Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Helt nyt. Se så her
Fra : palle

Dato : 13-06-03 23:13

Her er så det ny koncept. Klik på nedenstående "Links", læs, hvad det er,
og bliv evt. grebet..

http://www.vesterholm.dk/tradingvalues/trading_value_concept.exe

Der er møde i Århus N. mandag den 16. juni

Palle 61332147
eller
Trine 23329119

Fra : Jacob Riis

Dato : 13-06-03 23:20

"palle" <palle@habib.dk> skrev i en meddelelse

[Snip] reklame

Reklamer er uønskede i denne gruppe ifølge fundatsen for denne gruppe
www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.penge Slet venligst dit indlæg.

FUT news:dk.admin.netikette hvilket betyder at svar på dette indlæg lander i
dk.admin.netikette

--
Jacob

Fra : kn

Dato : 13-06-03 23:29

"palle" <palle@habib.dk> wrote in message
> Her er så det ny koncept. Klik på nedenstående "Links", læs, hvad det er,
> og bliv evt. grebet..

hmmm, er du fuldstændig hjernedød ?
abuse@cybercity.dk

Fra : Gorgeous

Dato : 14-06-03 14:59

Palle er DUM

Fra : Niels L.

Dato : 19-06-03 20:35

"Gorgeous" <skrid@med.dig> skrev i en meddelelse
> Palle er DUM

Enig!

Mvh.
NL

Fra : Claus Jensen

Dato : 19-06-03 21:04

"Niels L." <nilau3@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Gorgeous" <skrid@med.dig> skrev i en meddelelse
> Enig!
> Mvh.
> NL

SURT OPSTØD !!!

Gorgeous og NL hvad kan vi så bruge den oplysning til ??
Hvis i ikke kan komme med noget konkret så drop den form for mudderkastning.
Kom da med noget mere konstuktiv kritik !! Kender i noget til det Palle
snakker om eller hvad ?

MVH
Claus

Fra : Gorgeous

Dato : 21-06-03 18:20

"Claus Jensen" <clausjensen9@icqmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mudderkastning.
> Kom da med noget mere konstuktiv kritik !! Kender i noget til det Palle

JA

Fra : Niels L.

Dato : 23-06-03 12:07

> "Claus Jensen" <clausjensen9@icqmail.com> skrev i en meddelelse

> mudderkastning.
>
> JA

PyraMIDEbondefangeri!

NL

Fra : Claus Jensen

Dato : 23-06-03 13:56

> PyraMIDEbondefangeri!
>
> NL

Hej Niels

Kan du uddybe det nærmere eller har du igen grebet det ud i luften ? Jeg
hader når folk som dig ikke kan komme med noget konstruktivt ? Hvis du
mener alt mlm er pyramide så kender du ikke lovgivningen særlig godt ?.

Jeg spurgte pænt om der var nogen her som ved hvad det drejede sig om.

MVH
Claus

Fra : Gorgeous

Dato : 23-06-03 21:43

> [...]
> mener alt mlm er pyramide så kender du ikke lovgivningen særlig godt ?.
>
> Jeg spurgte pænt om der var nogen her som ved hvad det drejede sig om.

OK... Så MLM da!
Er du tilfreds nu?

Fra : Claus Jensen

Dato : 24-06-03 13:40

> "Claus Jensen" <clausjensen9@icqmail.com> skrev i en meddelelse

> OK... Så MLM da!
> Er du tilfreds nu?

Ja

MVH
Claus

Fra : scyberman

Dato : 24-06-03 20:13

det er sku da totalt underordnet om det er MLM eller en eller anden form for
pyramide, kært barn har da bare et andet navn og en skønne dag for vores
lovgiver nok osse øjnene åben for det.
Nu er det bare sådan at det hele jo er forholdsvis nyt herhjemme, jeg bor
ikke særlig langt fra den tyske grænse og vi hernede ser jo osse lidt tysk
fjernsyn, dernede har det hele kørt i så mange år at de tyske myndigheder er
mere forberedt på alle de såkaldt nye koncepter.
Det tyske marked har man udnyttet nok så man er kommet il de lidt mindre
lande i de sidste 10 år.
Dem som kan bare en lille smule tysk skulle prøve at kontakt den tyske
forbrugerstyrelse, det er utrolig hvad man kan få at vide der, de kender
næsten til alle de der smart koncepter og advarer imod dem alle, fordi i
sidste ende er det alt en form for en pyramide. '
Hvis alle skal tjeneen formue så må vi nok heller få nogle marsboer til at
komme med nogle penge, et sted må de jo komme fra.

Fra : Carsten H

Dato : 24-06-03 20:42

"scyberman" <scyberman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis alle skal tjeneen formue så må vi nok heller få nogle marsboer til at
> komme med nogle penge, et sted må de jo komme fra.

Hm!
Tyskland er ellers et meget stort MLM land, de er vilde med det!

Hvis der er så meget krontrol med det i Tyskland, hvorfor flytted det der
Pyramidespil så til Tyskland da det blev forbud her hjemme?

Carsten

Fra : Timo Jensen

Dato : 27-06-03 01:30

"scyberman" <scyberman@hotmail.com> wrote in message
> [...]
for
> pyramide, kært barn har da bare et andet navn og en skønne dag for vores
Det har de haft i flere år. De har sågar lovgivet om MLM, jeg mener det var
første gang i 1998. Loven er senere ændret (vist nok 1 gang).
Du kan nok ikke nævne mange brancher der ikke er organiseret i en
pyramidestruktur, med mindre der kun er ejerne i frmaet.
Men det får du vel øjnene op for en skønne dag *S*

> Nu er det bare sådan at det hele jo er forholdsvis nyt herhjemme,
Forholdsvist nyt?? Hvad betyder det for dig? (forholdsvist nyt)

> [...]
er
> mere forberedt på alle de såkaldt nye koncepter.
Såsom Titan og Wave og andre spil der flygtede fra Danamrk, og trivedes fint
i tyskland. Jo man er sandelig foran i Tyskland
Til gengæld er Tyskland hjemsted for mange ægte MLM-firmaer. Ja, bl.a LR,
som nok er det største rent europæiske MLM-selskab (eller tæt på), hører
hjemme i Ahlen, hvor de har boet siden starten i 1985.

> Det tyske marked har man udnyttet nok så man er kommet il de lidt mindre
> lande i de sidste 10 år.
LOL, Tyskland vokser enormt i LR i øjeblikket. Det er overhovedet ikke
udnyttet, endsige opbrugt.
Hvad baserer du den udtalelse på?

> Dem som kan bare en lille smule tysk skulle prøve at kontakt den tyske
> forbrugerstyrelse, det er utrolig hvad man kan få at vide der,
Ja, det samme kan man i DK.
Her har man sågar udgivet en guide i valg af ML-selskab, for at guide
forbrugerne væk fra pengespil o.lign.

> de kender
> næsten til alle de der smart koncepter og advarer imod dem alle, fordi i
> sidste ende er det alt en form for en pyramide. '
Mon dog det er sandt. Du kan vel give et link til siden hvor de advarer mod
alle koncepterne??
Og mon du kune være så elskværdig, siden du ved så meget om tyske forhold,
at skaffe info om hvad de gør for at lukke alle de firmaer der er tyske
MLM-firmaer?

> Hvis alle skal tjeneen formue så må vi nok heller få nogle marsboer til at
> komme med nogle penge, et sted må de jo komme fra.
I MLM, kommer pengene fra de der ikke er medlemmer. Hvis nogen har lovet dig
at alle kan tjene formuer, har de løjet for dig. Det findes ikke. Men alle
har "muligheden" for det. Få kan finde ud af det, men alle har muligheden.

Venter spændt på links, da dine påstande berører mange i branchen, specielt
hvis der var hold i dem, hvilket jeg ikke forventer der er.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 16:23

Timo Jensen wrote:

> Du kan nok ikke nævne mange brancher der ikke er organiseret i en
> pyramidestruktur, med mindre der kun er ejerne i frmaet.
> Men det får du vel øjnene op for en skønne dag *S*

Næ, du glemmer den væsentlige bestemmelse,
at indtjening væsentligst kommer fra ny medlemmer, og dem er der
vist få af..
Og forhåbentlig færre fremover.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Carsten H

Dato : 28-06-03 16:44

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, du glemmer den væsentlige bestemmelse,
> at indtjening væsentligst kommer fra ny medlemmer, og dem er der
> vist få af..
> Og forhåbentlig færre fremover.

Hvor meget indtjening tror du selv der er ved at feks. et nyt medlem i WGI
eller GiiCorp som betaler 1500 kr.

Der skal 7 nye medlemmer for at få 100$ i bonus hos GiiCorp, det er 630 kr.

Carsten

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 17:08

Carsten H wrote:

> Hvor meget indtjening tror du selv der er ved at feks. et nyt medlem i WGI
> eller GiiCorp som betaler 1500 kr.
>
> Der skal 7 nye medlemmer for at få 100$ i bonus hos GiiCorp, det er 630 kr.

Hm, væsentligst, og kravet om at man skal spille i WGI hver uge er ikke
entreindtægt ?
Og de virtuelle aktiers værdi er ikke afhængig af nye købere ?

Men det skifter blot navn og indhold, GiiCorp har jeg aldrig hørt om før,
men det er måske som spam..

Fra : Carsten H

Dato : 28-06-03 17:20

> Hm, væsentligst, og kravet om at man skal spille i WGI hver uge er ikke
> entreindtægt ?
> Og de virtuelle aktiers værdi er ikke afhængig af nye købere ?

Hvis vi snakker WGI så kan jeg sige det er ikke et krav at man SKAL spille.
Prisen på deres virtuel aktie er alt efter deres fremgang og efterspørgsel.

I GiiCorp er der tale om en aktie udfra den værdi firmaet har, aktien kan
ikke presses op som i WGI aktiespil.

> Men det skifter blot navn og indhold, GiiCorp har jeg aldrig hørt om før,
> men det er måske som spam..

Skal du altid dømme på forhånd.

Carsten

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 17:26

Carsten H wrote:

> I GiiCorp er der tale om en aktie udfra den værdi firmaet har, aktien kan
> ikke presses op som i WGI aktiespil.

Hm, og du har har en revisorpåtegnet værdi af firmaet ?
Bare en gang imellem, da det er hvad du påstår.

Fra : Carsten H

Dato : 28-06-03 20:24

> Carsten H wrote:
>
> Hm, og du har har en revisorpåtegnet værdi af firmaet ?
> Bare en gang imellem, da det er hvad du påstår.

Der er under kontrol fra dette revisionsfirma www.rsmi.com.

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-03 21:58

Carsten H wrote:

> Der er under kontrol fra dette revisionsfirma www.rsmi.com.

Hvor finder du den oplysning? Og hvor finder man selv de simpleste
oplysninger om firmaet og dets ejere? Det vil sige oplysninger om såvel
GiiCorp som om moderfirmaet, Global Investment International
Corporation, og hvem der står bag det. Jeg har kigget på hjemmesiden,
men der kan jeg kun finde nogle meget luftige oplysninger om GiiCorps
"produkter".

Du skriver også, at aktieprisen i GiiCorp er ud fra firmaets værdi. Hvor
finder jeg oplysninger om de aktiver, der danner baggrund for
værdifastsættelsen? Oplysninger om firmaets omsætning, ballance osv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten H

Dato : 29-06-03 00:27

> [...]
> Corporation, og hvem der står bag det. Jeg har kigget på hjemmesiden,
> men der kan jeg kun finde nogle meget luftige oplysninger om GiiCorps

Jeg finder mine oplysninger hos GiiCorp.
Det er en af de muligheder man har som medlem.
Da man kune kan blive medlem via et andet medlem, så vil man får de
informationer man har brug for af den vej.

Men ellers så ejes GiiCorp af GII Group Ltd. (Switzerland)
GiiCorps produkter er deres aktie i både GiiCorp og deres nye Entertaintment
afdeling som åbner her i eftersommeren, samt deres CMS og hosting produkter.

> Du skriver også, at aktieprisen i GiiCorp er ud fra firmaets værdi. Hvor
> finder jeg oplysninger om de aktiver, der danner baggrund for
> værdifastsættelsen? Oplysninger om firmaets omsætning, ballance osv.

I års regnskabet.
Men året er ikke slut endnu!

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-03 08:27

Carsten H wrote:

> Jeg finder mine oplysninger hos GiiCorp.
>
> Men ellers så ejes GiiCorp af GII Group Ltd. (Switzerland)

Og hvem ejer så GII Group?

> GiiCorps produkter er deres aktie i både GiiCorp og deres nye Entertaintment
> afdeling som åbner her i eftersommeren, samt deres CMS og hosting produkter.

Jeg har selv fundet lidt oplysninger på nettet. Det kunne se ud som om,
der sidder en eller flere danskere i toppen af pyramiden. Jeg kan
forøvrigt ikke finde det mindste belæg for, at det er "markedsværdien"
af GiiCorp, der bestemmer aktiekursen. Aktien sælges på eget børsmarked,
hvilket vil sige, at GiiCorp eller dets moderselskab helt og holdent kan
sætte kursen som det vil. Medlemmerne har ikke en jordisk chance for at
se, om deres lyst til at købe eller sælge, kan påvirke kursen.

Forøvrigt synes jeg det er usmageligt, at man bruger fattige børn som
løftestang for firmaet. Firmaet har angiveligt en værdi på over 11
millioner kroner (hvis vi tager udgangspunkt i de første 500.000 aktier,
der er sat til salg), så er det godt nok noget usselt at reklamere med,
at man hjælper fattige børn med knap 2.000 kroner om måneden - via en
nødhjælpsorganisation, som Google ikke kan finde!

> I års regnskabet.
> Men året er ikke slut endnu!

Det vil sige, at din oplysning om, at firmaets regnskab revideres af
www.rsmi.com intet er værd?

Jeg har sat FUT til dk.erhverv.direkte-salg og dk.penge. Det vil sige,
jeg har fjernet opfølgning til dk.opslag, hvor denne debat ikke hører
hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 04-07-03 16:16

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message
> Næ, du glemmer den væsentlige bestemmelse,
> at indtjening væsentligst kommer fra ny medlemmer, og dem er der
> vist få af..
> Og forhåbentlig færre fremover.
Du glemmer det vigtigste i MLM; omsætningen stammer fra produktomsætning.
Altså, hvis ingen handler produkter er der ingen fortjeneste. Fuldstændig
som i alle andre brancher. En svineavler tjener vel heller ikke penge, uden
at sælge grise, vel?

Der finde masser af MLM-firmaer der er baseret på produkter. De brådne kar,
kan vi hurtigt blive enige om, er de der baserer sig på hvervning. Efter min
mening er det ikke bare ulovligt, det er forkasteligt.

Timo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-03 17:14

Timo Jensen wrote:

> [...]
> som i alle andre brancher. En svineavler tjener vel heller ikke penge, uden

Snakker I ikke forbi hinanden her? Erik tænker på de let forklædte
pyramidespilsfirmaer, du tænker (vist nok?) på reelle MLM-firmaer. Erik
og undertegnede har hele tiden givet udtryk for, at der er forskel på de
to ting - det er mere tilhængere af Prosper Club, GiiCorp, WGI m.fl. der
har svært ved at skelne mellem de to ting.

> Der finde masser af MLM-firmaer der er baseret på produkter. De brådne kar,
> kan vi hurtigt blive enige om, er de der baserer sig på hvervning. Efter min
> mening er det ikke bare ulovligt, det er forkasteligt.

Så er vi åbenbart enige - afhængig af hvordan du definerer "baseret på
hvervning". Hvis du mener, de tre eller blot et af de tre ovennævnte
selskaber er reelle MLM-selskaber, så er vi alligevel ikke enige.

Jeg har fjernet Xpostningen til dk.opslag, da denne debat intet har at
gøre i den gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 04-07-03 17:49

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> Snakker I ikke forbi hinanden her? Erik tænker på de let forklædte
> pyramidespilsfirmaer, du tænker (vist nok?) på reelle MLM-firmaer.
Scyberman skrev
[...]

Og det snakker vi så videre omkring.

Hvis Erik vilsnakke om noget andet, så må han sige til *S*

> [...]
> to ting - det er mere tilhængere af Prosper Club, GiiCorp, WGI m.fl. der
> har svært ved at skelne mellem de to ting.
Ok. Men det er ikke det tråden handler om. Scyberman mener at de tuske
myndigheder er efter *alle* koncepter der kalder sig MLM, og vil lukke dem.
Erik forsvarer Scyberman, og det mener jeg er forkert, iogmed Scyberman
lyver eller taler mod bedre vidende.

