Netværk via Firewire (med "1394 connection~
Fra : MTN

Dato : 14-06-03 17:12

Hejsa!

Jeg har to maskiner (en stationær og en bærbar) med firewire i begge...
Der ligger win xp på begge og der har man muligheden for at lave et netværk
via firewire..

Men hvilke kabel skal jeg bruge? Bare et med samme stik i begge ender eller
et specielt "link" kabel?

Jeg har ellers et alm. netværk men det er kun 10mbit og jeg skal flytte ret
store mængder data..
Firewire går vel en del hurtigere end både 10mbit og 100mbit eller hva?

Mvh
Martin

---

Fra : WE

Dato : 14-06-03 23:37

1394 er principielt hurtigere end et 100 Mbps netværk. Men i praksis kan
"almindelige" IDE-diske slet ikke klare 100 Mbit/s, så din flaskehald bliver
sikkert diskene.

v.h.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-06-03 08:05

"WE" <pophaar@d.y> writes:

> 1394 er principielt hurtigere end et 100 Mbps netværk. Men i praksis kan
> "almindelige" IDE-diske slet ikke klare 100 Mbit/s, så din flaskehald bliver
> sikkert diskene.

100 Mbit/s er 12.5 Mb/s. Det er længe siden at IDE diske kom over dén
grænse.

Hvis XP kan, så er det nok den hurtigste måde at flytte data på. 400
Mbit/s er 50 Mb/s.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-06-03 12:17

On Sat, 14 Jun 2003 18:12:08 +0200, "MTN" <888@it.dk> wrote:

> [...]
>via firewire..

>Men hvilke kabel skal jeg bruge?
>Bare et med samme stik i begge ender eller et specielt "link" kabel?

Du kan anvende et standard Firewire kabel.

Det vil typisk være et kabel med 6-polet stik i hver ende,
dog er bærbare ofte udstyret med et 4-polet stik,
hvilket kræver at du anvender et 4 / 6-polet kabel.

--
Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : MTN

Dato : 16-06-03 21:58

Hejsa!

> Du kan anvende et standard Firewire kabel.
> Det vil typisk være et kabel med 6-polet stik i hver ende,
> dog er bærbare ofte udstyret med et 4-polet stik,
> hvilket kræver at du anvender et 4 / 6-polet kabel.

Tja, jeg har begge stik på hver af computerne... så det er ikke et problem..
cool...
Nu kommer vi nok lidt uden for gruppen men er der ikke også strøm i et
firewire kabel ligesom usb?
Giver det ikke problemer (af "kaboom+røg=død og pine" slagsen)? Eller er
firewire så smart at det bare virker?

Skal siges at jeg ALDRIG har rodet med firewire...

Men jeg alligevel skal bruge et kabel til et digitalt video kamera kan jeg
jo bare købe et med ihvertfald et 4polet stik på....
Det er da stadig samme kabel som bruges der, ikke?

Martin

Fra : Johnn Nekman

Dato : 16-06-03 22:13

"MTN" <888@fjern-mig-it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firewire kabel ligesom usb?
> Giver det ikke problemer (af "kaboom+røg=død og pine" slagsen)? Eller er

http://www.homenethelp.com/network/firewire.asp

mvh

Johnn