synopseprøve
Fra : nulre

Dato : 15-06-03 10:44

Davs

I morgen skal jeg op i dansk med den nye prøveform, synopseprøven. Jeg ville
bare høre, om nogle af jeres klasser har været oppe via denne prøve, og
hvordan det gik. Har I nogle tips? ;)

Mvh. fra Louise

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-06-03 12:11

nulre wrote:
> [...]
> Jeg ville bare høre, om nogle af jeres klasser har været oppe via
> denne prøve, og hvordan det gik. Har I nogle tips? ;)

Jeg har ikke selv prøvet den mulighed, men jeg ved fra kólleger, der har
prøvet den på andre skoler, at eleverne ikke nødvendigvis scorer bedre
karakterer, men at eleverne måske opnår bedre færdighed i at arbejde på en
anden måde i stedet for blot at arbejde med en prøve for øje. Måske giver
det anledning til muligheder for større fordybelse i fagene?

--
ahw

Fra : nulre

Dato : 15-06-03 19:09

I er lige nødt til at hjælpe mig lidt... vores lærer har ikke forklaret sig
særlig godt med hensyn til vores prøve.

Må jeg tage computerskreven analyse/nptater med?