> Så er vi åbenbart enige - afhængig af hvordan du definerer "baseret på
> hvervning". Hvis du mener, de tre eller blot et af de tre ovennævnte
> selskaber er reelle MLM-selskaber, så er vi alligevel ikke enige.
Jeg mener at naturligvis skal der hverves, hvis man vil tjene store penge.
Men i et godt MLM-firma kan man også tjene penge uden at hverve. Som minimum
kan man spare penge på eget forbrug. Hvis ens indtjening stammer fra
hvervning, og de penge som nye medlemmer betaler, så er den gal. IMHO.

> Jeg har fjernet Xpostningen til dk.opslag, da denne debat intet har at
> gøre i den gruppe.
OK med mig.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 22:53

Timo Jensen wrote:

> Hvis Erik vilsnakke om noget andet, så må han sige til *S*

> Jeg mener at naturligvis skal der hverves, hvis man vil tjene store penge.

Hm, mit sidste indlæg blev misset i placering,
men stadig enig med Kim.

Fra : Elhauge

Dato : 04-07-03 22:50

> [...]
> to ting - det er mere tilhængere af Prosper Club, GiiCorp, WGI
m.fl. der
> har svært ved at skelne mellem de to ting.

Hvordan det ??
GII har en klar og enestående produkt, som er blevet lanceret
for forhandlerne, og man er pt ved at opdatere serverne, så
dette kan viderbringes / sælges uden for systemet !
Prosper Club, har flere produkter, blandt andet fond, et system
til valutahandel, oprettelse af udlandske firmaer. m.fl ..

Prosperclubben er blot MLM delen, men i deres moderfirma (
Phill ) kan medlemmer af PC sælge deres produkter direkte til
kunder, flere jeg kender og folk fra min downline har allerede
solgt af disse, med pæn fortjeneste, og når disse sælges tjener
jeg også... er det ikke hvad mlm normalt er ??

At du sikkert har læst noget i BT om at det er ulovligt, så
tager du fejl, for så længe der ikke er lagt sag an, eller man
er dømt for noget, kan man kun sige at det er OK !!

At folk så ikke vil hører på at flere af før nævnte firmaer har
et reelt produkt som kan sælges af alle i systemet, eller bare
ignorer dette faktum, og der med dømmer tingene uden alle fakta,
er jo tåbeligt !

De brådne kar,
hvervning. Efter min

Ja, der er vi enige !

> [...]
ovennævnte
> selskaber er reelle MLM-selskaber, så er vi alligevel ikke

Definere venligst, hvad de jeg har nævnt gør at de ikke er MLM
selskaber, for deres indtægter bliver netop ikke baseret på
hvervning, men på at folk skal kunne sælge deres produkter !

Elhauge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 23:28

Elhauge wrote:

> Definere venligst, hvad de jeg har nævnt gør at de ikke er MLM
> selskaber, for deres indtægter bliver netop ikke baseret på
> hvervning, men på at folk skal kunne sælge deres produkter !

Da du ikke har nævnt nogen seriøse, er det vanskeligt,
men ses mere som et useriøst forsøg på at hverve,
uden at kunne argumentere for det,
er det niveauet ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-03 04:27

Elhauge wrote:

> GII har en klar og enestående produkt, som er blevet lanceret
> for forhandlerne, og man er pt ved at opdatere serverne, så
> dette kan viderbringes / sælges uden for systemet !

Hvad er produktet? Hvad koster det?

> Prosper Club, har flere produkter, blandt andet fond, et system
> til valutahandel, oprettelse af udlandske firmaer. m.fl ..

Så vidt jeg kan forstå, er alle disse "produkter" noget der bruges i
forbindelse med hvervning af nye medlemmer samt betaling internt i
systemet. Kan du give mig et link til reelle produkter som
ikke-medlemmer kan bruge?

> [...]
> solgt af disse, med pæn fortjeneste, og når disse sælges tjener
> jeg også... er det ikke hvad mlm normalt er ??

Det der forstod jeg ikke meget af...
Medlemmer af Prosper Club, der også er medlemmer af Phill, kan sælge et
(reelt?) produkt direkte til ikke-medlemmer, uden at disse behøver at
blive medlemmer?
Hvad er produktet? Hvad koster det?

> At du sikkert har læst noget i BT om at det er ulovligt, så
> tager du fejl, for så længe der ikke er lagt sag an, eller man
> er dømt for noget, kan man kun sige at det er OK !!

Det bliver Mias morder sikkert glad for at høre (undskyld niveauet, men
det burde klargøre, at ovennævnte er noget vrøvl).

> [...]
> et reelt produkt som kan sælges af alle i systemet, eller bare
> ignorer dette faktum, og der med dømmer tingene uden alle fakta,

Det er nok fordi, det er så hulens svært at finde oplysninger om reelle
produkter i den slags selskaber. Prøv at gå ind på Tupperwares
hjemmeside, der er det ikke særligt svært at finde oplysninger om
produkterne.

> Definere venligst, hvad de jeg har nævnt gør at de ikke er MLM
> selskaber, for deres indtægter bliver netop ikke baseret på
> hvervning, men på at folk skal kunne sælge deres produkter !

Hvor stammer hovedparten af deres (og medlemmernes) indtægter fra? Salg
af reelle produkter eller hvervning af nye medlemmer?

Bemærk, at når jeg skriver reelle produkter, menes der produkter, som
kan sælges ud af pyramiden uden krav om medlemskab. Det kan for eksempel
være plastikbøtter et telefonabonnement eller et helseprodukt. En
bog/materiale om, hvordan man tjener penge ved at skaffe nye medlemmer,
er ikke et reelt produkt. Blot for at tage to eksempler fra hver sin
ende af MLM-spektret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 05-07-03 09:02

> En
> bog/materiale om, hvordan man tjener penge ved at skaffe nye medlemmer,
> er ikke et reelt produkt.
Et typisk emne for en e-bog.
Kunne ikek være mere enig *S*
Den slags burde være gratis for medlemmer, og hjælpe disse til at sælge de
reelle produkter (hvis der er nogen).

Timo

Fra : Elhauge

Dato : 05-07-03 14:35

> Elhauge wrote:

> Hvad er produktet? Hvad koster det?

CMS. som er en softwhere til opsætning af hjemmesider med 100
vis af templates, mulighed for online betaling, så dem der har
siden kan sælge andre produkter. CMS løsningen er som sagt
intrudoceret for forhandlerene, men bliver først lagt i den
direkte handel fra August / september.
Løsningerne vil komme til at koste fra 25 $ op til den mega
luksus suite med uendelge sider / MB til rådighed for 999$

> [...]
internt i
> systemet. Kan du give mig et link til reelle produkter som

Nej, jeg kan ikke give dig et link, men vil du købe en fond kan
jeg da nemt sælge dig en, eller hvis du vil oprette et firma i
udlandet kan jeg også sælge dig et sådanne... ! Altså JEG kan
sælge dig produkter, hvorfor skal du kunne købe det via et link
???
Skal moder firmaet bare sælge uden om dets forhandlere ?? Det
er ikke fair !!

> [...]
sælge et
> (reelt?) produkt direkte til ikke-medlemmer, uden at disse
Se ovenstående...
Hvis du vil handle Valuta, kræver det at man køber en fond, men
ikke at du " er medlem af systemet "

> [...]
> produkter i den slags selskaber. Prøv at gå ind på Tupperwares
> hjemmeside, der er det ikke særligt svært at finde oplysninger

Hvorfor ( spørger igen ) er det at du har noget imod, at man
skal købe produktet ved forhandleren, eller evt. via hans
referant link ?? men du kan faktisk læse om produkterne på
http://www.prosperclub.net/139868

Faktisk har http://www.pill.net/pages/home.html ( det lange
link for at du ikke behøver at spilde tid på en flash ) solgt af
disse produkter så langt tilbage som i 1995, og prosperclubben
blev først lagt på i 2001.

> Hvor stammer hovedparten af deres (og medlemmernes) indtægter
fra? Salg
> af reelle produkter eller hvervning af nye medlemmer?

SALG ! og kun salg... du kender ikke hvad dine 400 $ går til,
når du kommer ind i PC. Men det kan du læse dig til på
hjemmesiden !

De eneste penge man tjener er 40 $ når folk starter, dette er
svarende til administrations gebyret ( hvis folk ikke forsætter
efter 60 dage får de 90 % retur = 360 $, altså sætter Pill.
penge til da forhandleren har fået de 40 $ , forsætter de i PC,
eller køber en fond, eller et ECT, tjener folk penge, ellers
ikke !

> Bemærk, at når jeg skriver reelle produkter, menes der
produkter, som
> kan sælges ud af pyramiden uden krav om medlemskab.

Skal produkterne være noget du kan røre ved ?? Må det
eksempelvis ikke være finiancelle produkter, er de ikke lige så
reelle som bankernes ? Må det ikke være produkter der sikre en
hurtig og nem oprettelse af selskaber i udlandet, kan et produkt
ikke være et system med et sikkerheds net så man ikke kan tabe
( maks 50 $ ) på valutahandel ?

Hvorfor er det at i disse internet tider, at alle vil have at
produkter skal kunne røres ved, duftes til eller ligne.
Internettet er nok en af de steder der har størst fremgang i
handel, både med finaencelle produkter, såvel som plastikbøtter.
Et produkt behøves ikke at være FYSISK... !

> Blot for at tage to eksempler fra hver sin
> ende af MLM-spektret.

Ok, det vil at det er ulovligt at sælge e-bøger ? eller hvad...
? Skal et produkt kunne røres ved ? For det er jo det du
siger...
Det er klart at der er forskel på e-bøger, eksempel er gii´s
stock News, som er et 100 % reelt kursus i handel med aktier på
diverse børser, dette er der en børsmægler der sidder og skriver
for gii. Men denne mand skal ikke have løn ? Eller må Gii ikke
sælge dette produkt som koster penge at lave... For så må BT /
ekstrabladet da heller ikke tjene på deres nyheder.. ! For de er
også lavet til en skare af folk, i GII´s tilfælde snakker vi
bare en udvalgt skare !

Hvis nu jeg lod min bog om MLM, udkomme som e-bog, så måtte jeg
altså ikke tjene på den ( tage noget sønderligt for den ), mens
kommer den som reel bog må jeg godt sælge den for 399 kr, med en
netto fortjeneste til mig på min 150 kr.. pr bog... Som e- bog
ville jeg nok sælge den til 49 kr... men det må jeg jo ikke..
for da er den ikke noget værd ? !
Jeg vil da mene at en forfatter til en e-bog har ret til at
sælge denne eller sælge salgs rettighederne til andre, som så
tjener på disse.
Noget andet er når disse e-bøger er gratis, / off.
tilgængelige, så bør de ikke koste noget, og må heller ikke
kunne sælges, hvis det er sådan du mener om e-bøger så er vi
enige, men er det generalt synes jeg du er latterlig !

Elhauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-03 17:13

Elhauge wrote:

> [...]
> siden kan sælge andre produkter. CMS løsningen er som sagt
> intrudoceret for forhandlerene, men bliver først lagt i den

Altså endnu ikke noget produkt: Pyramidespil!
Vi må så vente og se, om produktet og dets pris - og den betydning det
får for omsætningen - ændrer på dette.

> [...]
> ???
> Skal moder firmaet bare sælge uden om dets forhandlere ?? Det

Man behøver ikke kunne købe via linket, selvom det selvfølgelig ville
gøre det hele nemmere, men man bør i det mindste kunne finde oplysninger
om produktet. Så kunne Prosper Club, eller hvem der ellers er tale om,
henvise til den nærmeste forhandler. Det er sådan firmaer, der har et
reelt produkt, de vil sælge, gør (egentligt gør Prosper Club det også,
det produkt, de vil sælge, er medlemsskaber).

Men ellers er du da velkommen til at fortælle mig, hvad jeg kan bruge en
fond til, hvad den koster osv.

> Se ovenstående...
> Hvis du vil handle Valuta, kræver det at man køber en fond, men
> ikke at du " er medlem af systemet "

Hvad er fordelen ved at handle valuta gennem en sådan fond frem for
gennem sin egen bank? Hvad er omkostningerne? Hvad er risikoen? Hvorfor
kan jeg ikke læse noget om det på firmaets eller dets medlemmers
hjemmesider?

> referant link ?? men du kan faktisk læse om produkterne på
> http://www.prosperclub.net/139868

Kan du være mere præcis? Jeg har selvfølgelig været på lignende sider,
men uden at blive meget klogere.

> fra? Salg
>
> SALG ! og kun salg... du kender ikke hvad dine 400 $ går til,
> når du kommer ind i PC. Men det kan du læse dig til på
> hjemmesiden !

Den smule om materialet, man kan læse om på hjemmesiden, tyder ikke på,
at det er 400 dollar værd, men at det blot er en bunke papir, der skal
kamouflere firmaet, så det ikke umiddelbart fremstår som et
pyramidespil.

Når du skal opgøre om indtægten i såvel firmaet som hos de enkelte
medlemmer stammer fra salg eller medlemsgebyr, skal medlemsgebyret på
400 dollar lægges i én skål på vægten, og salget af reelle produkter
(ikke medlemskaber) som medlemmet sælger skal lægges i den anden skål.
Jeg vil vædde på, at såvel for det enkelte medlem som for hele firmaet
tipper vægten voldsomt ned på medlemsgebyrsiden.

> [...]
> hurtig og nem oprettelse af selskaber i udlandet, kan et produkt
> ikke være et system med et sikkerheds net så man ikke kan tabe

Selvfølgelig behøver det ikke være fysiske produkter, men prisen skal
stå i forhold til det leverede. Desuden har jeg svært ved at forstå hvad
Mads Hansen i Nørre Snede skal bruge et udenlandsk selskab eller en fond
til, men det er nok bare mig, der er gammeldags.

> [...]
> for gii. Men denne mand skal ikke have løn ? Eller må Gii ikke
> sælge dette produkt som koster penge at lave...

Kender ikke produktet, og kan ikke læse noget om det på hjemmesiden, så
jeg kan ikke umiddelbart vurdere, om det er noget værd uden for GiiCorps
"børs".

> [...]
> netto fortjeneste til mig på min 150 kr.. pr bog... Som e- bog
> ville jeg nok sælge den til 49 kr... men det må jeg jo ikke..

Selvfølgelig må du tjene på sådan en bog, uanset om den kommer som e-bog
eller fysisk bog. Men kan du sælge den for 1.500 kroner (eller for den
sags skyld 400 dollar)? Eller kan den kun sælges for det beløb, hvis man
samtidig bliver medlem i et (pyramidespils)firma, hvor man har mulighed
for at tjene pengene ind igen ved at sælge den til andre?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elhauge

Dato : 05-07-03 19:35

> Altså endnu ikke noget produkt: Pyramidespil!
> Vi må så vente og se, om produktet og dets pris - og den
betydning det
> får for omsætningen - ændrer på dette.

Nej, for som jeg definerede tidligere for dig, var der produkter
involveret.. flere end hos WGi.. eks.. ÆGTE aktier, ikke bare et
spil... OG nej.. jeg vil ikke bruge tid på at forklare dig det,
det kan du læse om andet steds i DK.erhverv.direkte-salg.

> [...]
selvfølgelig ville
> gøre det hele nemmere, men man bør i det mindste kunne finde

Pill startede som sagt i 1995, UDEN prosperclub, det var noget
man lagde til i 2001, fordi man kan lide forretningsformen
MLM...
Pill kørte fint uden PC, men dobbelt hvis ikke hurtigere som
MLM !

> Men ellers er du da velkommen til at fortælle mig, hvad jeg
kan bruge en
> fond til, hvad den koster osv.

En fond koster 1200 $ du kommer til at stå som trustie,
fordelen er blandt andet 6 % i rente af indestående som du
naturligvis kan hæve / indsætte på som du har lyst til.

En anden fordel er at de penge du måtte tjene i renter, eller
vie noget du sælger i udlandet, og fører til fonden, betaler du
først skat af når du hæver disse herhjemme ! Om det så går på
fonds beskatning ( 28 % ) eller om det betraktes som alm.
indkomstskat. Har jeg ikke fået svar på endnu af T & S.

