Printerproblem - inkjet svines til indvend~
Fra : Kim Bækgaard

Dato : 15-06-03 14:45

Hej Gruppe

Jeg har et problem med mine forældres HP Deskjet 820 (ja - den ER gammel;=)

For et par uger siden, med en forholdsvis ny sort blækpatron, begyndte den
at udskrive "stribet" og uden fuld dækning. Patronen var ikke kørt tom og
hverken justering eller rensning afhjalp problemet. Da patronen blev taget
ud, viste det sig at den var fuldstændigt smadret til med blæk og jeg dømte
den derfor død. Der blev sat en ny patron i og denne har fungeret OK indtil
nu, hvor samme problem er opstået - igen med en patron hvor printhovedet var
fuldstændigt smadret til med blæk.

Spørgsmålet er derfor om der er noget at gøre ved problemet - eller om man
skal konkludere at en 820'er på nuværende tidspunkt har leveret det man kan
forvente af den og skal erstattes med noget nyere?

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Mogens

Dato : 15-06-03 15:30

On Sun, 15 Jun 2003 15:45:24 +0200, "Kim Bækgaard"
<kim@REMOVETHISdevil.dk> wrote:

> [...]
>skal konkludere at en 820'er på nuværende tidspunkt har leveret det man kan
>forvente af den og skal erstattes med noget nyere?

Hej

Jeg vil gætte på at en HP 820 er meget lig den HP 850 som jeg har.

Åbn låget og kig ude i højre side, der hvor blækpatronerne parkerer
når printeren ikke kører. Der bør være en opsamlingsboks ca 1,5 x 3 cm
og ca 3 cm dyb. Hvis denne boks er fyldt op med blæk-snask så har du
fundet problemet. Når printeren af og til kører en automatisk rensning
af patronerne, sker det ned i denne beholder som til sidst vil være
fyldt op.
Når det sker kan der komme så meget snask at printerhovederne bliver
slæbt igennem det og de bliver smurt ind i det. Så hvis denne beholder
er fyldt op, så skal den tømmes. Brug en pind, teske eller lign. og
skovl så meget snask som muligt over på en avis. Pas på bord, fingre
og tøj. Det sviner ganske forfærdeligt.

Både blækpatroner og vognen de sidder i skal selvfølgelig også
renses, men så burde printeren sagtens kunne køre i adskillige
år igen. Min HP 850 er blevet renset på denne måde 2 gange nu,
men det kommer selvfølgelig an på hvor meget der skrives ud.

mvh Mogens

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 15-06-03 15:36

> Jeg vil gætte på at en HP 820 er meget lig den HP 850 som jeg har.

De er MEGET ens ;=)

Jeg takker for beskrivelsen, som for mig lyder ganske rigtig - både med
hensyn til problem og løsning af det ;=)

Det er videresendt til rette sted

Tak for hjælpen

Kim

Fra : Mogens

Dato : 15-06-03 15:36

On Sun, 15 Jun 2003 16:35:32 +0200, "Kim Bækgaard"

> [...]
>
>Jeg takker for beskrivelsen, som for mig lyder ganske rigtig - både med
>hensyn til problem og løsning af det ;=)

Jeg glemte forøvrigt at nævne at printeren
skal være tændt. Ellers flytter blækpatronerne
sig jo ikke og så kan man ikke komme til den
lille boks nedenunder.

mvh Mogens

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 17-06-03 18:20

Både jeg og min fader i Horsens takker mange gange - printeren er som ny

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Mogens

Dato : 17-06-03 23:30

On Tue, 17 Jun 2003 19:19:32 +0200, "Kim Bækgaard"
<kim@REMOVETHISdevil.dk> wrote:

>Både jeg og min fader i Horsens takker mange gange - printeren er som ny

Velbekomme. Jeg er glad for at operationen lykkedes
og at patienten har det godt.

mvh Mogens

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-06-03 15:32

> [...]
kan
> forvente af den og skal erstattes med noget nyere?

Virker det næsten ligesom at skrive med en pensel?? - Prøv at pille
blækpatronen ud og check om området ved skrivehovedet er helt 'udstoppet'
med (sorte) nullermænd... (Nullermænd kan nogengange næsten finde på at
'trække' blækket ud af partonen!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy