red hat 9 og java
Fra : Kasper

Dato : 15-06-03 08:45

Hej ng.

Jeg har installeret java fra sun, og det virker ogsaa fint saa laenge jeg
er logget ind som root. Hvis jeg som alm. bruger proever, siger mozila
bare at der skal installeret et plugin, og den vil saa selv hente det.
Den kan bare ikke faa lov til at installere naar den ikke er root.
Hvor kan man i mozilla pege paa det dir som java filerne ligger i, jeg
kan ikke rigtigt finde det nogel steder, fpr saa vidt jeg kan se skulle
andre brugere have laese rettighedder til dir'et.

Er der forresten nogen der kan fortaelle mig hvordan den der PSM
(personal security manager) virker, den kommer med en meddelelse om at
denne skal vaere installeret hvis jeg f.eks. vil benytte min netbank.

Haaber i kan hjaelpe.

/Kasper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-06-03 08:55

In article <pan.2003.06.15.07.45.06.110454.2895@oncable.dk>, Kasper wrote:

Jeg har selv installeret j2re1.4.1 hos mig. Java virker fint for alle
brugere. Jeg har følgende:

zensonic@Maibritt:/usr/lib/mozilla/plugins$ ls -la
total 28
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jun 4 10:41 .
drwxr-xr-x 8 root root 4096 Jun 4 10:41 ..
lrwxr-xr-x 1 root root 53 May 20 17:10 javaplugin_oji.so -> ../../j2re1.4.1/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so

Dvs. i mozillas generelle plugin katalog har jeg lavet et symbolsk link til
javaplugin_oji.so i j2re kataloget.

Thomas, Vanløse

Fra : Kasper

Dato : 15-06-03 09:03

On Sun, 15 Jun 2003 09:54:34 +0200, Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> ../../j2re1.4.1/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so
>
> Dvs. i mozillas generelle plugin katalog har jeg lavet et symbolsk link
Tak for raadet men det virker ikke her. Det virkede i min gamle mandrake
med en aeldre mozilla, mon det kan vaere den nye der er et problem?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-06-03 09:30

In article <pan.2003.06.15.08.03.04.224312.2895@oncable.dk>, Kasper wrote:
> Tak for raadet men det virker ikke her. Det virkede i min gamle mandrake
> med en aeldre mozilla, mon det kan vaere den nye der er et problem?

Av ja nu hvor jeg tænker mig om (det _er_ tidligt), så er min
jre ikke fra sun, men blackdowns, idet der er kompatibilitetsproblemer
med gcc versionerne.

ftp://sunsite.dk/mirrors/java-linux/JDK-1.4.1/i386/01

Jeg har en gcc3.2 installeret.

Thomas, Vanløse

Fra : Alex Thomsen Leth

Dato : 15-06-03 12:45

Den Sun, 15 Jun 2003 09:45:06 +0200, skrev Kasper:

> [...]
> (personal security manager) virker, den kommer med en meddelelse om at
> denne skal vaere installeret hvis jeg f.eks. vil benytte min netbank.

ptøv at installere.. javasti fra www.gnuskole.dk

så skulle det virke

Alex Leth