> Hvad er fordelen ved at handle valuta gennem en sådan fond
frem for
> gennem sin egen bank?
Fordelen er at du i banken, har en chance for at tabe dine
penge, i Prosper handler du for mere end du har i indestående,
hvilket gør at din risiko er mindre, de har et unikt udviklet
system, som overvåger kurserne, og fortæller dig om du skal
sælge eller købe. Man kan pt. maksimum tabe 50 $ på en handel..
! hvilket sikrer ens penge, men sidste år, gav ForeX ( valuta
systemet ) 60 % i rente.. og ingen tab.. mon ikke de fleste der
vil investerer gerne ville have dette.. for det er langt fra
alle der tjener dette !

> Hvad er omkostningerne? Hvad er risikoen? Hvorfor
> kan jeg ikke læse noget om det på firmaets eller dets
medlemmers
> hjemmesider?
Slå op på ForeX.. inde på siden !

> Kan du være mere præcis? Jeg har selvfølgelig været på
lignende sider,
> men uden at blive meget klogere.
Så er det fordi du ikke vil !!

indtægter

Salg af Fonde ! og Mastro card, og mastare kort, samt valuta..
!

> [...]
der skal
> kamouflere firmaet, så det ikke umiddelbart fremstår som et
Hvad kom først hønen eller ægget ??
Produktet var til 6 år før man satte en MLM del på, at man så
gør det på en lidt smart måde, så forhandlerene også SKAL bruge
produktet, ser jeg ikke noget galt i !

> [...]

hjemmesiden, så
> jeg kan ikke umiddelbart vurdere, om det er noget værd uden
Nej, nu ved jeg ikke om du er børshandler, men jeg ved at det
har lært mig noget :)

> Eller kan den kun sælges for det beløb, hvis man
> samtidig bliver medlem i et (pyramidespils)firma, hvor man har
mulighed
> for at tjene pengene ind igen ved at sælge den til andre?

Den ville kunne sælges for 399 kr på markedet, det er den sat
til af forlaget, som har sagt ja tak til udgivelse, i så fremt
vi bliver enige om antallet af lande, samt min indtægt !

At sælge den på MLM form, ville være tåbeligt da bogen ikke i
sig selv vil blive mere vær end overstående, men skulle den
sælges vi MLM, ville prisen sikkert blive omkring 300 kr. og så
ca 100 kr i forhandler ledet ! .. altså kun 200..
Det er sådan MLM firmaer sætter deres pris, de tager den normal
markeds værdi, skruer den ldit ned ( fjerner 2-5 mellem led )
ligger lidt til ( op til 90 % ) og giver forhandlerne denne
ekstra pris..
På denne måde får kunden et godt produkt billigt, og
forhandleren tjener !

Elhauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-03 21:00

Elhauge wrote:

> [...]
> spil... OG nej.. jeg vil ikke bruge tid på at forklare dig det,
> det kan du læse om andet steds i DK.erhverv.direkte-salg.

Jeg følger ikke den gruppe. Desuden tvivler jeg på, at GiiCorps aktier
er ægte, og i hvert fald på at prissætningen på dem er ægte. Jeg vil
ikke være overrasket, hvis direktør Michael Juul fastsætter dagens kurs
ved morgenkaffe-mødet.

> [...]
> MLM...
> Pill kørte fint uden PC, men dobbelt hvis ikke hurtigere som

Men man kan stadig ikke finde oplysninger om produkterne på hjemmesiden.
Til gengæld er der masser af oplysninger om, hvor meget man kan tjene
ved at skaffe nye medlemmer.

> kan bruge en
>
> En fond koster 1200 $ du kommer til at stå som trustie,
> fordelen er blandt andet 6 % i rente af indestående som du
> naturligvis kan hæve / indsætte på som du har lyst til.

En fond, der giver renter? Hvor kommer renterne fra? Det lyder mere som
en slags bankkonto, omend renten er usædvanlig høj. Men på den anden
side, koster det normalt ikke over 7.000 kroner at få lov at sætte penge
ind på en bankkonto. Hvilken sikkerhed har man for sine penge?

> [...]
> fonds beskatning ( 28 % ) eller om det betraktes som alm.
> indkomstskat. Har jeg ikke fået svar på endnu af T & S.

Jeg kender ikke reglerne. Men et gæt vil være, at du skal betale skat af
overskuddet i fonden, når det opstår, og indkomstskat, når du hæver
pengene.

> [...]
> systemet ) 60 % i rente.. og ingen tab.. mon ikke de fleste der
> vil investerer gerne ville have dette.. for det er langt fra

Det lyder lidt selvmodsigende og ikke særlig meget i tråd med almindelig
valutahandel. Her er risikoen for tab større, når man gearer sin
investering/handel. Men det er da meget smart, hvis der er en slags
forsikring, der sætter loft på risikoen. Er du sikker på, at der er tale
om reelle valutahandler? Hvilken garanti er der for ens indestående?
Hvad koster det at handle valuta? 60% rente af valutainvesteringer?

> medlemmers
> Slå op på ForeX.. inde på siden !

Lede ... lede ... lede ... jeg kan ikke finde nogen oplysninger om,
hvordan mine penge er sikret, eller hvad det koster at handle valuta.
Men så vidt jeg kan se, kræves det, at man i forvejen er PILL Trust
holder (er det det, som koster 1.200 dollar?), og at man betaler 995
dollar for at være med.

> lignende sider,
>
> Så er det fordi du ikke vil !!

Du vil så åbenbart heller ikke, siden du ikke kan give mig et direkte
link til de oplysninger, du mener, der findes om produkterne.

> indtægter
>
> Salg af Fonde ! og Mastro card, og mastare kort, samt valuta..

Ja ja...

> hjemmesiden, så
> for GiiCorps
> Nej, nu ved jeg ikke om du er børshandler, men jeg ved at det
> har lært mig noget :)

Ja, i følge ovenstående har du åbenbart lært, at en gearet investering
er mere sikker end en ikke-gearet investering. At en fond giver renter.
Og at man kan tjene 60% i rente på valutainvesteringer. Niveauet af
undervisningsmaterialet er vist fastsat.

Og nej, jeg er ikke børshandler. Jeg er sikker på, at en sådan ville
grine meget højere ad ovennævnte påstande end en lille
finansinteresseret amatør som undertegnede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Elhauge

Dato : 06-07-03 07:23

> [...]
> Og at man kan tjene 60% i rente på valutainvesteringer.
Niveauet af
> undervisningsmaterialet er vist fastsat.

Nej, jeg skrev at valutaen gav 60 % i over skud sidste år via
Forex !

EOD

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-03 07:57

Elhauge wrote:

> Nej, jeg skrev at valutaen gav 60 % i over skud sidste år via
> Forex !

Citat fra news:3f071a48%240%245189%24edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
"men sidste år, gav ForeX ( valuta systemet ) 60 % i rente.."

Er der andet, du har fortrudt? Personligt ville jeg hellere have
tilbagetrukket påstanden om, at en gearet investering er mere sikker en
en ikke-gearet investering. Den påstand er himmelråbende forkert -
faktisk er det børnelærdom, at det modsatte er tilfældet.

> EOD

Nå ja, vi kommer vist heller ikke videre. Jeg vil tillade mig at stille
de samme spørgsmål om produkterne, hvis en lignende debat startes i
dk.penge eller i dk.penge.investering - i håb om, at der så kommer svar
på dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:26

Elhauge wrote:

> investering
> giver renter.
> Niveauet af

Til hvad, og hvor ?

> Nej, jeg skrev at valutaen gav 60 % i over skud sidste år via
> Forex !

Hm, hvem er Forex ?

Og dine øvrige bemærkninger er i modstrid med alm. økonomisk viden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-03 20:06

Erik G. Christensen wrote:

> Til hvad, og hvor ?

Hvis du har overset det: det du citerer, er noget jeg har skrevet. Det
er en sammenfatning af tre udsædvanlige påstande som Elhauge kom med,
selv om han også påstår at have lært en hel masse af det
undervisningsmateriale, han har betalt i dyre domme for.

Påstandene viser, at enten har Elhauge ikke kunnet finde ud af at læse
materialet, eller også er niveauet på materialet yderst ringe og i stærk
modstrid med almindelig finansiel viden. Jeg var flink at konkludere, at
det var materialet, der var mangelfuldt. Jeg skal ikke kunne afvise, at
jeg tog fejl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 20:23

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg var flink at konkludere, at
> det var materialet, der var mangelfuldt. Jeg skal ikke kunne afvise, at
> jeg tog fejl.

Du var, igen for flink,
alt hvad der er læstbart på deres sider er generelt noget pjat,
uden sammenhæng med den virkelige verden, inclusiv deres fonde,
der er Bahamabaseret, og deres valutafiduser, der kræver mindst
en mill dollar, osv.
intet der har reel værdi for en dansker.

Fra : Elhauge

Dato : 06-07-03 20:55

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3F0876FB.2C8D503B@FJERNpost1.tele.dk...

> [...]
mindst
> en mill dollar, osv.
> intet der har reel værdi for en dansker.

MIN trade is 500 $ US..

LÆS da hvad der står på siden.. !

Elhauge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 14:12

Elhauge wrote:

> pjat,
> fonde,
> mindst
>
> MIN trade is 500 $ US..
>
> LÆS da hvad der står på siden.. !

Hvilken side, jeg kan kun læse den generelle introduktion,
og udfra det er valutaspreed investeringer kun for dem med
over 10 mill dkr, så der er mindste beløb i mange valutaer,
men I er måske en gruppe, der får "hjælp",
dvs at det er lige så luftigt som aktierne ?

Fra : Elhauge

Dato : 06-07-03 07:51

> [...]
Jeg vil
> ikke være overrasket, hvis direktør Michael Juul fastsætter

Dette viser virkelig din viden både om personen Michael Juul,
såvel som GII

Til din orientering, står et af verdens største
revisionsfirmaer bag disse udregninger. Udbud / efterspørgsel
kan maksimum få kursen til at svinge fra - 10 % til + 10 % af
den reelle kurs.

EOD !
Elhauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-03 08:20

Elhauge wrote:

> Dette viser virkelig din viden både om personen Michael Juul,
> såvel som GII

Når man ikke kan finde reelle oplysninger, er man jo nødt til at gætte.
Har du oplysninger om Michael Juul, som jeg gætter på er dansker, må du
gerne komme med dem i en anden tråd, da du jfr. nedenstående EOD
åbenbart ikke har lyst til at debatere mere med mig i denne tråd.

> Til din orientering, står et af verdens største
> revisionsfirmaer bag disse udregninger.

Og det kan man læse hvor? Selv hvis det skulle stå et eller andet sted i
de dyrt betalte papirer (jeg har i hvert fald ikke kunnet finde
oplysningen på hjemmesiden), så tillader jeg mig at tvivle på, at det er
korrekt. Jeg undersøger dog gerne sagen nærmere, hvis jeg får
oplysninger om, hvad det pågældende revisionsfirma angiveligt foretager
sig for GiiCorp, og hvad revisionsfirmaet hedder. Gerne i en anden tråd.

> Udbud / efterspørgsel
> kan maksimum få kursen til at svinge fra - 10 % til + 10 % af
> den reelle kurs.

Det er vist sort snak. Læs dit dyrt indkøbte materiale igen. Så vidt jeg
ved, kan kursen på en aktie ikke svinge fra den reelle kurs [1]. Andre
har forøvrigt fortalt, at kursen alene fastsættes ud fra
udbud/efterspørgsel, men det gør den så åbenbart ikke alligevel. Det
lyder næsten som om, vi er tilbage til morgenkaffemødet.

[1] Ved meget store aktiehandler kan parterne aftale, at handlen
foretages til en anden kurs end den aktuelle. Alle normale handler på en
børs påvirker kursen, så den aktuelle kurs altid er den reelle kurs.
Kommentarer fra rigtige børseksperter er velkomne.

> EOD !

Nu igen? Ja ja, så siger vi det.
("nu igen" henviser til, at EOD normalt er noget, man kun siger én gang)

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:31

Elhauge wrote:

> Dette viser virkelig din viden både om personen Michael Juul,
> såvel som GII

Hm, han er vel udnytter som I andre ?

> Til din orientering, står et af verdens største
> revisionsfirmaer bag disse udregninger. Udbud / efterspørgsel
> kan maksimum få kursen til at svinge fra - 10 % til + 10 % af
> den reelle kurs.

Hm, jeg har verdens mest sikre viden om at du udnytter dine venner...

Med samme sikkerhed som dit udsagn om revisionsfirmaer,
ellers navn og reference til dem, med angivelse af hvilken rapport
de har skrevet om det.
Da det er direkte nonsens, hvis det ikke er manipulerede kurser,
som ham der ved morgenkaffen vælger.

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:09

> Hm, jeg har verdens mest sikre viden om at du udnytter dine venner...
Hvis det er sandt, kan det samme vel siges om alle erhvervsdrivende der har
venner som kunder. Med andre ord bør rigtige venner ikke handle hos
hinanden, men hellere støtte vennernes konkurrenters forretning. Ikk'`

NOT.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:01

Timo Jensen wrote:

> Hvis det er sandt, kan det samme vel siges om alle erhvervsdrivende der har
> venner som kunder. Med andre ord bør rigtige venner ikke handle hos
> hinanden, men hellere støtte vennernes konkurrenters forretning. Ikk'`

Jo da, hvis deres største indtjening sker ved "vennetjenesterne",
og deres videre behov for at tjene på venner,

tror du selv på det, eller bare snakken udenom.

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 20:57

> Jo da, hvis deres største indtjening sker ved "vennetjenesterne",
> og deres videre behov for at tjene på venner,
>
> tror du selv på det, eller bare snakken udenom.
Ok, for at skære det ud i pap, så du måske forstår det *S*

Hvis en af dine kunder sælger svinekød ved stalddøren til halv pris af
slagterens/købmandens pris, vil han så ikke med rette undre sig hvis naboen
der kun avler korn, elle rfamilien der ofte er på besøg, kun handler hos
slagteren/købmanden,når nu de kan få kødet billigere hos vennen? Måske endda
både friskere og bedre kvalitet.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:37

Timo Jensen wrote:

> [...]
> slagteren/købmanden,når nu de kan få kødet billigere hos vennen? Måske endda

Kim L gør det ofte,
men jeg er da også villig,
se de definitioner af lovlig MLM og de ikke lovlige,
og så dem der er så nye (de fleste), der hverken er det ene
eller det andet, fordi lovmøllen ikke har malet dem endnu.

Og så kan du jo overveje, hvorfor der er så mange nye, med alt muligt
som produkt.
Der først efter nogen undersøgelse kan vurderes, om det er reelt eller
blot skjalkeskjul.

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-07-03 02:03

> Og så kan du jo overveje, hvorfor der er så mange nye, med alt muligt
> som produkt.
> Der først efter nogen undersøgelse kan vurderes, om det er reelt eller
> blot skjalkeskjul.
Jeg tror minsandten det viser sig at vi er mere enige end du aner.

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 08-07-03 10:15

Elhauge skriblede:
> Til din orientering, står et af verdens største
> revisionsfirmaer bag disse udregninger. Udbud / efterspørgsel
> kan maksimum få kursen til at svinge fra - 10 % til + 10 % af
> den reelle kurs.

Som Kim indirekte skriver: Normalt er det udbud og efterspørgsel der afgør
den "reelle" kurs. Hvis kursen i Gii kun svagt kan påvirkes af
udbud/efterspørgsel så er den ikke reel.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-07-03 01:18

Elhauge wrote:

> ! hvilket sikrer ens penge, men sidste år, gav ForeX ( valuta
> systemet ) 60 % i rente.. og ingen tab.. mon ikke de fleste der

Nu er det ikke fordi jeg følger vildt meget med i valuta markedet, men jeg
læser dog Børsen næsten hverdag, og 60% lyder lidt for godt til at være
sandt. Kan du komme med et link, der viser hvor du har disse tal fra?

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen
uanset art, ikke kan gå!!

Fra : Elhauge

Dato : 06-07-03 07:47

"Michael Nielsen" <michael@DELETE_THISmnielsen.dk> skrev i en
meddelelse news:be7psq$7ts$1@sunsite.dk...
meddelelse

> [...]
til at være
> sandt. Kan du komme med et link, der viser hvor du har disse

Jeg har læst mig til dem.. !

Men Valutahandel er nu noget banker har levet højt på længe !

