Database udtræk med If Then End If
Fra : Kim Hansen

Dato : 14-06-03 20:14

Denne koder henter alle records i en tabel, men jeg vil gerne
have en If Then classe der kan se om feltet New er tomt skal den
ikke skive noget men hvis feltet er udfyldt skal den skrive en
tekst ud for den aktuelle record.

Men hvordan sættes denne If ind så den kan kigge på et DB
resultat

<%

Set dbConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../DB/Generel_DB.mdb")
dbConnection.Open DSN

strSQL = "SELECT * FROM Links WHERE Genre = 'Nyheder'"

Set rsRecordSet = dbConnection.Execute(strSQL)

If not(rsRecordSet.EOF and rsRecordSet.BOF) then

RsRecordSet.MoveFirst

While not rsRecordSet.EOF

%>

   <%Response.Write(rsRecordSet.Fields.Item("Webadresse"))%>
   <%Response.Write(rsRecordSet.Fields.Item("Email"))%>

<%

<%
RsRecordSet.MoveNext

wend

End if

RsRecordSet.Close

DbConnection.Close

Set rsRecordSet = Nothing

Set dbConnection = Nothing

%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-06-03 07:46

"Kim Hansen" <KimHansen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> have en If Then classe der kan se om feltet New er tomt skal den
> ikke skive noget men hvis feltet er udfyldt skal den skrive en

Jeg kan ikke lige se hvor du har feltet New, men du kan sikkert bruge dette
?

IF rsRecordSet.Fields.Item("New") <>"" THEN

<%Response.Write(rsRecordSet.Fields.Item("New"))%>

END IF

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-03 13:45

Christian M. Nielsen skrev:

> [...]

Hvis New er et tekstfelt er der to forskellige muligheder for et
"tomt" felt. Dels værdien Null (som også kan eksistere i andre
felttyper) og dels værdien "" (den tomme streng). Null kræver
særbehandling - man kan ikke skrive "If x = Null Then", men skal i
stedet skrive: "If IsNull(x) Then"

> IF rsRecordSet.Fields.Item("New") <>"" THEN

I forkortet form:

If rsRecordSet("New") <> "" Then

> <%Response.Write(rsRecordSet.Fields.Item("New"))%>

I forkortet form:

<%= rsRecordSet("New") %>

(Der er ikke noget galt med de lange former, men det er lidt
lettere at læse kortformerne).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-06-03 14:00

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> (Der er ikke noget galt med de lange former, men det er lidt
> lettere at læse kortformerne).

Enig, jeg gjorde med lange former, for at vise det på baggrund af det
indsendte. Det er ikke let at vide brugerens baggrund.
Men jeg burde jo have forklaret den simple måde også