Mystisk problem
Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-06-03 11:27

Haves:
=====
Win98
Stofanet
Com21 kabelmodem

Konfiguration:
==========
IP (fast): 192.168.109.70
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.109.254
DNS#1: 212.10.10.4
DNS#2: 212.10.10.5
DNS#3: 212.10.10.3

Stofas loginserver:
192.168.30.2

Problem:
=======
Kan ikke få forbindelse til internet. Jeg kan imidlertid helt uden problemer
at pinge *såvel* gateway som loginserver. Jeg kan *ikke* pinge noget andet
(f.eks. DNS-maskinerne). For at blive 'logget på', skal man først oprette en
telnet forbindelse til loginserveren på port 254 og oplyse brugernavn og
password. Selv om jeg fint kan pinge loginserveren, kan jeg *ikke* oprette
telnetforbindelsen! Hvad i alverden er der galt med min maskine?

PS. Jeg har en anden maskine også, og når jeg konfigurerer den op på helt
samme måde, så er der ingen problemer overhovedet. Hvad er der galt med min
første maskine?

Jeg har prøvet:
==========
- Fjerne og geninstallere netværksadapter (med efterfølgende
rekonfigurering af TCP/IP).
- Køre Win98 installation igen (oven i min gamle installation - et
reparationsforsøg).

Ingen af delene har hjulpet. Næste skridt er at formattere harddisken og
begynde helt forfra, men det kan da ikke være nødvendigt???? Hjælp!

--Martin

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-06-03 08:02

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoREMOVETHISfanet.dk> wrote in

> [...]
> rekonfigurering af TCP/IP).
> - Køre Win98 installation igen (oven i min gamle installation - et

Prøv at åbne din webbrowser (og tjekke at proxy er slået fra) og gå ind på
adressen http://signon.stofanet.dk

Så kan du logge på ad den vej (uden brug af telnet).

Hvis du vil undgå at skulle skrive brugernavn og password, så mener jeg at
de form data der sendes, bliver sendt til signon.php og brugernavns-
variablen hedder user og adgangskode variable hedder pass. Det betyder at
hvis du skriver
http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=xxxxxxxxxs001&pass=yyyyyyyy

Så burde du blive logget på med det samme - du kan eventuelt lave
ovenstående link til et bookmark i din webbrowser.

Flemming

PS: Det er efterhånden 1 år siden jeg sidst har haft Stofanet, så det kan
godt være jeg husker PHP navnet forkert, men jeg er rimelig sikker på http
signon-adressen - så prøv den først, og leg så med det andet hvis adressen
virker.

Fra : SuperNova

Dato : 20-06-03 09:27

> PS. Jeg har en anden maskine også, og når jeg konfigurerer den op på helt
> samme måde, så er der ingen problemer overhovedet. Hvad er der galt med
min
> første maskine?

Husk hver gang du kobler et andet net-kort til Com21 modemet så skal det
resettes. (Lille knap bagpå) Da modemet også chekker din MAC addresse.
Det kan forklare at den ene computer kan, og ikke den anden.
Reset den og vent lidt. Har selv døjet med de modemer, måske er en gang
reset ikke nok.
-Bo-