Du vil kunne finde det via det link jeg indsatte forleden !
Og nej, jeg gider ikke side og finde / læse mig til det..

Jeg vil ikke bruge en masse tid på at forklare en masse, når
dette afvises, eks. er at produkterne kan købes uden at blive
medlem af PC, hvilket vil sig man kan også komme til at handle
Valuta uden at være medlem i PC.. !

At forklare hvordan et produkt er og virker er jo lige gyldigt,
lige så længe det ikke accepteres som et produkt af dem der har
deltaget i denne debat !

Elhauge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:35

Elhauge wrote:

> [...]
> dette afvises, eks. er at produkterne kan købes uden at blive
> medlem af PC, hvilket vil sig man kan også komme til at handle

Hm, det har vi gjort, formentlig før du blev født,
men aldrig med så sikker viden om, at man kun kan tjene på det,
netto er det vist et nul.

> At forklare hvordan et produkt er og virker er jo lige gyldigt,
> lige så længe det ikke accepteres som et produkt af dem der har
> deltaget i denne debat !

Næ, jeg ber dig direkte om en produktbeskrivelse, det kan man få
ved en hver anden, uanset om det er swaplån eller gearet valutaspekulation,
men jeg mangler ganske en/flere her.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:23

Elhauge wrote:
> var der produkter
> involveret.. flere end hos WGi.. eks.. ÆGTE aktier, ikke bare et
> spil...

Hm, de ægte aktier, hvor noteres de, og hvilke er det ?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:22

Elhauge wrote:
>. CMS løsningen er som sagt
> intrudoceret for forhandlerene, men bliver først lagt i den
> direkte handel fra August / september.

Hm, hvorfor lader i jer tage ved næsen, næsten ved,
ligesom det lotteri, der ikke er lovligt i DK?

> [...]
> udlandet kan jeg også sælge dig et sådanne... ! Altså JEG kan
> sælge dig produkter, hvorfor skal du kunne købe det via et link

Men ok, kom med en produktbeskrivelse af den fond du vil sælge til
mig ?
Og et firma i ***udlandet*** ?

Incl fordele og ulemper, samt totalpris.

Kan da altid videresælge dem til et par "kunder"..

Fra : Morten DH

Dato : 06-07-03 18:15

> Hm, hvorfor lader i jer tage ved næsen, næsten ved,
> ligesom det lotteri, der ikke er lovligt i DK?

Suk, nu er du igen klogere end lovgivningen og alle andre kloge hoveder
tilsammen

"Bagmandspolitiet har undersøgt firmaet, men vurderer ikke, at det
overskrider den gældende lovgivning om pyramidespil.
Til gengæld er spillene måske i strid med den danske skattelovgivning.
ToldSkat har nedsat en arbejdsgruppe, som lige nu er ved at undersøge om der
skal betales afgifter af præmierne."

Stammer herfra: http://www.tvsyd.dk/lag2_main.asp?indslagID=8379

Hvorfor tror du at ToldSkat skal bruge tid på at undersøge det hvis det er
så entydigt ulovligt som du mener det er? Og bemærk så lige at det er
skattelovgivningen, som er ankepunktet - altså ikke noget med om lotteriet
er ulovligt, snarere hvordan staten sikrer sig at de får fat i de penge der
cirkulerer (sidstnævnte er min personlige vurdering og står for egen
regning)

De spil der "muligvis" er ulovlige (som nævnes andetsteds i artiklen) ved
jeg så ikke hvad er for nogen, da der pt ikke udbydes nogen former for
sportsspil hos firmaet...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 18:29

Morten DH wrote:

> [...]
> ToldSkat har nedsat en arbejdsgruppe, som lige nu er ved at undersøge om der

Hm, og du mener fortsat at det er ikke ulovligt er det samme som lovligt,
se alle andre firmaers reaktin på det,
og dit firmas,
larmende tavshed.
Næ argumenter for, at man kan gøre alt, der ikke lige kan dømmes ude,
er vist længe væk her.

> De spil der "muligvis" er ulovlige (som nævnes andetsteds i artiklen) ved
> jeg så ikke hvad er for nogen, da der pt ikke udbydes nogen former for
> sportsspil hos firmaet...

Næ, det er i afdelingen for forventninger, det der loves, at det kommer.

Og du vil offentliggøre de hvervningsoplysninger, der bruges overfor nye
medlemmer.

Fra : Spinner

Dato : 06-07-03 18:36

> [...]
> og dit firmas,
> larmende tavshed.
> Næ argumenter for, at man kan gøre alt, der ikke lige kan dømmes ude,

Nu kunne vi jo alle skrive en roman til dig, om hvor meget vi bakker Morten
op i denne diskussion, men....at vi er passive, er bestemt ikke endbetydende
med at vi bakker dine ret underlige udsagn op! Tværtimod.....

> [...]

> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.
> Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Stakkels "Søhøjlandets Landboforening", at du spiller så dum og
utroværdig/uvidende herinde. Ved at benytte Deres navn og telefonnummer
herinde, gør du dem i hvert fald ikke en bjørnetjeneste....!

Spinner

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 18:45

Spinner wrote:

> [...]

> utroværdig/uvidende herinde. Ved at benytte Deres navn og telefonnummer
> herinde, gør du dem i hvert fald ikke en bjørnetjeneste....!

Tja, jeg tror jeg gør dem, der ikke er "troende" en tjeneste,
og indtil du skriver en veldokumenteret roman om de relle forhold, som
du påstår er til stede,
og som vi ikke har set noget om, på trods af alle mulige påstande,
så synes jeg egentlig at du skal koncentrere dig om at samle noget
mere konkret,
fx at sagsøge mig for injurier ?

Fra : Spinner

Dato : 06-07-03 21:11

> [...]
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.
> Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Okaaaay, så skal du da få lidt....

Alene din formulering med ordet "troende", gør jo at vi river diskusionen
ned på et lavere plan. Nu er det jo således, at der ikke behøver foreligge
fakta for at du kan skade et firma, ved at benytte dette forum - selvom det
jo ikke er forummet skyld at dine udtalelser er lidt forrykte - ved at
skrive navn, og adresse osv. herinde.

Det er nok hvad folk "tænker og tror" og relaterer de det til den signatur
du bruger, ja, så er skaden sket!

Og om jeg vil sagsøge dig for injurier? Hvorfor skulle jeg gøre det? Kan man
vinde noget?? Skal jo alligevel ikke ha´ nogen form for rådgivning af en der
har med svin at gøre....

Spinner

Fra : David T. Metz

Dato : 08-07-03 10:19

Spinner skriblede:

> Og om jeg vil sagsøge dig for injurier? Hvorfor skulle jeg gøre det?
> Kan man vinde noget?? Skal jo alligevel ikke ha´ nogen form for
> rådgivning af en der har med svin at gøre....

Du vælter dig da rundt i sølet - så mon ikke du kunne bruge lidt
svinerådgivning? Her er det så helt gratis: hop over i mudderet.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 14:22

Spinner wrote:

> [...]

> jo ikke er forummet skyld at dine udtalelser er lidt forrykte - ved at

Hm, det gør jeg netop fordi jeg til enhver tid står ved det jeg skriver,
gør du ?

Og dit plan, at vildføre folk, så du selv kan tjene ekstra, og hvilket
"firma" skader du, hvem bakker dig op, når luften går af balonnen ?
Har du en erhvervsforsikring ?

> Det er nok hvad folk "tænker og tror" og relaterer de det til den signatur
> du bruger, ja, så er skaden sket!

Forhåbentligt, den er absolut mere konkret, end de oplysninger du kommer
med om sikkerheden for at tjene penge ved at give dig nogle.

> Og om jeg vil sagsøge dig for injurier? Hvorfor skulle jeg gøre det? Kan man
> vinde noget?? Skal jo alligevel ikke ha´ nogen form for rådgivning af en der
> har med svin at gøre....

Næ, det tror jeg heller ikke, vi skal jo selv stå inde for den rådgivning
vi giver vore kunder.

Skal du, hvad kan du sagsøges for, hvis dine "undermieter" er utilfreds
med den rådgivning, du har brugt til at lokke dem med ?

Fra : Spinner

Dato : 08-07-03 23:24

> [...]
>
> Og dit plan, at vildføre folk, så du selv kan tjene ekstra, og hvilket
> "firma" skader du, hvem bakker dig op, når luften går af balonnen ?

Jeg vildfører ingen....og mit argument for at være med i MLM er såmænd langt
fra kun af økonomiske årsager. Hvilket firma skader jeg....? Ved ikke engang
hvad du spørger om..??!?! Hvem bakker mig op....i hvad? Hvilken ballon og
hvilken luft?
Du stå ikke ude ved en landmand lige nu, så mon ikke du skal formulere dig,
således at det kan passe ind i dette forum!

Kan man få en erhvervsforsikring der dækker for et fritidsjob?

> [...]
>
> Skal du, hvad kan du sagsøges for, hvis dine "undermieter" er utilfreds
> med den rådgivning, du har brugt til at lokke dem med ?

"Skal du....."...Skal jeg hvad?

Om jeg kan sagsøges for min "rådgivning"? Nej, det tror jeg næppe. Det kan
en vinforhandler vel heller ikke når han sælger dig en vin du ikke kan
lide....

Spinner

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:09

Spinner wrote:

> Du stå ikke ude ved en landmand lige nu, så mon ikke du skal formulere dig,
> således at det kan passe ind i dette forum!

Hm, det går vist helt fint, men lidt "bonde" økonomi kunne være
helt fint fra dig.

> Kan man få en erhvervsforsikring der dækker for et fritidsjob?

Tja, en seriøs erhvervsdrivende ville vel selv have tjekket det,
men det kan man, har du ?
Og i hvilket selskab ?

> signatur

Det håber jeg sandeligt, derfor skriver jeg som Kim L her,
og vi tjener ikke kr på det,
så hvorfor,
vi har begge set affaldet fra jeres felttog,
folk der ikke kan betale deres normale regninger,
fordi de har satset alt på jeres ballonner,
og kun fået gæld tilbage.

> man
> der

Næ, og heller ikke for noget med MLM.

> Om jeg kan sagsøges for min "rådgivning"? Nej, det tror jeg næppe. Det kan
> en vinforhandler vel heller ikke når han sælger dig en vin du ikke kan
> lide....

Og du er sikker, i din universielle uvidenhed ?

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:50

> vi har begge set affaldet fra jeres felttog,
> folk der ikke kan betale deres normale regninger,
> fordi de har satset alt på jeres ballonner,
> og kun fået gæld tilbage.
Jeg forstår altså ikke hvorfor du generaliserer så meget.
Det koster p.t. 625,- (inkl. moms) at blive aktiv forhandler i LR. Halvdelen
er produktindkøb, den anden halvdel er salgshjælpemidler (duftprøver,
kataloger etc.)
Derefter køber man først varer, når de er solgt, medmindre man *selv* ønsker
at køber demovarer. Ifølge de regler man skriver under på må man
*ikke* opbygge varelager. Så jeg forstår ikke hvordan jegskal få opbygget en
gæld af betydning (jeg tror de fleste kan overkomme en "gæld" på 625,-)

At andre koncepter måske kræver flere penge, og måske endda gebyr for
medlemsskab(sikkert ulovligt?), betyder ikke at vi alle forsvarer den slags.

Så please: generealiser ikke så meget. Dine egne kunder er stensikkert også
trætte af at blive lagt for had for miljøforuening og hetz mod svineavl.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:42

Timo Jensen wrote:

> Jeg forstår altså ikke hvorfor du generaliserer så meget.

Det er jeg ganske simpelt nødsaget til, jeg kan ikke skelne mellem
alle de *nye* tilbud om at deltage i et koncept, der giver gevindster
på 1400%.

> At andre koncepter måske kræver flere penge, og måske endda gebyr for
> medlemsskab(sikkert ulovligt?), betyder ikke at vi alle forsvarer den slags.

Og det gør I noget aktivt for at skelne mellem,
jeg kan ikke.

> Så please: generealiser ikke så meget. Dine egne kunder er stensikkert også
> trætte af at blive lagt for had for miljøforuening og hetz mod svineavl.

Tja, hvis jeg kan se en forskel, men nu bruger jeg også stærke briller.

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-07-03 02:05

> Tja, hvis jeg kan se en forskel, men nu bruger jeg også stærke briller.
Pudsigt, vi har en Organisationsleder i LR, der er tidligere
landbrugskonsulent på Vejle-egnen, han bruger også stærke briler. Er det
monen erhversskade *blink*

Timo

Fra : alexbo

Dato : 06-07-03 19:28

"Spinner" <skrev

> Nu kunne vi jo alle skrive en roman til dig, om hvor meget vi bakker
Morten
> op

Det tror jeg ikke du skal regne med.

En tåbe og hans penge skilles inden længe,
det er det gamle ordsprog som WGI og lignende selskaber udnytter.
Erik og andre kæmper en retfærdig kamp mod platuglerne, sandsynligvis ud fra
den betragtning, at kan man bare få nogen til at tænke sig om, er det ikke
helt spildt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 19:38

alexbo wrote:

> Erik og andre kæmper en retfærdig kamp mod platuglerne, sandsynligvis ud fra
> den betragtning, at kan man bare få nogen til at tænke sig om, er det ikke
> helt spildt.

Enig, blot en reddet, som jeg ikke senere skal yde økonomisk rådgivning til,
på et håbløst grundlag,
så er min dag reddet,
men Kim er nu også god.

Fra : Spinner

Dato : 06-07-03 21:16

> Morten
>
> Det tror jeg ikke du skal regne med.

Der blev ikke sagt...regne med...jeg skrev "-Nu kunne vi jo alle....."

> [...]
fra
> den betragtning, at kan man bare få nogen til at tænke sig om, er det ikke

En tåbe er ofte kendetegnende ved at være en person der kritiserer alt og
alle, og dette ofte fordi at denne ikke ved bedre! Og Erik og andre kæmper
en uretfærdig kamp mod andre, fordi at ingen gider høre på ham
Og alene det at folk finder herind, gør nok, at de ved en smule om hvad de
laver. Vi behøver ikke en "skolelærer" der til dagligt rådgiver bonden og
hans svin, eller omvendt, til at forme vores holdninger...

Spinner

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-03 21:52

Spinner wrote:

> En tåbe er ofte kendetegnende ved at være en person der kritiserer alt og
> alle, og dette ofte fordi at denne ikke ved bedre!

Og når man så spørger til så simple ting som produkter, priser og
risici, så får man ikke svar. Er det fordi, man ikke /må/ vide bedre,
eller er det fordi medlemmerne af de forskellige pyramidespilsselskaber
ikke kender svarene?

> Og alene det at folk finder herind, gør nok, at de ved en smule om hvad de
> laver.

Læg mærke til, at "herind" ikke nødvendigvis er MLM-gruppen. Der
krydspostes til dk.penge og tidligere også til dk.opslag.

Personligt gider jeg ikke beskæftige mig med indlæg i MLM-gruppen, hvor
jeg har på fornemmelsen, at de fleste alligevel er fortabte sjæle. Jeg
vil dog gøre mit yderste for at få de besøgende i dk.penge og
dk.penge.investering, hvor der også ofte krydspostes til, til at tænke
sig om en ekstra gang, inden de hopper på Prosper Club, WGI, GiiCorp og
lignende projekter. Holder "I" jeres let kamouflerede pyramidespil i
MLM-gruppen, vil I ikke høre et kvæk fra mig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:13

>... i MLM-gruppen, hvor
> jeg har på fornemmelsen, at de fleste alligevel er fortabte sjæle.
Du kan få en karriere som stand-up komiker, tror jeg. Ihvertfald er det
sjovt at læse dine indlæg *S*
Helt hen i skoven...
*LOL*

Timo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-03 17:47

Timo Jensen wrote:

> Du kan få en karriere som stand-up komiker, tror jeg. Ihvertfald er det
> sjovt at læse dine indlæg *S*
> Helt hen i skoven...
> *LOL*

Det er jo meget passende, det er også der svarene havner, når man
spørger nærmere til produkterne i en del af selskaberne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:51

> Det er jo meget passende, det er også der svarene havner, når man
> spørger nærmere til produkterne i en del af selskaberne.
Måske. Men de seriøse MLM'ere har ikke noget imod at fortælle hvad
produkterne er.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:44

Timo Jensen wrote:

> Måske. Men de seriøse MLM'ere har ikke noget imod at fortælle hvad
> produkterne er.

