Links i /dev
Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-06-03 09:26

Hej,

Mit lydkort findes i /dev/mixer1 og /dev/dsp1, men Mandrake bruger som
default /dev/mixer og /dev/dsp. Det er desværre ikke alle programmer,
man manuelt kan indstille til at bruge de førstnævnte, men jeg har
fået følgende ide, som jeg gerne vil have lidt respons på, inden jeg
roder mig ud i noget, jeg ikke har forstand på:

Kan man slette /dev/mixer og /dev/dsp og oprette dem igen som
symbolske links til /dev/mixer1 og /dev/dsp1 og forvente, at det
virker?

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]

Fra : Kent Friis

Dato : 14-06-03 09:27

Den Sat, 14 Jun 2003 10:25:40 +0200 skrev Michael Knudsen:
> [...]
>
>Kan man slette /dev/mixer og /dev/dsp og oprette dem igen som
>symbolske links til /dev/mixer1 og /dev/dsp1 og forvente, at det

Sagtens.

Men omdøb hellere de gamle, så står du ikke med besværet med at
genskabe dem den dag du ikke længere har to lydkort.

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-06-03 09:31

Michael Knudsen <knudsen@durin.imf.au.dk> writes:

> [...]
>
> Kan man slette /dev/mixer og /dev/dsp og oprette dem igen som
> symbolske links til /dev/mixer1 og /dev/dsp1 og forvente, at det

Det er der nok gode chancer for.

/Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth