Strømforsyning støj!?
Fra : Dan Nielsen

Dato : 29-03-01 22:22

Hejsa!
Er der nogen der har en nogle gode ider om hvordan man måske kunne dæmpe
støjen fra strømforsyningen i kabinet!

Ud over at købe en No Noise til 750kr.!

Tak!

MVH
Dan

Fra : Kristian Krambs

Dato : 29-03-01 23:38

Hej Dan !
Jeg har No Noise liggende ( hvis du mener den varmefølerhalløj til at monter
mellem strømforsyning og blæser )
Interesseret ? Og hvad du evt. vil give ? Og nej, 750 kr er for sindsygt.

Mvh

Kristian

Fra : Dan Nielsen

Dato : 30-03-01 00:18

Sorry det var ikke No Noise!, det var Noise Controle jeg mente!
http://asp.webconsult.dk/nc_about.asp

Sorry!

Dan

Fra : JK

Dato : 30-03-01 07:29

"Dan Nielsen" <d_n@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en nogle gode ider om hvordan man måske kunne dæmpe
> støjen fra strømforsyningen i kabinet!
> Ud over at købe en No Noise til 750kr.!

Start med at fjerne 'gitteret' bag blæseren på strømforsyningen, derved
mindskes lidt støj.

/JK

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-03-01 09:29

"Dan Nielsen" <d_n@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en nogle gode ider om hvordan man måske kunne
> dæmpe støjen fra strømforsyningen i kabinet!

Jada.

Køb en 80x80 mm. papst kabinetblæser.
Gerne en 12dba eller 19dba.
Pris ca. 130-160 kr. ex. porto.

Skift den ud med den eksisterende blæser.
Fjern metalgitteret foran blæser.

PS. Husk at vende blæseren så den suger ud af kabinet.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Dan Nielsen

Dato : 30-03-01 11:28

Det kræver vel at man går hen og skiller den strømforsyning ad, man har i
nu? eller va'?
(det er en 330w jeg har i nu)

Dan

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 31-03-01 09:51

> Det kræver vel at man går hen og skiller den strømforsyning ad, man har i
> nu? eller va'?
> (det er en 330w jeg har i nu)

Ja, det gør det.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Mureren

Dato : 30-03-01 13:43

> [...]
>
> Skift den ud med den eksisterende blæser.
> Fjern metalgitteret foran blæser.
>
> PS. Husk at vende blæseren så den suger ud af kabinet.

Jeg er i gang med ovenstående øvelse, og vender gerne tilbage med resultatet
engang i weekenden....
(Skal lige have fundet en loddekolbe...)

Mureren

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-03-01 14:26

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er i gang med ovenstående øvelse, og vender gerne tilbage med
> resultatet engang i weekenden....
> (Skal lige have fundet en loddekolbe...)

En loddekolbe ?!
Kan man ikke umiddelbart pille den ud ?
Eller er ledningen loddet fast, istedet for at sidde fast med et stik
som det normalt plejer ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Mureren

Dato : 30-03-01 14:40

> En loddekolbe ?!
> Kan man ikke umiddelbart pille den ud ?
> Eller er ledningen loddet fast, istedet for at sidde fast med et stik
> som det normalt plejer ?

Tjaa... på min psu er den loddet fast på et printkort, jeg ved ikke hvordan
sådan noget "normalt" er samlet, da det er første gang jeg har skilt en psu
ad !!!
Når jeg har fået ordnet psu'en skiller jeg min anden psu ad (Silent System
Q-Tech 330W) fra Studiedata, som sidder i pc'en nu, og ser om det er
anderledes der !!!!
(den larmer iøvrigt lige så meget som den psu jeg er ved at skifte blæser
i..)
Vender tilbage med svar, sammen med resultatet af blæserudskiftningen......

Mureren

Fra : Dan Nielsen

Dato : 30-03-01 14:53

Ville det ikke være letter bare at klippe ledningerne over også samle dem
med samle muffer bagefter?

Dan

Fra : Mureren

Dato : 30-03-01 15:42

Så er den nye blæser monteret, og jeg skal love for det hjalp !!!!!!

Nu kan jeg pludsleig høre min HD, blæseren er nærmest lydløs.....

Til orientering er det en 80mm Papst 12dbA fra Studiedata.....

Bare den nu kan holde pc'en tilpas kølig, så er jeg en glad mand...

Mureren
(der ikke fik skilt den anden strømforsyning ad før den røg i kælderen)