Jeg er noget ældre end Kim,
så min hukommelse er dårligere,
hvad er det lige, dit produkt består af ?

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-07-03 02:07

> Jeg er noget ældre end Kim,
> så min hukommelse er dårligere,
> hvad er det lige, dit produkt består af ?
Aloe Vera produkter (mange landmænd anvender dem bl.a. selvomde er
tilmennesker)
Kosttilskud
Kosmetik
Hudplejeprodukter
Shampoo/sæbe
Parfumeprodukter
Diverse gaveartikler; slips, solbriller, tørklæder, .....

Og firmaet hedder LR-International (www.lr-international.com)

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-07-03 02:43

Timo Jensen wrote:

> [...]
> Shampoo/sæbe
> Parfumeprodukter
> Diverse gaveartikler; slips, solbriller, tørklæder, .....

Ok, lyder fornuftigt, og ser ud til at være det samme,
hvorfor forsvarer du de useriøse ?

Dette selvom jeg ikke helt kan gennemskue konceptet.

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-07-03 23:16

> Ok, lyder fornuftigt, og ser ud til at være det samme,
> hvorfor forsvarer du de useriøse ?
Fordi angrebene går på "MLM", og LR er også et MLM-firma.
De der er i MLM, bliver angrebet, og jeg er i MLM.

Jeg er nøjagtig lige så træt af skodfirmaerne som du er. Jeg er det fordi de
skræmmer mine kunder, der ikke helt kan gennemskue markedet (hvem kan
iøvrigt det?)

Timo.

Fra : Elhauge

Dato : 14-07-03 06:35

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er det fordi de
> skræmmer mine kunder, der ikke helt kan gennemskue markedet

En ekspert ? :)

Problemet er bare at eksperter inden for MLM, med meget stor
viden inden for mange firmaer, findes ikke rigtigt, noget af det
tættest vi kommer denne status er vel folk som os ( Du og jeg
Timo ), som netop søger viden, og debattere ud fra denne om
disse firmaer.

Elhauge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-07-03 18:43

Timo Jensen wrote:

> [...]
> skræmmer mine kunder, der ikke helt kan gennemskue markedet (hvem kan

Hm, jeres firmaer kunne vel gøre et forsøg på at gøre en forskel,
men det er der ikke penge til ?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-07-03 18:46

Elhauge wrote:

> [...]
> tættest vi kommer denne status er vel folk som os ( Du og jeg
> Timo ), som netop søger viden, og debattere ud fra denne om

Tja, du er vist lidt for begrænset,
eller navleskuende,

eller blot bortforklarende,
både Kim, David og jeg holder fast i beskrivelsen,

men den er nok svær at fatte..

Fra : Timo Jensen

Dato : 23-07-03 20:54

> Hm, jeres firmaer kunne vel gøre et forsøg på at gøre en forskel,
> men det er der ikke penge til ?
Jeg ved at LR er medlem af bestyrelsen i DISAFO (www.disafo.dk). Derigennem
øver man indflydelse på pressen. Se evt. referencer til artikler på
hjemmesiden.

Så vidt jeg kan bedømme udtaler man sig kun via seriøse medier. Ikke steder
som her, hvor anonyme fjolser og andet godtfolk slipper afsted med de mest
uhyrlige påstande og generaliseringer.

Så hvilken forskel mener du de skal gøre? Og hvordan?
IMHO er det seriøst at indsende sit koncept til forbrugerstyrelsen, og bede
om kommentarer, og efterfølgende rette konceptet til. (skete bl.a. med LR i
Danmark da de startede her)

Timo

Fra : N/A

Dato : 11-07-03 21:19

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-03 21:19

Timo Jensen wrote:

> Måske. Men de seriøse MLM'ere har ikke noget imod at fortælle hvad
> produkterne er.

Jeg skelner meget skarpt mellem seriøse MLM-virksomheder og så den nye
generation af pyramidespil. En af de store forskelle er netop, at de
seriøse virksomheder fortæller om deres produkter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 21:48

> Jeg skelner meget skarpt mellem seriøse MLM-virksomheder og så den nye
> generation af pyramidespil. En af de store forskelle er netop, at de
> seriøse virksomheder fortæller om deres produkter.
Tak. Så er jeg rolig igen *S*
Man vil jo nødig slås i hartkorn med de useriøse.

Timo

Fra : N/A

Dato : 11-07-03 22:27

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-03 22:27

Timo Jensen wrote:

> Tak. Så er jeg rolig igen *S*
> Man vil jo nødig slås i hartkorn med de useriøse.

Såvel Erik som undertegnede har flere gange gjort det klart, at det vi
opponerer mod er pyramideselskaberne og ikke de rigtige MLM-selskaber,
som for eksempel Tupperware, der sælger et reelt produkt. Desværre er
denne skelnen nogle gange forsvundet i de efterhånden lange tråde -
hvilket nok dels skyldes at vi ikke altid er opmærksomme på, hvem der
skriver om hvilke selskaber, og dels skyldes at "de andre" har en
tendens til at mene, at alle MLM-opbyggede selskaber er lige seriøse.
Undskyld, hvis du har følt dig truffet - så vidt jeg husker, sælger du
et reelt produkt i form af Aloe Vera.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Spinner

Dato : 12-07-03 07:43

> Såvel Erik som undertegnede har flere gange gjort det klart, at det vi
> opponerer mod er pyramideselskaberne og ikke de rigtige MLM-selskaber,
> som for eksempel Tupperware,

Og de fleste af de selskaber vi repræsenterer herinde...pyha, og tak! "Nak"
de andre!

> [...]
> tendens til at mene, at alle MLM-opbyggede selskaber er lige seriøse.
> Undskyld, hvis du har følt dig truffet - så vidt jeg husker, sælger du

Blablablabla...ok. Det vigtigste er sagt!

Spinner

Fra : Timo Jensen

Dato : 12-07-03 09:16

> Såvel Erik som undertegnede har flere gange gjort det klart, at det vi
> opponerer mod er pyramideselskaberne og ikke de rigtige MLM-selskaber,
> som for eksempel Tupperware, der sælger et reelt produkt.
Fair nok. Det er blot irriterende når man læser et indlæg der generaliserer
utroligt meget.

> Desværre er
> denne skelnen nogle gange forsvundet i de efterhånden lange tråde -
> hvilket nok dels skyldes at vi ikke altid er opmærksomme på, hvem der
> skriver om hvilke selskaber,
Jeg erkender blankt at det er svært at hitte rede i.
Så meget desto mere må man prøve at huske at navngive de(t) firmaer man
snakker om, og ikke bare skrive "MLM".

> og dels skyldes at "de andre" har en
> tendens til at mene, at alle MLM-opbyggede selskaber er lige seriøse.
Ja, det ses tydeligt: Vores firma siger vi er et MLM-firma, så vi er
seriøse.

> Undskyld, hvis du har følt dig truffet - så vidt jeg husker, sælger du
> et reelt produkt i form af Aloe Vera.
Korrekt, blandt andet. Firmaet er LR-International
(www.lr-international.com)

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 14:31

Spinner wrote:

> Der blev ikke sagt...regne med...jeg skrev "-Nu kunne vi jo alle....."

Ja tak, vil du offentliggøre den her, fra "alle",
så skal jeg gerne kommentere det..

Men en del er nu skrevet allerede, og de væsentligste mangler om jeres
indtjening fra andet end nye medlemmer er vist ikke synlige,
når de skal bruges i praksis.

> En tåbe er ofte kendetegnende ved at være en person der kritiserer alt og
> alle, og dette ofte fordi at denne ikke ved bedre! Og Erik og andre kæmper
> en uretfærdig kamp mod andre, fordi at ingen gider høre på ham

Ok, hvorfor giver du mig og andre så mange muligheder for at "bede" jer om
lidt konkret facts, der ligner det vi får fra andre investeringsmuligheder.

Skulle det være niveauet for en svinebonde med et par mill i overskud, vil
jeg til enhver tid være imod,
det ligner alene fup og fidus..

> Og alene det at folk finder herind, gør nok, at de ved en smule om hvad de
> laver. Vi behøver ikke en "skolelærer" der til dagligt rådgiver bonden og
> hans svin, eller omvendt, til at forme vores holdninger...

Næ, dig har jeg opgivet, så kun resten kan påvirkes,
og det gør jeg fortsat.

Så "vi" kan fortsat overbevise os selv om, at vi er verdens bedste,..

til at udnytte andre med mindre viden.

Fra : Spinner

Dato : 08-07-03 23:25

> Ok, hvorfor giver du mig og andre så mange muligheder for at "bede" jer om
> lidt konkret facts, der ligner det vi får fra andre
investeringsmuligheder.

Vil du ha facts...har du fået dem?

Spinner

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:12

Spinner wrote:

> investeringsmuligheder.
>
> Vil du ha facts...har du fået dem?

Næ, indtil nu kun forventninger om nye produkter,
beskrivelser af sofistikerede transaktionsmuligheder med fonde
og valuta, der næppe er lovlig i dk,
beskrivelser af hvordan man undgår den Amerikanske skattelovgivning,

ellers intet.

Fra : Spinner

Dato : 09-07-03 21:23

> [...]
> og valuta, der næppe er lovlig i dk,
> beskrivelser af hvordan man undgår den Amerikanske skattelovgivning,

Okay. Så fik vi det på det rene. INGEN vil give dig facts

Spinner

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 21:28

Spinner wrote:

> Okay. Så fik vi det på det rene. INGEN vil give dig facts

Tja, ingen udover de forventninger eller ubrugelige beskrivelser
jeg indtil nu har set,

men det er måske fordi jeg ikke vil betale for at være "med" ?

Fra : Spinner

Dato : 10-07-03 07:07

> Tja, ingen udover de forventninger eller ubrugelige beskrivelser
> jeg indtil nu har set,
>
> men det er måske fordi jeg ikke vil betale for at være "med" ?

Ja, det var det godt argument. Jeg vil heller ikke sidde og forklare dig
fodboldreglerne, hvis du ikke gider spille med....

Spinner

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 15:12

Spinner wrote:

> Ja, det var det godt argument. Jeg vil heller ikke sidde og forklare dig
> fodboldreglerne, hvis du ikke gider spille med....

Nå, men du vil godt lokke dem, der ikke er så kritiske med det ?

Uden at fortælle dem spillereglerne..

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:52

"Spinner" <Spinner@NtOdScPaAdMsl.dk> wrote in message
> Ja, det var det godt argument. Jeg vil heller ikke sidde og forklare dig
> fodboldreglerne, hvis du ikke gider spille med....
Hvis du oplyste om spillereglerne, var der måske kø for at blive udskifter
på holdet *S*
De færreste vil deltage i en leg de ikke kender reglerne for.

Timo

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-03 17:37

> [...]
> og dit firmas,
> larmende tavshed.
> Næ argumenter for, at man kan gøre alt, der ikke lige kan dømmes ude,

Ok, så prøv til en forandring at læse det man skriver til dig - og så
forklar venligst hvorfor bagmandspolitiet vurderer at det ikke overskrider
den gældende lovgivning om pyramidespil og ToldSkat har travlt med at finde
ud af hvordan de får smidt nogle afgifter på og ikke bare får lukker det? -
men de er jo nok bare dummere end dig

> Næ, det er i afdelingen for forventninger, det der loves, at det kommer.

Jeps, men man kan vist heller ikke dømmes for forbrydelser man ikke har
begået endnu i gældende lovgivning og desuden er det firmaets hensigt at
gøre produktudbuddet afhængigt af lokale lovgivninger (du ved sådan nogen os
almindelige dummer mennesker følger) - jf. mit tidligere eksempel om de røde
pølser i Sverige og Danmark

> Og du vil offentliggøre de hvervningsoplysninger, der bruges overfor nye
> medlemmer.

Din påstand, ved dog ikke helt hvad sammenhæng den nævnes i?!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 00:01

Morten DH wrote:

> [...]
> ud af hvordan de får smidt nogle afgifter på og ikke bare får lukker det? -

Næ, jeg har jo levet med samfundets "forventninger" til landbruget i mange
år, og dermed lært, at lovgivning næppe er det sikreste grundlag at leve
ud fra.
Det kræver såmænd blot en grædende kvinde i fjernsynet, så har du din
lovgivning, men ingen lovgiver gider bruge tid på noget, der er småt og
ikke giver PR til dem selv.

Dine ovenstående bemærkninger har jeg mindst tre eksempler på at lovgiverne
er løbet fra, da mediestormen blev for stor.

Og sker det, vil dit bagland være væk som dug for solen,
da der ikke er en eneste, udover dig og andre bosiddende her, der er
skyldige.

> [...]
> gøre produktudbuddet afhængigt af lokale lovgivninger (du ved sådan nogen os

Tja, det kommer, det kommer,
andre firmaer plejer at udvikle produktet, før det lanceres,
her lanceres forventningen om produktet.

> Din påstand, ved dog ikke helt hvad sammenhæng den nævnes i?!?

Hm, havde du ikke voldklipppet, ville du se at det var det din påstand om,
at alle er rigtig meget velorienteret om alle de nævnte forhold
når de betaler indskuddet,
derfor ville det være fint at få et eksemplar af de oplysninger,
der seriøst informere om alle de forbehold, du selv oplyser, så det også
er rigtigt, at alle nye får dem.

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-03 17:51

> [...]
> Det kræver såmænd blot en grædende kvinde i fjernsynet, så har du din
> lovgivning, men ingen lovgiver gider bruge tid på noget, der er småt og

Med andre ord du baserer din opfattelse på noget der MÅSKE vil ske?

> [...]
>
> Og sker det, vil dit bagland være væk som dug for solen,
> da der ikke er en eneste, udover dig og andre bosiddende her, der er

Igen noget der MÅSKE sker - ikke noget jeg kan bruge til noget nu.

> Tja, det kommer, det kommer,
> andre firmaer plejer at udvikle produktet, før det lanceres,
> her lanceres forventningen om produktet.

Ok der er altså aldrig noget firmaer som øger udbuddet af produkter i følge
dig?!? Tror faktisk det er en af grundreglerne hvis man vil blive til
noget - fornyelse..

> [...]
> derfor ville det være fint at få et eksemplar af de oplysninger,
> der seriøst informere om alle de forbehold, du selv oplyser, så det også

Nej, jeg påstod at JEG orienterede alle dem JEG fortæller om firmaet om de
faktorer JEG selv havde vurderet inden jeg selv gik med - du læser dine egne
fordomme mellem linierne... konstant...

Det er korrekt at jeg står til økonomisk indtjening hvis folk vælger at gå
med i det her og jeg derfor ikke just kan påråbe mig át være helt uvildig;
men det her er relationship marketing - og på godt dansk er det altså venner
og omgangskreds jeg henvender mig til... hvor mange tror du selv vil
risikere at miste sin omgangkreds ved at være uærlig? Jeg kan selvfølgelig
kun svare for mig selv - og her er svaret: "ikke mig"...

Fra : David T. Metz

Dato : 09-07-03 09:03

Morten DH skriblede:
> Igen noget der MÅSKE sker - ikke noget jeg kan bruge til noget nu.

Har du aldrig hørt om lovgivning med tilbagevirkende kraft?

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-03 18:59

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Har du aldrig hørt om lovgivning med tilbagevirkende kraft?

Altså at man kan blive dømt for noget man gjorde mens det var lovligt? Øhhh
faktisk... nej... Har du nogen gode eksempler?

Og bemærk venligst at der stadig ikke er noget der tyder på det er ved at
blive ulovligt - et firma som WGI har bagmandspolitiet frafaldet tiltalen
til og ToldSkat er begyndt at kigge på hvordan de får fat i nogen af
pengene - ikke hvordan de får stoppet det...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-03 19:14

Morten DH wrote:

> Altså at man kan blive dømt for noget man gjorde mens det var lovligt? Øhhh
> faktisk... nej... Har du nogen gode eksempler?

Jeg mindes ikke at have hørt om en slags i straffeloven (skattelovene er
noget helt andet).

> [...]
> til og ToldSkat er begyndt at kigge på hvordan de får fat i nogen af
> pengene - ikke hvordan de får stoppet det...

Har WGI været tiltalt, eller har der blot været tale om en nærmere
undersøgelse af fænomenet? Told & Skat skal ikke stoppe den slags, de
skal kun kradse penge ind, og det kan de også gøre selvom pengene er
tjent ved ulovligheder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 09-07-03 19:48

> Jeg mindes ikke at have hørt om en slags i straffeloven (skattelovene er
> noget helt andet).

