if then else problem
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-06-03 09:18

Hvis intArticleListOrder er 3 og intTest er 5 så kører nedenstående kode
ikke.

intArticleListOrder = request.querystring("ArticleListOrder")

strSQL3 = "SELECT TOP 1 ArticleListOrder FROM tblArticle WHERE
ArticleMenuHeaderID = " & intMenuHeader & " ORDER BY ArticleListOrder DESC"
Set oRs3 = openRecordset(strSQL3)

intTest = oRs3("ArticleListOrder")

if intTest > intArticleListOrder then

SNIP en hel masse kode

end if

ændrer jeg > til < i linie 5 kører det fint

if intTest < intArticleListOrder then

men 5 er mig bekendt ikke mindre end 3. Hvad gør jeg galt ?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-03 10:57

Christian M. Nielsen skrev:

> Hvis intArticleListOrder er 3 og intTest er 5 så kører
> nedenstående kode ikke.

> intArticleListOrder =
> request.querystring("ArticleListOrder")

intArticleListOrder er "3" - ikke 3 (såfremt din querystring
indeholder ArticleListOrder=3)

Brug typecast til at sikre sammenligning mellem ens datatyper:

intArticleListOrder = Cint("0" &
request.querystring("ArticleListOrder") )
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-03 11:13

Christian M. Nielsen <look_for_it@my.webpage> skrev:
> [...]
> SNIP en hel masse kode
> end if
>
> ændrer jeg > til < i linie 5 kører det fint

Når man sammenligner værdier i ASP er det altid en god idé at lave
en type-cast til den korrekte datatype. Jeg vil tro at følgende
vil få det til at virke

if CInt(intTest) > CInt(intArticleListOrder) then
end if
--
* Jesper Stocholm *
* *