Økonomi
Fra : Helle Nielsen

Dato : 14-06-03 12:24

Hejsa.

Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr? jeg har en Hellig
Birma og en Maine Coon. Har ikke den fjerneste ide om hvor mange penge jeg
bruger gennemsnitligt om mdr på foder og grus. Foder er til at regne ud men
grus?? jeg bruger Extreme Classic - hvor lang tid holder sådan en sæk fuld
hos Jer andre? som sagt har jeg to katte.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Kate

Dato : 14-06-03 19:47

"Helle Nielsen" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr?

Ved godt at det er et dårligt svar, men dem der behøves
Helt ærligt så aner jeg det faktisk ikke, jeg køber bare det kattene
skal ha' først (og det til kaninen) og så kommer mine egne behov i
anden række.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-03 20:09

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> writes:

> [...]
> Helt ærligt så aner jeg det faktisk ikke, jeg køber bare det kattene
> skal ha' først (og det til kaninen) og så kommer mine egne behov i

Den lader jeg lige stå...;-D

Men jeg brugte i snit 200 kr pr måned til Melissa de sidste år, efter
overgang til hills og kitekat... Og så naturligvis det løse...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Vibeke J

Dato : 14-06-03 21:00

> Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr?

Det kommer jo an på hvor mange man har ;) Men jeg bruger ca. 100 kr pr kat
pr mrd. Kattemad er ca. 240 kr pr måned i alt (det afhænger jo også af
kattenes størrelse), og kattene er udekatte så det er meget lidt kattegrus
jeg køber (måske 16 kg om året). Så med vaccinationer og det løse ender det
nok på 300 kr i alt pr måned.

/Vibeke

Fra : Pia Thomsen

Dato : 14-06-03 21:23

"Helle Nielsen" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
regne ud men grus?? jeg bruger Extreme Classic - hvor lang tid holder sådan
en sæk fuld hos Jer andre? som sagt har jeg to katte.

Tjae, jeg bruger noget, der ligner godt og vel en sæk Extreme Classic om
måneden på tre katte (MCO) og pt. fodrer jeg med ½ Hills Oral Care//Hairball
Control og ½ Royal Canin 31 (Maine Coon foder) Jeg ved ikke præcis hvor
længe det holder til tre katte, men da jeg havde Smutter oveni, holdt 20 kg.
fodersammensurium i ca. 2 måneder....så nu er det nok lidt længere

Priser kan du nok selv bedst regne dig frem til, da du ikke rigtig kan bruge
de beløb jeg regner i til noget, da jeg får opdrætterrabat og samtidig er
foderet generelt billigere end gennemsnitligt
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Tanja Petersen

Dato : 15-06-03 07:25

Hejsa

Det er svært at give et nøjagtig bud, på hvor mange penge man bruger om
måneden.
Jeg fodre med Royal Canin og køber ind 1 gang i kvatalet, som opdrætter får
man det til en anden pris end i forretningerne, kattegrus bruger jeg Mega
Cat´s ( prøv at se på www.get2pet.dk ) der køber jeg 5 sække af gangen. Jeg
har aldrig regnet ud hvor mange penge jeg bruger om måneden, jeg køber bare,
de skal jo have mad uanset hvad, og jeg vil ikke sparer da det vil ramme mig
selv i den sidste ende. Jeg mener hvis jeg køber billigere foder, vil der
også komme noget mere ud af den anden ende.

Hilsen
Tanja

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-06-03 15:50

> [...]
> de beløb jeg regner i til noget, da jeg får opdrætterrabat og samtidig er
> foderet generelt billigere end gennemsnitligt

Hov - det får mig lige til at tænke på, at jeg jo har fået stamnavn, så nu
kan jeg vel få opdrætterrabat, eller hvad?
Hvordan er det lige man gør for at få del i det?

Mvh. Else, DK Gyldenkærne *blærer sig med stamnavnet*

Fra : Tournesol

Dato : 15-06-03 17:01

Hejsa

> Hov - det får mig lige til at tænke på, at jeg jo har fået stamnavn,
> så nu kan jeg vel få opdrætterrabat, eller hvad?
> Hvordan er det lige man gør for at få del i det?

Tillykke med det

hvis det er RC du vil have rabat på er der RC´s breeder klub du skal medle
dig ind i http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=264&lang=da

Hilsen Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-06-03 16:57

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jeg vel få opdrætterrabat, eller hvad?
> Hvordan er det lige man gør for at få del i det?
>
> Mvh. Else, DK Gyldenkærne *blærer sig med stamnavnet*

Hej Else
Tillykke med opdrætsnavnet!
Du skal ringe til Royal Canin i Randers og bede om et ansøgningsskema, deres
tlf.nr. er:
89153535 (i følge deres egen hjemmeside)
Hilsen Vibeke

---

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 16-06-03 08:34

Hejsa Else

Tillykke med dit opdrætter navn

Du kan også få rabat på foder ved Iams/Eukanuba, mener det er 20 eller 25%
man sparer på deres foder samt everlcean kattegrus. der er et telefon nummer
på deres hjemmeside man kan ringe til også www.iams.dk