Det har du vist ret i; men jeg som jeg læste Erik og David's indlæg mente de
at at det var konceptet der ville blive ulovligt - skattelovgivning kommer
jo kun på banen for at sikre de kan kradse pengene ind (vores profit er jo
skattepligtig men ToldSkat kan jo rimelig let undgås nu man ikke får pengene
udbetalt i en bank der opgiver ens indtjening til dem).

> [...]
> undersøgelse af fænomenet? Told & Skat skal ikke stoppe den slags, de
> skal kun kradse penge ind, og det kan de også gøre selvom pengene er

Jeg skal ikke kunne sige om der har været rejst tiltale ligefrem, men
bagmandspolitiet har i hvert fald undersøgt selskabet og konkluderet "at det
åbenbart er en advanceret form for multi level marketing".

Der er sikkert nogen i gruppen som lige har links til diverse artikler på
hånden hvis det er...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:26

Morten DH wrote:

> Det har du vist IKKE ret i; men jeg som jeg læste Erik og David's indlæg mente de
> at at det var konceptet der ville blive ulovligt

Bemærk rettelsen i KL's indlæg,
hvis medie presset bliver stort nok, kan selv danske politikere yde
det usandsynlige, se blot lovgivning efter en "gylleramt" familie
der er 50.000 mennesker, der lever og arbejder med det uden problemer.

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 15:53

> [...]
> det usandsynlige, se blot lovgivning efter en "gylleramt" familie
> der er 50.000 mennesker, der lever og arbejder med det uden problemer.

Hmm gylle er jo sikkert et af dine specialer så det tør jeg ikke udtale
mig om - desuden kender jeg ikke historien...

Men du bedes venligst undlade at rette i ting der vises som citeret fra
mig - det er ret misvisende...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-07-03 22:43

Morten DH wrote:

> "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> mente de

> Men du bedes venligst undlade at rette i ting der vises som citeret fra
> mig - det er ret misvisende...

Du bedes venligst fremover klippe, så du selv kan se hvad du skriver om.

Du har klippet KL's "hoved" fra, der rettede jeg for at give mening.

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 14:00

> Du bedes venligst fremover klippe, så du selv kan se hvad du skriver om.
>
> Du har klippet KL's "hoved" fra, der rettede jeg for at give mening.

Hvad snakker du om, du har citeret mig og rettet i citatet... Her er hele
din post:

"
Morten DH wrote:

> [...]

Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Du har da ikke rettet i KL's indlæg... men skidt med det, jeg har fået
sommerferie nu så du er tilgivet

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 15:14

Morten DH wrote:

> [...]
> der er 50.000 mennesker, der lever og arbejder med det uden problemer.

> Du har da ikke rettet i KL's indlæg... men skidt med det, jeg har fået

Hm, er det samme måde du informerer generelt..

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 20:09

> Hm, er det samme måde du informerer generelt..

Tja sådan en kommentar kan jeg kun tolke som du er løbet tør for argumenter

EOD

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:21

Morten DH wrote:

> Altså at man kan blive dømt for noget man gjorde mens det var lovligt? Øhhh
> faktisk... nej... Har du nogen gode eksempler?

Tja, så tjek forureningsloven, næ, lov om miljøbeskyttelse, man fornyr da
navnet,
det blev faktisk anbefalet af diverse ministerier, at sprøjerester
blot skulle nedgraves, nu er det forurenede grunde, der ikke kan
sælges uden oprydning.

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 16:00

> [...]
> det blev faktisk anbefalet af diverse ministerier, at sprøjerester
> blot skulle nedgraves, nu er det forurenede grunde, der ikke kan

Aha og de der gravede sprøjterester ned (mens det var lovligt) blev altså
efterfølgende straffet da loven blev lavet om? Ellers kan jeg ikke se
relevansen, der er jo ikke noget nyt i at loven bliver lavet om (folk bliver
jo heldigvis klogere)...

Et andet eksempel kunne være bagmændene til de "rigtige" pyramidespil...
lovgivningen blev ændret så det ikke længere var tilladt (pengeforskydning);
men bagmændene gik fri da det de havde foretaget sig ikke var ulovligt på
tidspunktet.

Min personlige mening er at det er ToldSkat som bliver vores største
problem - de har åbenbart opdaget at der er indkomst i mange danske hjem og
nu vil de sikre sig en (stor) bid af kagen...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-07-03 22:41

Morten DH wrote:

> Min personlige mening er at det er ToldSkat som bliver vores største
> problem - de har åbenbart opdaget at der er indkomst i mange danske hjem og
> nu vil de sikre sig en (stor) bid af kagen...

Nå, du mener ikke at du *også* skal betale skat af det du tjener,
uanset hvordan.
Ja det havde jeg slet ikke fantasi til at forestille mig, at du ikke gjorde ?

Hvad kalder du det så, skattefrie gaver ?
Manna fra himlen ?

Jeg synes mere og mere at det er infiltreret af fup og snyd, både overfor
dem I henter pengene fra, og hvordan I opfører jer overfor andre skatte-
ydere..

Oh..
lad det være personlig indkomst, i topskat, med dobbelt beløb i bøde.

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 14:07

> [...]
> ydere..
>
> Oh..
> lad det være personlig indkomst, i topskat, med dobbelt beløb i bøde.

Suk nu dømmer du igen... Jeg har da ingen steder givet udtryk at man ikke
skal betale skat af det man tjener (eller at jeg ikke selv gør det) - det
fremgår jo højt og tydeligt at selv de mest tvivlsomme koncepters
information at man skal betale skat, man har blot selv ansvaret for at gøre
det - og det opfatter ToldSkat sandsynligvis som et problem, da de kun er
interesseret i at det er dine fradrag du selv skal huske på (de skal jo have
råd til at give tilskud til landbruget

Du ligger ord i munden på os konstant i håb om at få vores forretninger til
at lyde dårligere end du kan bevise de er - og det er faktisk ret usalgligt
og ikke mindst pisse irriterende >

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 15:23

Morten DH wrote:

> [...]
> fremgår jo højt og tydeligt at selv de mest tvivlsomme koncepters
> information at man skal betale skat, man har blot selv ansvaret for at gøre

Hm, også dem der direkte sælger "skattefrihed" via fonde og "taxfrie"
options på valutahandel ?

>- og det opfatter ToldSkat sandsynligvis som et problem, da de kun er
> interesseret i at det er dine fradrag du selv skal huske på

Næ, de følger skam med her, forhåbentligt..

>(de skal jo have råd til at give tilskud til landbruget

Nu er det mest EU, der mener landbruget skal betales, og mest Frankrig,
vi andre er det helst foruden.
Da svinebønder får det absolut laveste tilskud, og da tilskuddet holder
jordprisen oppe, var det bedre uden.

> Du ligger ord i munden på os konstant i håb om at få vores forretninger til
> at lyde dårligere end du kan bevise de er - og det er faktisk ret usalgligt
> og ikke mindst pisse irriterende >

Hm, du har det bedst med eftersnakkere,
det er jeg ikke,
især ikke når der foregår noget, jeg ikke synes om,
og derfor bliver din hasebider ved..

Men du skal have ros for at holde en efter forholdende ordentlig tone,
derfor synes jeg også at det fint at holde dialogen igang.

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 20:13

> Hm, også dem der direkte sælger "skattefrihed" via fonde og "taxfrie"
> options på valutahandel ?

Du må tænke på Prosperclub, deres forretning kender jeg ikke noget til så
den må de selv forsvare

> Næ, de følger skam med her, forhåbentligt..

Uden tvivl, det kunne jo være de lærer noget

> Nu er det mest EU, der mener landbruget skal betales, og mest Frankrig,
> vi andre er det helst foruden.
> Da svinebønder får det absolut laveste tilskud, og da tilskuddet holder
> jordprisen oppe, var det bedre uden.

Ok, det er din boldgade så det regner jeg med du har ret i

> Hm, du har det bedst med eftersnakkere,
> det er jeg ikke,
> især ikke når der foregår noget, jeg ikke synes om,
> og derfor bliver din hasebider ved..

Det er mere dine argumenter jeg er træt af, ofte er de baseret på gætteri og
fordomme - KL fx. bider noget hårdere for det er mere konkret det han smider
på bordet...

> Men du skal have ros for at holde en efter forholdende ordentlig tone,
> derfor synes jeg også at det fint at holde dialogen igang.

Jamen i lige måde da

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-07-03 22:46

Morten DH wrote:

> [...]
> relevansen, der er jo ikke noget nyt i at loven bliver lavet om (folk bliver

Ja, næsten alle de nu "forureningsgrunde" er på bagrund af lovlig
deponi da det skete,
efter myndighedernes anvisning.

Og et værditab på 30 - 50% af grundprisen kan vist godt kaldes straf.

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:57

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> Aha og de der gravede sprøjterester ned (mens det var lovligt) blev altså
> efterfølgende straffet da loven blev lavet om?
Hvem tror du skal betale oprydningen?
Det er vel også en straf!

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 11:22

Morten DH skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Altså at man kan blive dømt for noget man gjorde mens det var
> lovligt? Øhhh faktisk... nej... Har du nogen gode eksempler?

Tvind-loven, for nu at nævne et prominent eksempel.

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 16:04

> Tvind-loven, for nu at nævne et prominent eksempel.

Hmm min viden om noget så basalt som detaljerne i Tvindsagen fortaber sig
til lidt overskrifter fra divers medier

Er der nogen som blev dømt for at have gjort noget (som var lovligt på
tidspunktet det blev gjort) fordi det efterfølgende blev gjort ulovligt?

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 17:02

Morten DH skriblede:
> [...]
>
> Er der nogen som blev dømt for at have gjort noget (som var lovligt på
> tidspunktet det blev gjort) fordi det efterfølgende blev gjort

Der verserer sager, men fx blev nogle skoler tvunget til at tilbagebetale
store beløb til det det offentlige. Penge som de havde fået længe før og
for længst brugt til de formål de blev givet til. I praksis betød det
selvf. lukning af skolerne, selvom de altså havde handlet "i god tro"
(angiveligt).

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:58

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Der verserer sager, men fx blev nogle skoler tvunget til at tilbagebetale
> store beløb til det det offentlige. Penge som de havde fået længe før og
> for længst brugt til de formål de blev givet til.
Det handler vist mere om at disse skoler havde snydt med forudsætningerne
for støtten. Loven blev ikke ændret for at ramme Tvind.

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 13-07-03 19:30

Timo Jensen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Det handler vist mere om at disse skoler havde snydt med
> forudsætningerne for støtten. Loven blev ikke ændret for at ramme
> Tvind.

Jo det gjorde den nu, det var derfor den fik tilnavnet "Tvindloven". Den er
iøvrigt senere kendt ulovlig af Højesteret, så det var vist et dårligt

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-07-03 23:16

> [...]
er
> iøvrigt senere kendt ulovlig af Højesteret, så det var vist et dårligt
Ok. du har ret.

Timo

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 19:53

> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Altså at man kan blive dømt for noget man gjorde mens det var lovligt?
Øhhh
> faktisk... nej... Har du nogen gode eksempler?
Mogens Glistrup foretog nogle fradrag efter loven, som betød han betalte 0,-
i skat. Det ændrede man med tilbagevirkende kraft, idet man mente loven var
misforstået. Herefter blev MG kendt skyldig i skattesvig.....

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:17

Morten DH wrote:

> lovgiverne

> Igen noget der MÅSKE sker - ikke noget jeg kan bruge til noget nu.

Hm, de tre eksempler,
kemi nedgravning i jorden, tvindloven, og pensionsbeskatning.

Og de ydelser der loves, skal jeg opfatte dem ligeså ?

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 16:17

> Og de ydelser der loves, skal jeg opfatte dem ligeså ?

Jeg er ikke i tvivl om hvordan du opfatter de ydelser og det er dit valg -
at vi ikke nødvendigvis er enige er beklageligt; men sådan er det jo.

For nogen er glasset halvtomt, for andre er det halvfuldt...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 15:26

Morten DH wrote:

> [...]
> at vi ikke nødvendigvis er enige er beklageligt; men sådan er det jo.
>
> For nogen er glasset halvtomt, for andre er det halvfuldt...

Tja, og hvis jeg mener glasset er halvtomt, hvor retter jeg så lige min
agression imod,
især noget jeg kan få en erstatning fra ?

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 20:15

> Tja, og hvis jeg mener glasset er halvtomt, hvor retter jeg så lige min
> agression imod,
> især noget jeg kan få en erstatning fra ?

Prøv der hvor du har noget i klemme?!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:47

Morten DH wrote:

> Prøv der hvor du har noget i klemme?!?

Jow, et firma på Paradisøerne ?

Synes du selv det er seriøst ?

Fra : Morten DH

Dato : 12-07-03 17:55

> Jow, et firma på Paradisøerne ?

Tja juridisk vil du nok stå ret svagt og selvom turen uden tvivl er alle
pengene værd så er det lidt omstændigt at troppe op og banke på døren.
Men husk nu lige at fordi et firma ligger på et "eksotisk" sted, er det jo
ikke ensbetydende med at det er et fupforetagende...

> Synes du selv det er seriøst ?

Hvilket?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 18:08

Morten DH wrote:

> [...]
> Men husk nu lige at fordi et firma ligger på et "eksotisk" sted, er det jo
> ikke ensbetydende med at det er et fupforetagende...

At placere hjemsted lige der ?

Især når der med rimelig ret kan stilles spørgsmål ved, om det er
et seriøst foretagende ?

Fra : Morten DH

Dato : 13-07-03 17:20

> At placere hjemsted lige der ?
>
> Især når der med rimelig ret kan stilles spørgsmål ved, om det er
> et seriøst foretagende ?

Nu kender jeg ikke regler i de områder; men jeg vil tro at det er forbundet
med store økonomiske fordele at placere sin virksomhed sådan et sted i
forhold til fx. DK - igen, det er jo ikke ensbetydende med at det er fup
fordi man vælger sådan en lokation.

Desuden er der jo ligesom ikke rigtig noget man kan gøre ved det som kunde
andet end at forholde sig til det :-/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 06-07-03 20:05

"Elhauge" <hhe@giiFJERNworld.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Løsningerne vil komme til at koste fra 25 $ op til den mega
> luksus suite med uendelge sider / MB til rådighed for 999$

Hmm... det lyder som noget jeg er ved at rode med. Jeg er ved at lave en
online-shop til abbonnement til firma-indehavere der vil sælge online. Den
der sælger en butiksløsning får 25% af det som den butik betaler. Hvis
prisen f.eks. er 299/mdr , så får sælgeren kr 74,75/mdr så længe butikken er
hos mig. Er det MLM eller er det noget andet?

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 20:11

Niels Henriksen wrote:

> [...]
> prisen f.eks. er 299/mdr , så får sælgeren kr 74,75/mdr så længe butikken er
> hos mig. Er det MLM eller er det noget andet?

Nix, ikke ud fra din beskrivelse,
men er der kontigent for at være med i din udbyderforening,
og hvor stort er det ?

Fra : Niels Henriksen

Dato : 06-07-03 21:04

> Nix, ikke ud fra din beskrivelse,
> men er der kontigent for at være med i din udbyderforening,
> og hvor stort er det ?

Nææ... det er ren sælgerprovision. Det koster ikke noget at være med og man
tjener penge så længe jeg har butikken med.

Fra : Elhauge

Dato : 06-07-03 21:05

"Niels Henriksen" <niels@[FJERN]biggs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen f.eks. er 299/mdr , så får sælgeren kr 74,75/mdr så
længe butikken er
> hos mig. Er det MLM eller er det noget andet?

De 25 $ jeg skrev om er for livstid, uden noget abonnement !

Og det samme gælder den store løsning, af provision udbetaler
de 25 % + noget til den ordinære bonusplan i firmaet, hvilket
ville svare til 330 $ totalt ( ca. 1800 kr. ) + 50 % af det
årlige hostingfee på 250 $ ( dette kan fravælges, men så
garanteres heller ikke for oppe tid ) hvilket er ca. 1200 kr. om
året !

Men nu kommer Erik og sige er det er snyd også :)

Elhauge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 14:36

Niels Henriksen wrote:

> [...]
> prisen f.eks. er 299/mdr , så får sælgeren kr 74,75/mdr så længe butikken er
> hos mig. Er det MLM eller er det noget andet?

