Hvilket IEEE1394/Firewire kort ?
Fra : J. Lobato

Dato : 14-06-03 23:55

Jeg kører Mandrake 9.1 og har brug for at overføre DV video fra JVC kamera
til PC.
Hvilket firewire kort anbefales og hvor kan det købes?

Jeg har sammenlignet udstyr fra edbpriser.dk med
www.linux1394.org/cgi-bin/hcl.cgi?class_id=2 uden at kunne finde relevant
kort.

Fra : sv-e

Dato : 15-06-03 09:59

J. Lobato wrote:
> [...]
> til PC.
> Hvilket firewire kort anbefales og hvor kan det købes?
>
> Jeg har sammenlignet udstyr fra edbpriser.dk med
Hej
Jeg bruger et MSI firewire kort, sammen med KINO software, det virker
upåklageligt.

vh
sv-e

Fra : J. Lobato

Dato : 15-06-03 20:00

> Hej
> Jeg bruger et MSI firewire kort, sammen med KINO software, det virker
> upåklageligt.

Lyder godt. Har du en modelbetegnelse og et købested?

Fra : J. Lobato

Dato : 22-06-03 22:01

J. Lobato wrote:

> [...]
> til PC.
> Hvilket firewire kort anbefales og hvor kan det købes?
>
> Jeg har sammenlignet udstyr fra edbpriser.dk med

Andre kan nok have nytte af at jeg besvarer mit eget sprørgsmål.

Jeg har købt et QTec 510F firewire PCI (fundet gennem edbpriser.dk) kort og
det virker ganske fint med mit JVC kamera.
Jeg skal dog køre "modprobe dv1394" manuelt for bruge kameraet. Har dog ikke
prøvet at gemme video i kameraet mens optage direkte og fra DV bånd går
fint.