MVH
Gitte
DK Sacala Norske Skovkatte - killinger sælges
www.sacala.dk

Fra : Ann K

Dato : 16-06-03 12:10

Hejsa.
Okay... her kommer så alle de dumme spørgsmål
Kan man kun være medlem af een "opdrætterklub"? Dvs at man er _nødt_ til at
købe lige netop det bestemte mærkes foder???
Hvis man er hundeopdrætter, kan man så ikke købe kattefoder med samme
rabat??? Eller omvendt...
Spørger fordi hundene og kattene her i huset _ikke_ får foder fra samme
firma...
Hvor meget sparer man egentlig? På årsbasis....
Koster medlemsskabet noget?
Er der andre fordele end lige netop rabatten på foder?
og helt sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme i tanke om

Mvh Ann - der er ved at søge kennelmærke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-06-03 12:32

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der andre fordele end lige netop rabatten på foder?
> og helt sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme i tanke om

Hej Ann.

Da jeg primært fodrer med Hill's, er jeg er medlem af deres opdrætterklub.
Eneste betingelse er, at man skal have et registreret stamnavn (katteri ell.
kennel). Medlemskabet er gratis og man får så 5 kg. foder gratis ved køb af
20 kg - når det gælder kattene altså. Og gratis killingepakker til at følge
solgte killinger ud i deres nye hjem. Hvad de indeholder ved jeg egentlig
ikke, men sikkert prøver på foder og en masse reklamer.

Du kan læse nærmere her:
http://195.41.110.15/hillsclub.asp

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-06-03 13:04

"Katrine Nederby" <katnederby.sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> at
>
> Hej Ann.

Hej
Ja, der kræves (ved Royaal Canin) at du har et registreret katterinavn eller
kennelnavn. Så får du et antal rabatkuponer som skal afleveres ved køb af
foder. På de store sække (10 kg) kattefoder er der en rabat på 110 kr. På 4
kg. er der 55 kr i rabat.
På 15 kg. hundefoder er der 110 kr. i rabat.
Så det kan godt betale sig at være medlem, det koster ikke noget.
Der er også mulighed for at annoncere på Royal Canins hjemmeside, og ind
imellem får man et nyhedsbrev (det er dog ved at være længe siden at det
sidste kom).
Hilsen Vibeke

Fra : Ann K

Dato : 21-06-03 22:27

Hej Katrine og Vibeke.
Takker for svar
Men er det sådan at man _kun_ kan være medlem hos fx Hills?
Lidt besværligt for mig, da Ranje får Hills, mens Tia, Tjalfe og Saga får
RC, og Aske + Namacoola får en solid blanding af de to mærker
Og så har jeg slet ikke nævnt hundene!
Mvh Ann

Fra : Pia Thomsen

Dato : 22-06-03 10:29

> Men er det sådan at man _kun_ kan være medlem hos fx Hills?
> Lidt besværligt for mig, da Ranje får Hills, mens Tia, Tjalfe og Saga får
RC, og Aske + Namacoola får en solid blanding af de to mærker <

Jeg er medlem af begge klubber, da jeg pt. også blander de to foder
varianter, men det er vist ikke alle klubber, der tillader det...Eukanuma,
har jeg ladet mig fortælle, vil ikke tillade at du er medlem af en anden
klub...om de så reelt kan kræve det, er så en helt anden sag

> Og så har jeg slet ikke nævnt hundene! <

R.C. har en ordning, hvor man vist også kan spare lidt på foder til hundene,
hvis du har en katteriordning, men min kæreste regnede sig frem til at det
ikke kunne betale sig for ham. Hills har ikke sådan en ordning (jeg kender
til) - generelt tror jeg, at du skal have et kennelnavn udover katterinavn
for at få opdrætterrabat på begge former....

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-06-03 08:35

>Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr?
Sæt dato på grus eller foderposerne på den dag du tager hul på dem, så ved
du det når den er tom

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Charlotte

Dato : 15-06-03 22:40

On 14/06/03 13:23, in article
3eeb05b3$0$76066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Helle Nielsen"
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> Hejsa.
>
> Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr? <klip>

> Mvh Helle

Hej Helle.

Jeg bruger ca. 300 kr. På min ene kat.

Mvh.

--
Charlotte & Den lille prins

Kattepasning: http://miver-service.siamis.com

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-06-03 08:04

Helle skrev
<Hvor mange penge bruger I andre ca. på Jeres katte om mdr? >

*GGG* For mange eller ikke nok, alt efter hvem du spørger, mig eller
kattene

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-06-03 08:55

"Charlotte" <Tulle@FJERNheaven.dk> skrev i en meddelelse
> On 14/06/03 13:23, in article
> 3eeb05b3$0$76066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Helle Nielsen"

Lige et forsinket svar (jeg skulle lige regne på det *S*):
På mine 2 katte bruger jeg pr md. ca. 75 kr til foder og 25 kr. til grus,
altså i alt 100 kr (for 2 katte).
Dertil kommer så medlemskab af hovedklub og specialklub, udstillingsgebyrer,
dyrlæge (indtil videre kun vaccination) - samt ikke at forglemme
internetregningen *gys* for deltagelse i div. kattegrupper

Mvh. Else.