Du rammer vist problemet hårfint,
hvis du tør lade din revisor eller advokat give accept på dit koncept,
og lyt til deres betænkeligheder..
så er alt ok, da de er underlagt dansk lovgivning.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 08-07-03 19:03

> Du rammer vist problemet hårfint,
> hvis du tør lade din revisor eller advokat give accept på dit koncept,
> og lyt til deres betænkeligheder..
> så er alt ok, da de er underlagt dansk lovgivning.

Det tør jeg da udemærket, men skal lige finde sådanne fyre først ,o)

Fra : David T. Metz

Dato : 09-07-03 09:05

Erik G. Christensen skriblede:

> Du rammer vist problemet hårfint,
> hvis du tør lade din revisor eller advokat give accept på dit koncept,
> og lyt til deres betænkeligheder..
> så er alt ok, da de er underlagt dansk lovgivning.

Det lyder som almindeligt kommisionssalg. Fidusen er at der er et produkt
som købes af kunderne - ikke et medlemsskab af en eller anden forsamling.

Fra : Elhauge

Dato : 09-07-03 09:57

> Det lyder som almindeligt kommisionssalg. Fidusen er at der er
et produkt
> som købes af kunderne - ikke et medlemsskab af en eller anden
forsamling.

Jamen, så er GII jo også lovligt, der er det jo også en salgs
provision, fra et produkt !
At man så kan vælge at videresælge produktet er jo bare en
bonus oven i ! Men man kan naturligvis også lade være :)

Elhauge

Fra : David T. Metz

Dato : 09-07-03 10:01

Elhauge skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så er GII jo også lovligt, der er det jo også en salgs
> provision, fra et produkt !

En nødvendig forudsætning er ikke det samme som en tilstrækkelig. Fx er der
åbenbart den forskel at man skal betale for at erhverve sig ret til at købe
de såkaldte produkter i GII - hvis jeg har forstået det ret?

Fra : Elhauge

Dato : 09-07-03 10:36

> [...]
ret til at købe
> de såkaldte produkter i GII - hvis jeg har forstået det ret?

NEJ !!!

Du kan købe CMS løsningerne uden for systemet ! Men man kan
også købe dem sammen med en forhandler pakke, til en list
billiger pris... !
Grunden til at den er billigere som forhandler er netop noget
med value for money !
Da man skal have min 100 % værdi for sine penge når man
indtræder i et MLM, det er ofte denne værdi der er diskutabel !
Og ofte her at grænsen mellem MLM og Pyramidespil kan være noget
i gråzonen !

Elhauge

Fra : David T. Metz

Dato : 09-07-03 13:18

Elhauge kalligraferede, i
> [...]
>
> Du kan købe CMS løsningerne uden for systemet ! Men man kan
> også købe dem sammen med en forhandler pakke, til en list

Ok, hvor kan jeg få noget information om den CMS der er til salg hos GII?

Derudover er der altså MLM-/pyramide-forskellen at man får "kommision" for
de køb kunder man har skaffet gør - ikke for de konkrete køb man formidler
selv.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Elhauge

Dato : 09-07-03 14:09

> Ok, hvor kan jeg få noget information om den CMS der er til
salg hos GII?

Pt. er den " kun " på powerpoint, men skulle være klar med
links og informationer fra august / september.

> [...]
"kommision" for
> de køb kunder man har skaffet gør - ikke for de konkrete køb

Jeg ved ikke om jeg forstår dig ret :)

Men sælger du et produkt tjener du på det !

Er der en af dine kunder der anbefaler produktet til en anden
tjener du på det.
Men du kan jo i så fald din kunde fortæller om produktet til
andre kunder, forklare ham at han mister fra 5 - 300 $ pr. gang
han sender en kunde til dig :) !

Elhauge

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 11:25

Elhauge skriblede:

> Pt. er den " kun " på powerpoint, men skulle være klar med
> links og informationer fra august / september.

> Jeg ved ikke om jeg forstår dig ret :)
>
> Men sælger du et produkt tjener du på det !

Ja, men ud fra beskrivelsen på GIIcorps hjemmeside tjener man også når
andre sælger noget til kunder man har "lokket ind i butikken" - det er
noget andet (end det Niels beskriver).

Fra : Elhauge

Dato : 10-07-03 14:38

> [...]
også når
> andre sælger noget til kunder man har "lokket ind i

Måske du skulle læse igen...

Hvis du starter en forhandler som starter en forhandler som
laver en kunde JA så tjener man...

Men starter man en kunde, som anbefaler en kunde tjener første
kunde ikke noget, da han netop er KUNDE !

Der er forskel på forhandlere og kunder...

Elhauge

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:25

> Derudover er der altså MLM-/pyramide-forskellen at man får "kommision" for
> de køb kunder man har skaffet gør - ikke for de konkrete køb man formidler
> selv.
Hvis du som kunde til en MLM-forhandler ikke ved det handles via MLM, hvad
er så bekymringen? Hvis produktet er godt og billigt.
Hvis du som detailhandel-sælger sælger et produkt til 500,- og har en
umiddelbar fortjeneste på f.eks. 400,- men faste udgifter der udgør 250,-,
så er der 150,- til dig selv.
Hvis du som MLM forhandler sælger et tilsvarende produkt for 400,- og har en
fortjeneste på f.eks. 200,-, så er der stadig 200,- til firmaet der leverer
varen, inkl. at de kan bruge de 100,- på at betale bonus til de personer der
har bygget det forhandlernetværk der har solg tfor de 400,-

Hvis vi antager at MLM-forhandleren er en af dine venner, og den lokale
kiosk iøvrigt har det samme produkt, hvem vildu så helst give dine penge?

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 11:33

Timo Jensen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Hvis du som kunde til en MLM-forhandler ikke ved det handles via MLM,
> hvad er så bekymringen? Hvis produktet er godt og billigt.

Der findes regler om fx returkommission, hvilket kunne være én af
bekymringerne. Så vidt jeg kan gennemskue ud fra beskrivelserne i denne
tråd og på giicorps hjemmeside er det noget "meget lignende" der foregår
her.

> [...]
>
> Hvis vi antager at MLM-forhandleren er en af dine venner, og den
> lokale kiosk iøvrigt har det samme produkt, hvem vildu så helst give

Den der kan sælge det billigst - og hvis producenten skal have samme
nettofortjeneste er det nok i kiosken.

Men jeg har ekstremt svært ved at forestille hvilket produkt det skulle
være. Hidtil har et CMS været nævnt - men den slags kan jo fås gratis som
open-source eller på GNU-licens etc. Så det skal være ret specielt for at
jeg vil betale noget som helst - og så er det altså ikke et produkt de rent
faktisk har på hylden. Som sagt kan jeg ikke se noget produkt overhovedet -
i hvert fald ikke noget man ikke kan få gratis andre steder.

Fra : Elhauge

Dato : 10-07-03 14:42

> [...]
overhovedet -
> i hvert fald ikke noget man ikke kan få gratis andre steder.

Ofte er gratis " andre steder " forbundet med en eller anden
reklame tvunget ind, det næste er at en luksus suite som den GII
tilbyder med betalingsmoduler, uendeligt antalsider, uendelig
trafik, ubegrænset brug af MB med mere, jo næppe noget du får
gratis uden en eller anden form for reklame / indtægtsform for
firmaet der giver det væk !

I øvrigt er der nok også forskel på om det er 1, 2, 3
generations hjemmesider vi taler om, jeg sad og søgte lidt og
fandt en del anden generations man kunne få men ikke en 3
generations, som den GII tilbyder !

Elhauge

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 15:10

Elhauge skriblede:
> [...]
> trafik, ubegrænset brug af MB med mere, jo næppe noget du får
> gratis uden en eller anden form for reklame / indtægtsform for

Ok, der er serverplads inkluderet udover CMS? Kan man selv vælge
domænenavn? Webhoteller er et hårdt marked at konkurrere på ... Det med
"reklame" har intet med de licenstyper jeg nævner at gøre. Det er ikke
ad-ware.

> I øvrigt er der nok også forskel på om det er 1, 2, 3
> generations hjemmesider vi taler om, jeg sad og søgte lidt og
> fandt en del anden generations man kunne få men ikke en 3
> generations, som den GII tilbyder !

Eh? Generationer af hjemmesider? Har du tjekket hvad der fx findes på denne
side:

http://www.la-grange.net/cms

Fra : Elhauge

Dato : 10-07-03 16:22

> [...]
.... Det med
> "reklame" har intet med de licenstyper jeg nævner at gøre. Det

Nej, men sjovt der er en google bjælke i toppen !!!

> Eh? Generationer af hjemmesider? Har du tjekket hvad der fx
findes på denne
> side:
>
> http://www.la-grange.net/cms

Ud over at hoved siden er meget langsom, er det kun en anden
generations webside ( hovedsiden ) den du sender mig ind på
direkte er 1. generation )
Det du mener der skal have særlig værdi, eller i alle fald,
være lige så godt som GII´s er noget min søn på 7år kan lave med
en lille smugle hjælp ! GIIcorps CMS er som sagt noget
vildere... Men ven og se :)

Men i øvrigt så fatter jeg slet ikke du vil diskutere dette,
det du vil er jo at GII´s CMS løsning skal være dårligere end
den løsning en anden skrev om som du stemplede " som almindeligt
kommisionssalg ", at jeg så viser at GII´s er mindst ( om ikke
bedre ) end den der blev skrevet om ( økonomisk ) og straks er
der noget galt...

Jeg ser ikke at skulle snakke mere om dette da du for nogle få
indlæg siden sagde god for at man kunne sælge på den måde, så
fremt man ikke behøver at blive medlem af organisationen ( GII i
dette tilfælde), for at få dette produkt, og som forklaret
behøves dette ikke !

Så skal vi ikke slutte her !

Elhauge

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 17:13

Elhauge skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men sjovt der er en google bjælke i toppen !!!

Hvad snakker du om? Se på fx www.venstre.dk - hele det site er lavet på et
multi-user CMS, som er (var) open source.

> Ud over at hoved siden er meget langsom, er det kun en anden
> generations webside ( hovedsiden ) den du sender mig ind på
> direkte er 1. generation )

Hvad har det med sagen at gøre? Det var ikke siden, men dens indhold jeg
henviste til.

> Det du mener der skal have særlig værdi, eller i alle fald,
> være lige så godt som GII´s er noget min søn på 7år kan lave med
> en lille smugle hjælp ! GIIcorps CMS er som sagt noget
> vildere... Men ven og se :)

Jeg vil da gerne se din 7-årige programmere et perl eller php cms ... Ved
han overhovedet hvad det er? Så er han meget fremmelig ....

> [...]
> kommisionssalg ", at jeg så viser at GII´s er mindst ( om ikke
> bedre ) end den der blev skrevet om ( økonomisk ) og straks er

Næ. Der er noget du helt har misforstået. Det ene jeg ville var at påpege
at der var tale om to forskellige forretningsmodeller. Det andet jeg ville
var at undersøge hvad det egentlig var for produkter der kunne købes hos
GII. Ind til nu ser det ud som det er pseudoprodukter samt at der er
produkter på vej, som jeg har svært ved at tro har noget marked for sig (ud
over GII's eget lukkede marked).

> [...]
> fremt man ikke behøver at blive medlem af organisationen ( GII i
> dette tilfælde), for at få dette produkt, og som forklaret

Tjah, men hvis det er pseudoprodukter, som der ikke er et marked for, så er
det jo bare et skalkeskjul. GII kan sige: "se vi har produkter til salg til
alle - der er godt nok ingen der køber dem ud over vores medlemmer, men de
er til salg ..."

> Så skal vi ikke slutte her !

Det bestemmer du.

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:20

> [...]
købe
> de såkaldte produkter i GII - hvis jeg har forstået det ret?
På minhjemmeside har jeg en webshop (der kun er under etablering) fra
Comersus. Comersus tilbyder en "reseller"-pakke. Hvis jeg køber den løsning,
til en noget højere pris, må jeg sælge butikkerne videre, og tjene på det.
Menjeg skal først betale for shoppen, før jeg må sælge den i kopiform.
Er det så ulovligt?

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 10-07-03 11:35

Timo Jensen skriblede:
> [...]
> løsning, til en noget højere pris, må jeg sælge butikkerne videre, og
> tjene på det. Menjeg skal først betale for shoppen, før jeg må sælge

Næ, det er da bare et spørgsmål om licenser. Det er helt normalt (og
lovligt).

Fra : Timo Jensen

Dato : 11-07-03 20:01

> Næ, det er da bare et spørgsmål om licenser. Det er helt normalt (og
> lovligt).
Hvad så hvis jeg sælger videre til nogle sælgere, der sælger for mig, og jeg
så får provision fra Comersus, som om det var mig der havde solgt, og
herefter får sælgerne deres provision??
Det er jo stadig et spørgsmål om licenser. Licensen er produktet.

Timo

Fra : David T. Metz

Dato : 13-07-03 19:33

Timo Jensen skriblede:
> [...]
> og jeg så får provision fra Comersus, som om det var mig der havde
> solgt, og herefter får sælgerne deres provision??

Du sælger noget, som nogen sælger for dig? Ikke forstået. Du kan ansætte
sælgere - hvis det er det du mener?

> Det er jo stadig et spørgsmål om licenser. Licensen er produktet.

Ja.

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:17

> [...]
> og lyt til deres betænkeligheder..
> så er alt ok, da de er underlagt dansk lovgivning.
Tak for den definition. Så er vi da mange der kan ånde lettede op i
MLM-branchen. Erik har endelig accepteret MLM som "alt ok".

Timo

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:16

"Niels Henriksen" <niels@[FJERN]biggs.dk> wrote in message
> [...]
er
> hos mig. Er det MLM eller er det noget andet?
Nej, det er ikke MLM. MLM indebærer "multilevel", det vil sige at hvis
sælgeren kan få andre til at sælge, og få provision af deres salg også, så
ligner det. Men det tangerer derhen ad, med løbende provision for den
omsætning der er skaffet.

Timo

Fra : scyberman

Dato : 30-06-03 13:05

> [...]
> pyramidestruktur, med mindre der kun er ejerne i frmaet.
> Men det får du vel øjnene op for en skønne dag *S*
Man kan næppe samligne et alm. firma som ansætter folk for at udføre et
stykke arbejde og et firma som baserer på at man kun tjener på nye folk

> Forholdsvist nyt?? Hvad betyder det for dig? (forholdsvist nyt)
Det betyder for mig at de sidste 10 år, før hørte man ikke særlig meget til
det herhjemme men det fandtes sikkert nok. Jeg bor på landet og nu er det
først rigtig kommet frem her.

> [...]
> hjemme i Ahlen, hvor de har boet siden starten i 1985.

> LOL, Tyskland vokser enormt i LR i øjeblikket. Det er overhovedet ikke
Jeg baserer den udtalelse på at jeg har boet i tyskland i en del år og hvis
du bor i en tysk storby så får du det med, hvad der forgår når politiet igen
er i gang med at stoppe et eller andet møde i et eller andet stort hotel.
Det startede i tyskland med forsikringer i pyramide struktur for 30-40 år
siden, desuden har tysk tv en masse fine reportage programmer hvor de går
tæt ind på sager og selv undersøger dem hvorefter de politi anmelder dem,
hvis der er grundlag får det.

> [...]
> forbrugerne væk fra pengespil o.lign.

> Mon dog det er sandt. Du kan vel give et link til siden hvor de advarer
Det vil jeg gøre så snart jeg har tid til at sætte mig ned igen og tager et
kig på det, ka ikke lige huske navne på de sider hvor jeg har læst det men
skal nok finde dem igen.
> Og mon du kune være så elskværdig, siden du ved så meget om tyske forhold,
> at skaffe info om hvad de gør for at lukke alle de firmaer der er tyske
> MLM-firmaer?
Det ordner politiet da i stor stil dernede, det vil du kunne se hvis du vil
tage dig den tid og ser magaziner som akte på sat1, die reportage på rtl2
eller spiegel tv magazin

> [...]
> har "muligheden" for det. Få kan finde ud af det, men alle har muligheden.
Alle kan jo ikke har mulighede i et koncept som baserer på dem som ikke er
medlemmer, på et tidspunkt vil alle jo være medlemmer og så må vi jo tage
fat på de der marsboer igen ellers er det jo kun dem som ligger i toppen der
scorer kassen.

