Slut med modermælkserstatning.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-06-03 13:55

Hej!!

Min søn på 7 mdr har snart i 3½ mdr spist mos, grød og pure af både kød,
grøntsager og frugt.
Vi har hele tiden givet ham mellem 1 og 4 flasker om dagen (de sidste 14
dage kun 1). Men nu gider han altså ikke det mælkeplask længere.
Kan vi holde helt op med at giver ham modermælkserstatning.

Knus
Heidi

Fra : Kevin

Dato : 15-06-03 14:27

d. 15/06/03 14:55 ytrede Heidi Bojsen

> [...]
> dage kun 1). Men nu gider han altså ikke det mælkeplask længere.
> Kan vi holde helt op med at giver ham modermælkserstatning.

Ja
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 15-06-03 15:59

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk> skrev...

> Kan vi holde helt op med at giver ham modermælkserstatning.

Det kan I godt. I skal bare sørge for, at hans jernbehov dækkes
alligevel - enten ved 5 dråber dagligt eller gennem i alt 400 ml.
jernberiget vælling eller MME - sidstnævnte i maden f.eks. eller i et
glas (det kan være, det er flasken, han ikke gider mere i stedet for
indholdet).

Det siges, at de små i den alder skal have mellem en halv og trekvart
liter mælkeprodukter dagligt, så I må i gang med sødmælken, osten og
yoghurten.

Nogle anbefaler dog, at man venter med sødmælken og kun bruger MME,
indtil 9-12 måneders alderen.

Christina

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-06-03 16:29

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> yoghurten.
>
> Nogle anbefaler dog, at man venter med sødmælken og kun bruger MME,

Hej!!

Han spiser allerede yougurt og får mælkeprodukter, så det er ikke problemet.

Knus
Heidi

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 15-06-03 21:11

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk> skrev...

> Han spiser allerede yougurt og får mælkeprodukter, så det er ikke
problemet.

Fint nok - så er det kun jerndråberne, der skal indføres. Men jeg synes
nu også, at I skal prøve at give ham MME af glas, for at se om det kun
er flasken, eller det *er* stadset, han ikke vil have...

Christina

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-06-03 21:16

.. Men jeg synes
> nu også, at I skal prøve at give ham MME af glas, for at se om det kun
> er flasken, eller det *er* stadset, han ikke vil have...
>
> Christina

Hej!!

Han har ingen problemer med flasken hvis der er vand i eller alm sødmælk. Og
han vil ikke have MME af kop. Så jeg er rimmlig sikker på at han ikke vil
have stadset.
Men tak for svaret.

Knus
Heidi

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-06-03 22:25

Heidi Bojsen [Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk] skrev:
> Kan vi holde helt op med at giver ham modermælkserstatning.

Hvad svarede din sundhedsplejerske og din læge da du spurgte dem ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-06-03 09:28

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

At han spiser så fornuftigt og meget og forskelligt at vi godt kan prøve at
holde op, men ville gerne høre andres erfaringer.

Knus
Heidi

Fra : Per Pedersen

Dato : 13-07-03 19:01

hej
jeg stoppede med at give min søn det i nogenlunde samme aldre jeg vil sige
at det må være skønt fordi jo ældre de er jo sværere har de ved at komme af
med sutte flasken jeg ved at det er normalt at din ikke vil have det bare
husk at give ham jern fordi det kommer han til at mangle fordi der er mange
vitaminer i modermælken erstatningen jeg vil råde de til at give dit barn
mælk en kop og han må jo også gerne få kartofler og der er mange vitaminer i
så vær ikke bange for at der er noget galt det e mit råd.

Hilsen Tanja