iptables og red hat 9
Fra : Kasper

Dato : 14-06-03 17:39

Hej ng.

Jeg har forsøgt mig med at køre et iptables script ved at pege på det
fra /etc/rc.d/rc.local, men hvis jeg kører det ønskede script, kan
gnome ikke starte op. scriptet ser således ud:

#! /bash/sh
/sbin/iptables -F
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn -j DROP

derefter prøvede jeg at tilføje denne linie, da jeg kan se at den
lytter på port 6000.

/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn -s 127.0.0.1/32 --d-port 6000 -j
ACCEPT

Men det virker heller ikke.

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre for at få det til
at virke?

Kan man evt. sørge for at scriptet køres efter at gnome (X) er startet
op eller er det en dårlig idé?

Fra : Jimmy

Dato : 14-06-03 20:34

"Kasper" <hr_overgeneral@hotmail.com> wrote in message
> Hej ng.
>
> Jeg har forsøgt mig med at køre et iptables script ved at pege på det
> fra /etc/rc.d/rc.local

Hvorfor ikke blot afvikle det een gang og slutte af med "service iptables
save" ?

> Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre for at få det til
> at virke?

Hvilke fejlmeddelelser får du?

Mvh
Jimmy

Fra : Kent Friis

Dato : 14-06-03 20:40

Den Sat, 14 Jun 2003 18:39:13 +0200 skrev Kasper:
> [...]
>fra /etc/rc.d/rc.local, men hvis jeg kører det ønskede script, kan
>gnome ikke starte op. scriptet ser således ud:

iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT # Accept anything from myself

>/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn -j DROP

Mvh
Kent
--
What was your username?
<Clicketyclick> - B.O.F.H.

Fra : Kasper

Dato : 15-06-03 09:48

On Sat, 14 Jun 2003 19:39:36 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT # Accept anything from myself
enten er det mig der skriver noget forkert, eller også virker det
ikke, jeg går ud fra at det er ligemeget med det der står efter #?

Hvordan kan man ud over at pege på scriptet i /etc/rc.d/rc.local få
det til at køre under boot?

Fra : Kent Friis

Dato : 15-06-03 10:35

Den Sun, 15 Jun 2003 10:47:46 +0200 skrev Kasper:

>enten er det mig der skriver noget forkert, eller også virker det
>ikke, jeg går ud fra at det er ligemeget med det der står efter #?

Det er ligemeget hvad der står efter #, ja.

Puttede du linien ind det rigtige sted, altså før reject?

>Hvordan kan man ud over at pege på scriptet i /etc/rc.d/rc.local få
>det til at køre under boot?

Det er distributionsafhængigt.

Mvh
Kent