Firewire kan ikke starte i WIN2000??????
Fra : Kim Meineche

Dato : 14-06-03 11:36

Hej Alle!

Jeg er netop ved at installere et Firewire kort i min PC, men selvom
manualen siget at WIN2000 skal kunne finde kortet automatisk kan jeg
ikke finde den på listen over hardware i enhedshåntering.

Jeg har testet kortet hos en kammerat og der fungere det uden
problemer. Han kører dog XP men det skulle virke ligesom WIN2000

Er der nogen der har en ide til hvorfor lige netop min maskine ikke
kan finde kortet?

Venligste hilsner og på forhånd rigtig mange tak for hælpen!

Kim Meineche, Holstebro!

Fra : René Nielsen

Dato : 14-06-03 22:14

Hej Kim,
Win XP er mere "hardware venligt" end W2K. Prøv fab. site - der må være en
FAQ. D/L den sidste nye driver fra samme site. Har du opdateret W2K med den
sidste nye servicepack? Hvis ikke dette hjælper, så meld lige tilbage...
MVH: René

Fra : Kim Nielsen

Dato : 14-06-03 22:32

> [...]
> kan finde kortet?
>
> Venligste hilsner og på forhånd rigtig mange tak for hælpen!

Jeg har ikke haft problemer -med Studie DV - købt på tilbud 497 Kr. -
Firewire kort var med og har virket uden fejl.
Blev intstalert uden proplemerr i min win2K ?? - så du må nok fjerne
alle dimser fra starten af.

Fra : Kim Meineche

Dato : 15-06-03 06:45

Det var noget af det første jeg gjorde, men uden noget resultat!

Det undre mig, at kortet heller ikke optager nogen resoucer eller
noget som helst.

Venlige hilsner fra Kim Meineche!

Fra : Kim Nielsen

Dato : 15-06-03 03:11

> [...]
> kan finde kortet?
>
> Venligste hilsner og på forhånd rigtig mange tak for hælpen!

Hej Kim

Det kan er jo svært at svare på - da du jo, ikke skriver hvilket kort
det er !!! samt hvilket motherbooard du har !!!

Jeg bruger selv et 6 år gammelt Asus TX97-x med et Pinnacle Studie
DV - win2k finder det som Texas Instruments IEEE 1394
Bus-værtscontrollere .

Der er altså ikke noget problem hos mig .

Hvad skriver system loggen - eller hvad sker der når du laver en manuel
søgning efter ny hardware ???

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Kim Meineche

Dato : 15-06-03 06:38

Ved en manuel søgning af hardware sker der intet!
Firewirekortet er og bliver usynligt!
Hvis jeg manuelt tvinger/installere driverne siger den bare, at
enhenden ikke kan starte.

Det er mig dog en gåde hvorfor du kan køre firewire på dit MB når jeg
ikke kan på mit, da der står 1998 i min MB manual, altså ikke et MB
der burde være ældre end dit.

Kan det passe at der findes firewirekort der kan køre PCI vers.1? (Det
har en kammerat fortalt at der ikke er).

Venligste hilsner fra Kim Meineche!

Fra : Kim Meineche

Dato : 15-06-03 06:21

Hej igen!

Jeg er kommet frem til, at mit motherboard (Asus P2B-f) ikke er PCI 2
kompatibelt, så løsningen bliver nok, at jeg køber et PC-MCIA
firewirecard til min bærbare istedet.

PS. Jeg har både prøvet at inst. servicepack3 og opgradere bios!

Venligste hilsner og tak fra Kim Meineche!

Fra : Kim Meineche

Dato : 15-06-03 06:29

Jeg har sågar prøvet at inst. XP på en anden HD og sat den i samme
maskine, men den siger stadig at enheden ikke kan starte.
Når jeg stopper firewire-kortet i min kammerats maskine (XP) finder
den kortet uden problemer, så mon ikke man derudaf kan konstatere at
problemet ligger i hardwaren, jævnfør det med manglende kompatibilitet
mellem PCI 1 og 2?

Endnu en gang venlige hilnser fra Kim Meineche!