listen over programmer jeg vil åbne filerne med... heller ikke selvom jeg
vælger winamp ikonet... der sker intet?

Fra : Frede Sørensen

Dato : 15-06-03 20:34

Søg efter ogg codexen OggDS0995.exe

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-06-03 20:36

On Sun, 15 Jun 2003 21:13:13 +0200, sniper_Nolight wrote:

> jeg har installeret 2eren men kan ikke få winamp til at spille den...

Har du "full" versionen? Den har vorbis decoder med.
http://private.cerebri.mine.nu/winamp292_full.exe

> jeg
> kan ikke associasere filerne til winamp....

Det er nok fordi WMP er sat til at beholde de filtyper. Slå dem fra.
Start Winamp og tryk [Ctrl + P]. Under 'File types' vælger du de ønskede
formater.

> winampikonet kommer ikke frem i
> listen over programmer jeg vil åbne filerne med... heller ikke selvom jeg
> vælger winamp ikonet... der sker intet?

Hvis du vælger at installere 'Agent' sammen med Winamp, så sørger den for
at der ikke er nogle programmer der "stjæler" filformaterne igen.

--
Lars