Spørgsmål om P4 Stik
Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 14-06-03 19:21

Hvordan er det lige det hænger sammen?
Hvad kræves der af den strømforsyning/kabinet før at det er kompatibel? Og
hvad gør stikket? Kan det fungere uden?

Mvh Ole

Fra : Mogens

Dato : 14-06-03 20:25

On Sat, 14 Jun 2003 20:21:14 +0200, "Unlock I Horsens / Ole"
<unlock@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvordan er det lige det hænger sammen?
>Hvad kræves der af den strømforsyning/kabinet før at det er kompatibel? Og
>hvad gør stikket? Kan det fungere uden?

En Pentium 4 kræver mere power end der kan leveres
gennem det gamle stik, så derfor har bundkortet et
ekstra strømstik ( P4 stikket )
Strømforsyningen skal derfor have dette ekstra stik,
ellers virker det ikke.
Der kræves ikke noget ekstra af kabinettet.

mvh Mogens

Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 15-06-03 08:43

Man kan ikke købe en strømtyv til dette stik?
Man skal have en anden strømforsyning?

Fra : Mogens

Dato : 15-06-03 09:15

On Sun, 15 Jun 2003 09:42:51 +0200, "Unlock I Horsens / Ole"
<unlock@tdcadsl.dk> wrote:

>Man kan ikke købe en strømtyv til dette stik?
>Man skal have en anden strømforsyning?

Ja desværre, for hvis din strømforsyning ikke
har stikket, så kan den sikert heller ikke levere
nok power.

Det behøver dog ikke koste en gård på landet
at få fat i en ny. Idag er P4 stik næsten standard
på selv de billigste strømforsyninger.

mvh Mogens

Fra : MN

Dato : 15-06-03 09:35

"Unlock I Horsens / Ole" <unlock@tdcadsl.dk> wrote in message
> Man kan ikke købe en strømtyv til dette stik?
> Man skal have en anden strømforsyning?

Du kan købe en P4 adapter her:
www.studiedata.dk/product.asp?product=553&page=1

PS. Skriv lige under det du svarer på.

Mogens

Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 15-06-03 09:39

Det var en smart dims...
Mon ikke en strømforsyning på de 225w kan levere strømmen`?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-03 09:54

> Det var en smart dims...
> Mon ikke en strømforsyning på de 225w kan levere strømmen`?

Til en Pentium 4 3Ghz ?

Jeg ville nu i alle omstændigheder købe en god ny strømforsyning...

Fra : MN

Dato : 15-06-03 10:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Unlock I Horsens / Ole" <unlock@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Til en Pentium 4 3Ghz ?
>
> Jeg ville nu i alle omstændigheder købe en god ny strømforsyning...

Hvorfor tror du at det er en 3Ghz?

Jeg havde en P4 1800 med 4 diske i raid, brænder og Radeon 8500 med en 225 w
fra Noise Controll.

Mogens

Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 15-06-03 10:08

Det er til en P4-Northw-1,6

Fra : Mogens

Dato : 15-06-03 10:55

On Sun, 15 Jun 2003 10:39:04 +0200, "Unlock I Horsens / Ole"
<unlock@tdcadsl.dk> wrote:

>Mon ikke en strømforsyning på de 225w kan levere strømmen`?

Jeg tvivler, men det kommer helt an på hvad den ellers skal levere
strøm til. Hvis den også skal trække CD eller DVD drev, CD brænder
en eller endda to harddiske, grafikkort med blæser og måske endda
endnu mere, så er 225W alt for lidt.

Har du kun en harddisk, et CD drev og et grafikkort med passiv
køling, ja så kan det da måske godt lade sig gøre.

Det hele afhænger af hvor mange watt al din hardware skal bruge.

mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 15-06-03 16:11

> Det hele afhænger af hvor mange watt al din hardware skal bruge.

Og kvaliteten af strømforsyningen.
En god 225 Watts kan være lige så god som en dårlig 350 Watts.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-06-03 07:24

Sat, 14 Jun 2003 21:24:34 +0200, skrev Mogens, på 15 linier, i
<7etmevok43qofdatril99b4s53jlcntbk5@4ax.com>, :

>En Pentium 4 kræver mere power end der kan leveres
>gennem det gamle stik, så derfor har bundkortet et
>ekstra strømstik ( P4 stikket )
Der findes P4 bundkort uden det stik
f.eks. P4S5A DX+ /Lan, SiS645, > 2800MHz, SD&DDR ram
Det køre fint med en 2,53 mhz

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433