Skriver adressen 2 gange
Fra : claus

Dato : 15-06-03 10:57

Når man kikker på linket som fremkommer i browserens adressefelt,
så bliver stien skrevet 2 gange med at # imellem.

Hvad gør jeg galt her?

strSQL = "SELECT TOP 4 * FROM personer ORDER BY id DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
' Personens navn
strTitel = rs("Titel")
strTekst = rs("Tekst")
strOverskrift = rs("Overskrift")

' Skriv links - hent oplysningerne i array
Response.Write rs("Tekst")
Response.Write "<br><a href='http://" & rs("Link") & "'>" &

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Voller

Dato : 15-06-03 13:18

"claus" <cpvenlov@yahoo.dk> skrev
> Når man kikker på linket som fremkommer i browserens adressefelt,
> så bliver stien skrevet 2 gange med at # imellem.

Hvad er felttypen for Link i din tabel i din database? Hvis den er sat til
Hyperlink, så lav den om til tekst. Det har jeg erfaring med virker nemmere.

En generel kommentar:
Først tager du og tildeler værdien af dine felter fra din tabel til nogle
variable, men du bruger ikke dine variable derefter.
> strTekst = rs("Tekst")
> Response.Write rs("Tekst")

Det virker lidt som spildt arbejde så. Du gør det korrekt med rs("Titel") /
strTitel, men du bruger ikke dine variable strTekst og strOverskrift. Link
tager du direkte fra databasen. Jeg ville have gjort noget i denne stil:

Dim strTitel, strTekst, strOverskrift, strLink
Do While NOT rs.EOF
strTitel = rs("Titel")
strTekst = rs("Tekst")
strOverskrift = rs("Overskrift")
strLink = rs("Link")

Response.Write strTekst & "<br>"
Response.Write "<a href=""http://" & strLink & """>" & strTitel & "</a>"

rs.MoveNext
Loop

rs.Close
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Mvh. Voller
voller@voller.nospam.dk
http://www.voller.dk

Bemærk nospam i e-mailadressen.

Fra : claus

Dato : 15-06-03 18:59

Thomas Voller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "claus" <cpvenlov@yahoo.dk> skrev
>
> Hvad er felttypen for Link i din tabel i din database? Hvis den er sat til
> Hyperlink, så lav den om til tekst. Det har jeg erfaring med virker
nemmere.

Jeg har nu ændret felttypen til tekst. Nu bliver stien ikke skrevet 2 gange,
men stien bliver afsluttet med #http://

> [...]
> tager du direkte fra databasen. Jeg ville have gjort noget i denne stil:

Fint - tak. Der er jeg også med på

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-03 20:19

claus skrev:

> Jeg har nu ændret felttypen til tekst. Nu bliver stien ikke
> skrevet 2 gange, men stien bliver afsluttet med #http://

Det er formentlig fordi dine feltværdier også slutter med #http://.
Kør en opdateringsforespørgsel på tabellen for at få det væk (evt.
kan du bare vælge "søg og erstat" i tabelvisning og søge på
"#http://" - erstat med "")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : claus

Dato : 15-06-03 22:26

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
> Kør en opdateringsforespørgsel på tabellen for at få det væk (evt.
> kan du bare vælge "søg og erstat" i tabelvisning og søge på

Tak. Det havde jeg vist ikke lige set. Nu virker det fint!

/Claus