Forventes tang ????
Fra : Britta Larsen

Dato : 15-06-03 12:00

Hej folkens :)

Jeg står og over vejer at købe "hest" igen, jeg har fundet et føl der er
lidt over 3 mdr og er ca 115 cm i stang, mor er en blandings belgier og
faren er ukent. men vil tror det er en fuldblods af en art, vil et skud på
omkring 148-155 være forkert satset på forventet stang?
Håbe ri kan hjælpe mig :)

Hav en forsat god dag :)

--
Britta Larsen
--

www.smilly.dk

Fra : taina

Dato : 15-06-03 12:10

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faren er ukent. men vil tror det er en fuldblods af en art, vil et skud på
> omkring 148-155 være forkert satset på forventet stang?

Det er godt nok svært at gætte på. Morens og farens højde kan selvfølgelig
give et fingerpeg, men det sker ikke sjældent at en bedstemor eller oldefar
pludselig slår igennem. Derfor kan man med en mor og far på 155-160
pludselig få et føl, der er 170.

Derfor er mit bedste bud at du prøver at samle så mange informationer om
stamtræet som muligt. Hende der ejer føllet, har hun slet ikke nogen ide om,
hvem der er far til det?

mvh. tina

Fra : Britta Larsen

Dato : 15-06-03 12:31

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev:

> [...]
oldefar
> pludselig slår igennem. Derfor kan man med en mor og far på 155-160

Det har du så ganske ret i :)

> Derfor er mit bedste bud at du prøver at samle så mange informationer om
> stamtræet som muligt. Hende der ejer føllet, har hun slet ikke nogen ide
om,
> hvem der er far til det?

Nej hun var ifolet da hun blev købt, tror måske de glemte at spørge dengang
men deres dyrlæge mener det er en adel hingst der er faren til den ( det er
jo et vidt begreb).
men går ikke så meget op i racer, bare det er en rolig og omgængelig hest,
og den ligner til forveksling min gamle hest, på farven.

Hislen

Britta Larsen