SQL hjælp
Fra : Kim Hansen

Dato : 15-06-03 14:06

Hej

Mit spørgsmål er med garanti let at lave, men jeg kan ikke
rigtigt få
det skruet sammen.
Jeg skal have et tekst felt og en ok knap - når brugeren har
indtastet en søgetekst og clicket ok skal den bygge og køre en
sql sætning mod databasen.

Lidt i denne stil.

SELECT * FROM Tabel WHERE Felt LIKE søgetekst

men hvordan angiver jeg dette tekst felt i sql sætningen ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-06-03 14:19

"Kim Hansen" <KimHansen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> sql sætning mod databasen.
>
> Lidt i denne stil.
>
> SELECT * FROM Tabel WHERE Felt LIKE søgetekst

strSeek = request.form("strFormNoget")

strSQL = "SELECT * FROM Tabel WHERE Felt LIKE '%" & strSeek & "%' ORDER BY
XXXX ASC"

Skift selv XXXX ud med noget andet

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Kim Hansen

Dato : 15-06-03 14:33

Hej

Tak for hjælpen så virker det.... man skal bare tænke lidt anderledes
end jeg er vant til i vb