Alder på haglbøsse
Fra : Gert Sørensen

Dato : 14-06-03 18:28

Er der nogen i NG som kan hjælpe mig med at aldersbestemme en haglbøsse.
Det drejer sig om en BSW-Suhl, som jeg mener er det samme som en Simson. Det
er en side by side i cal 16. På løbene står der "Fluss-stahl Krupp-Essen.
Under løbene står der foruden indskydningsmærkerne og kaliberangivelsen
stemplet 338.
Den har fabrikationsnummer 44692.

mvh
Gert

Fra : BKN

Dato : 14-06-03 18:46

> stemplet 338.
> Den har fabrikationsnummer 44692.

Marts 1938

mvh M@X

Fra : Pia & Christian

Dato : 16-06-03 08:41

Hvordan fandt du ud af alderen? Er du i besiddelse af opslagsværk eller en
anden form for smart database?

Med Venlig hilsen Christian Rasmussen

Fra : sailor99

Dato : 16-06-03 11:21

Tyskfremstillede haglvåben vil have et nummer, der ikke er identisk med
våbennummeret, f.eks. 1147, hviket betyder, at våbenet er produceret i
11.måned 1947.

Så enkelt er det.

Mvh
Georg

Fra : JO

Dato : 16-06-03 13:10

jeg har en Razzini Trap 12/70
er der nogen smart måde at alderbestemme den ligesom med
de gamle tyske ?

JO