> Venter spændt på links, da dine påstande berører mange i branchen,
specielt
> hvis der var hold i dem, hvilket jeg ikke forventer der er.
Skal nok komme med de links, gi mig lige et par dage til jeg har tid

Fra : Timo Jensen

Dato : 04-07-03 16:30

"scyberman" <scyberman@hotmail.com> wrote in message
> Man kan næppe samligne et alm. firma som ansætter folk for at udføre et
> stykke arbejde og et firma som baserer på at man kun tjener på nye folk
Eneste forskel er i virkeligheden at man er 100% provisionslønnet (mantjener
hvad man er værd!), og at produkterne er billigere, qua man ikek har
udgifter til forsikringer, leje, el, vand og varme og så videre.

> Det betyder for mig at de sidste 10 år, før hørte man ikke særlig meget
til
> det herhjemme men det fandtes sikkert nok. Jeg bor på landet og nu er det
> først rigtig kommet frem her.
Det er snart 60 år siden MLM så lyset i USA. Siger navnene Tupperware og
Shangri-la dig noget?
De kalder sig "Direkte salg firmaer", men det er det samme. Kig evt. på
www.disafo.dk

> [...]
igen
> er i gang med at stoppe et eller andet møde i et eller andet stort hotel.
Glimrende. Når nu du følger så godt med, kan du sikker fortælle os hvilke
firmaer der er blevet lukket på denne måde?
Gerne med links til tyske medier (aviser TV o.lign) der har skrevet om det??

> [...]
> tæt ind på sager og selv undersøger dem hvorefter de politi anmelder dem,
Forsikrings-MLM-firmaet Hamburger Mannheimer fungerer så vidt jeg ved i
bedste velgående i tyskland. I danmark blev de kvalt af de eksisterende
selskaber. Sådan er konkurrencens vilkår, det er ikke myndighederne der
jagede HM ud af landet.

Har den tyske forbrugerstyrelse en tilsvarende guide?

> [...]
et
> kig på det, ka ikke lige huske navne på de sider hvor jeg har læst det men
Venter stadig på dien links til tyske myndigheder der advarer mod ALLE
koncepterne, inkl. LR, AmWay, Tupperware, Oriflame og hvem der nu ellers
bruger MLM i Tyskland.

> Det ordner politiet da i stor stil dernede, det vil du kunne se hvis du
vil
> tage dig den tid og ser magaziner som akte på sat1, die reportage på rtl2
> eller spiegel tv magazin
Sjovt nok så eksisterer f.eks. LR stadig. De tyske myndigheder har nu haft
mere end 18 år at efterforske i. Mon ikke du tager helt vildt fejl i din
vurdering af hvad der er lovligt og ulovligt MLM.

> [...]
> fat på de der marsboer igen ellers er det jo kun dem som ligger i toppen
Forkert. Dels fungerer firmaerne fint uden hvervning, idet mange som
undertegnede, nøjes med at sælge og bruge, dels kommer der hver dag flere
forbrugere til,end der hverves.

> specielt
> Skal nok komme med de links, gi mig lige et par dage til jeg har tid
Jeg er tålmodig, og venter stadig på links til officielle tyske myndigheder
der understøtter dine påstande. Alternativt en undskyldning for dine
påstande om at alle MLM-koncepter er ulovlige og jages af myndighederne.

Timo

Fra : scyberman

Dato : 30-06-03 13:19

> [...]
specielt
> hvis der var hold i dem, hvilket jeg ikke forventer der er.
http://www.zingel.de/mlm_d.htm
http://www.mlm-beobachter.de/
http://www.mlm-beobachter.de/vbwarnungen/alarm.htm
http://www.mlmwatch.de/pentagono/pentagono1.htm
http://www.pyramidschemealert.org
det var det hvad jeg kunne finde i farten men der kommer mere

Fra : Timo Jensen

Dato : 01-07-03 15:50

> [...]
> http://www.mlmwatch.de/pentagono/pentagono1.htm
> http://www.pyramidschemealert.org
> det var det hvad jeg kunne finde i farten men der kommer mere
Venter stadig spændt på links til tyske myndigheder der understøtter din
påstand om at MLM er ulovligt og iøvrigt bekæmpes.
At pyramidespil jagtes er ikke nyt, men du må lære forskellen på MLM og
pyramidespil hvis du vil opfattes som seriøs.

Så indtil da; venter stadig på valide links.

For hvert link til en privat kritisk side om MLM, kan du finde mellem 100 og
1000 (eller flere) positive. Derfor er det smart at holde sig til
myndighedernes sider.

Du påstår:
[...]

Og derfor venter vi stadig spændt på dokumentation for at den tyske
forbrugerstyrelse advarer mod ALLE koncepterne, f.eks. LR International.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-07-03 19:44

Timo Jensen wrote:

Start her :

http://www.google.com/search?q=verbraucher+mlm

Fra : Timo Jensen

Dato : 02-07-03 17:54

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message
> Start her :
>
> http://www.google.com/search?q=verbraucher+mlm
Jeg har kigget langt i denne søgning, men kan ikke lige identificere hvilke
der skulle være fra tyske myndigheder. Såvidt jeg kan se er det private
sider.

Timo

Fra : scyberman

Dato : 02-07-03 10:20

Der findes så mange links til de forskellige sider at det vil tage flere
dage og sider her, hvis jeg skulle linke til dem alle, en lille søgning på
google.de eller fireball.de og du finder alt det du gerne vil men det er i
sidste ende nok ligemeget da du altid vil har et argument imod, dem som ikke
vil se det, kan heller ikke se det.

Fra : Timo Jensen

Dato : 02-07-03 12:19

> [...]
> sidste ende nok ligemeget da du altid vil har et argument imod, dem som
Det tager jeg som en kvittering for at du IKKE kan finde offielle tyske
mundigheder der understøtter din påstand.
Tak for din ulejlighed, omend den var forgæves.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 17:17

Timo Jensen wrote:

> Det tager jeg som en kvittering for at du IKKE kan finde offielle tyske
> mundigheder der understøtter din påstand.
> Tak for din ulejlighed, omend den var forgæves.

Tja, der noget med at smide perler for svin

Ingen sammeligning.

Men der var da vist en del i den google søgning jeg lavede,
men dem overser du bare ?

Men jeg synes egentlig du skal futte til din rigtige gruppe,
og huske på, at det var en reklame her, der gav alt postyret,

så glæd dig over, at jeg ikke gider blande mig der.

Men her, til hver en tid..

Fra : Timo Jensen

Dato : 02-07-03 17:51

> Tja, der noget med at smide perler for svin
Ja det er håbløst. Man gider snart ikke mere.

> Men der var da vist en del i den google søgning jeg lavede,
> men dem overser du bare ?
Er du scyberman?
Det er ham der påstår de tyske myndigheder har noget imod ALLE koncepter der
kalder sig MLM, eller er MLM.

> Men jeg synes egentlig du skal futte til din rigtige gruppe,
Tak for din mening.

> og huske på, at det var en reklame her, der gav alt postyret,
Eller også var det reaktionen på reklamen der gav postyr.
Hvem kom først; hønen eller ægget

> så glæd dig over, at jeg ikke gider blande mig der.
Tværtimod. Det er da sørgeligt du ikke vil/kan begå dig her
(dk.erhverv.direkte-salg)

> Men her, til hver en tid..
Thnx. No sweat.

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 18:03

Timo Jensen wrote:

> Eller også var det reaktionen på reklamen der gav postyr.
> Hvem kom først; hønen eller ægget

Hm, du læser ikke de regler, der findes for de enkelte newsgroups,
men pladrer blot jeres indtjeningsmuligheder overalt..

Hm, med det koncept er regler jo også ligegyldige, det koster jo
intet, eller,
hvad er straffen for at spamme i jeres koncept ?

> Tværtimod. Det er da sørgeligt du ikke vil/kan begå dig her
> (dk.erhverv.direkte-salg)

Næ, der må lammende klare sig selv, og jeg har nok andet at bruge
min tid til, og jeg gider ikke bekæmpe de lusede MLM'r, men blot i
dette åbne forum gøre klart hvad jeg mener.

Fra : Carsten H

Dato : 02-07-03 18:57

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hm, du læser ikke de regler, der findes for de enkelte newsgroups,
> men pladrer blot jeres indtjeningsmuligheder overalt..

Bare til din information så postes denne debat til 3 grupper.
dk.erhverv.direkte-salg,dk.opslag,dk.penge

> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.
> Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Hvad er det lige en Rådgiver for danske svinebønder laver?
Er det ikke bare en smart måde at tjene penge på at rådgive, hvad fanden
gjorde de før der var rådgiver til, der kunne man måske ikke opdrætte svin?

Eller har man fundet ud af at man kunne gøre ting mere efektive ved at køre
ting samme og sætte ting i systemer og at man sammen står stærker lige som i
MLM!

Eller er det bare en pop smart ting at være rådgiver?

Carsten

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 19:16

Carsten H wrote:

> Bare til din information så postes denne debat til 3 grupper.
> dk.erhverv.direkte-salg,dk.opslag,dk.penge

Hm, jeg er kun på dk.penge..
Må en anden futte, jeg har intet behov..

Men derfor er direkte salgsopfordringer stadig ikke acceptabelt efter
fundatsen, men den læser du vel heller ikke ?

> Hvad er det lige en Rådgiver for danske svinebønder laver?
> Er det ikke bare en smart måde at tjene penge på at rådgive, hvad fanden
> gjorde de før der var rådgiver til, der kunne man måske ikke opdrætte svin?

Jo da, vi har fuppet alle de danske svinebønder til at betale for noget
ganske ubrugeligt, derfor er vi på markedet efter ca 25 år,
og I har været der ?
hvor længe ?

> Eller har man fundet ud af at man kunne gøre ting mere efektive ved at køre
> ting samme og sætte ting i systemer og at man sammen står stærker lige som i
> MLM!

Hm, den forstod jeg ikke, hvordan kan et fupsalg af kortsigtede skatte-
fiduser alene baseret på USA- skattelovgivning være langsigtet effektiv,
især for danske skatteydere ?
Og svinebønder ?

Oversæt venligst..

> Eller er det bare en pop smart ting at være rådgiver?

Tja, det overlader jeg til dem der betaler at bedømme.

Og jeg er ikke betænkelig ved at nå min pensionsalder,
og det er du så også..

Fra : Timo Jensen

Dato : 02-07-03 20:56

> Hm, jeg er kun på dk.penge..
> Må en anden futte, jeg har intet behov..
Jamen så er du vel tilfreds med at der krydspostes.

> Men derfor er direkte salgsopfordringer stadig ikke acceptabelt efter
> fundatsen, men den læser du vel heller ikke ?
Hverken Carsten eller jeg forsøger at sælge. Vi forsvarer enmåde at tjene
penge på, og angriber en usaglig og forudindtaget usaglig kritik.

> Jo da, vi har fuppet alle de danske svinebønder til at betale for noget
> ganske ubrugeligt, derfor er vi på markedet efter ca 25 år,
> og I har været der ?
> hvor længe ?
50+
Men det vidste du vel, for du er jo meget velbevandret i begrebet "MLM",
ikk?

> Tja, det overlader jeg til dem der betaler at bedømme.
Javel så, men når det er MLM, så fordømmer du gerne, uden at være
involveret, endsige vide noget om emnet?

Timo

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-07-03 07:33

Timo Jensen wrote:
> "Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Javel så, men når det er MLM, så fordømmer du gerne, uden at være
> involveret, endsige vide noget om emnet?

Tja, det lader jeg dine potentielle "kunder" om at vurdere,
men dine indlæg skal ikke være uimodsagt.

Fra : Morten DH

Dato : 05-07-03 09:07

> Tja, det lader jeg dine potentielle "kunder" om at vurdere,
> men dine indlæg skal ikke være uimodsagt.

Altså det du mener er at man skal kommentere alle indlæg uagtet om man ved
hvad man taler om - underlig holdning?!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:13

Morten DH wrote:

> Altså det du mener er at man skal kommentere alle indlæg uagtet om man ved
> hvad man taler om - underlig holdning?!?

Næ, du for så kan du næppe skrive, at du er sikker på at tjene penge på det
fupnr, du er deltager i,
men dem du gerne vil hverve som kunder, skal da også høre andet.

Og du kan blot præsentere dokumentation for det du er med i,
så ved jeg tilstrækkeligt til at vurdere det,
men indtil er nu er "kommer snart",
er ikke dømt ulovligt,
og så helt useriøse påstande om indtjening, der ikke kan verificeres
af nogen anden end dig..

Fra : Morten DH

Dato : 06-07-03 17:59

> Næ, du for så kan du næppe skrive, at du er sikker på at tjene penge på
det
> fupnr, du er deltager i,

Ok, og hvor har jeg skrevet jeg var sikker på noget som helst?

> men dem du gerne vil hverve som kunder, skal da også høre andet.

Fair nok at folk konsulterer andre; men hvor har jeg givet udtryk for at jeg
hverver kunder her på usenet?

> [...]
> men indtil er nu er "kommer snart",
> er ikke dømt ulovligt,
> og så helt useriøse påstande om indtjening, der ikke kan verificeres

Hvor har jeg snakket om noget der kommer snart? At ting ikke er dømt
ulovligt, er ensbetydende med at det er ulovligt indtil andet er bevist jf.
gældende lovgivning; men det har du jo givet udtryk for andetssteds i vores
diskutioner at du føler dig hævet over (altså gældende lovgivning).
Hvor har jeg kommer med påstande om indtjening, hvor jeg ikke samtidig har
nævnt de faktorer man skal regne med for at opnå den indtjening?

Tag og hold øje med hvem der siger hvad når du kommenterer den slags
påstande - at vi ikke er enig om potentialet (endsige lovligheden) om
alternativer til et 9-4 job er en ting; men det giver dig sgu ikke ret til
at betragte os alle som en person og kommentere til højre og venstre...

Du fremstår (for mig) desværre som mere og mere useriøs, saglig kritik er
velkommen - kritik for kritikkens skyld er jeg helst foruden...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 18:33

Morten DH wrote:

> [...]
>
> Du fremstår (for mig) desværre som mere og mere useriøs, saglig kritik er
> velkommen - kritik for kritikkens skyld er jeg helst foruden...

Hm, du har vist et problem med at præsentere det produkt du sælger,
vil du venligst gøre det her ?

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-03 17:25

> Hm, du har vist et problem med at præsentere det produkt du sælger,
> vil du venligst gøre det her ?

For det første svarer du overhovedet ikke på det man skriver til dig og for
det andet ved jeg jo du ikke er interesseret alligevel (baseret på vores
diskutioner i forskellige grupper) så det er der vel egentligt ingen grund
til at jeg spilder min tid på.

Desuden har du også fået et link til den officielle præsentation (i en tråd
i en anden gruppe) fra det firma jeg er forhandler hos - og det er det
eneste materiale jeg må benytte da det skal være officielt godkendt af
firmaet - så kig der hvis du skulle få lyst...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 00:03

Morten DH wrote:

> [...]

> eneste materiale jeg må benytte da det skal være officielt godkendt af
> firmaet - så kig der hvis du skulle få lyst...

Jeg læser ikke andre grupper end dk.penge, så det kan jeg desværre ikke se.

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-03 18:23

> Jeg læser ikke andre grupper end dk.penge, så det kan jeg desværre ikke
se.

Besynderligt, du har ellers kommenteret det indlæg i dk.penge.investering,
jeg hentyder til, med en masse af dine sædvanlige fordomme - og sædvanen tro
uden skyggen af konkrete ting at underbygge dem med andet end dine
personlige holdninger...

Fra : Timo Jensen

Dato : 09-07-03 17:27

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message
> men dine indlæg skal ikke være uimodsagt.
Selvfølgelig ikke. Jeg ville bare ønske det var saglig kritik, og ikke
kritik bare fordi det er MLM, men fordi der var noget konkret og holdbart i
kritikken.

Timo

Fra : Jan Ziegler

Dato : 14-07-03 14:26

Hej timo....

Jeg ved at du er vel bevandret i MLM, der jo kun er en
markedsføringsform.

Det er jo de enkelte selskabers valg af, og brug af, system og produkt,
der
gør forskellen.

Her er der tale om den ægte pyramide, en vaskeægte matrix med
oprykningsmulighed.
Det er det der skræmmer folk.. og forbrugerråd verden over...

Hvorvidt den i dette koncept bliver gjort ulovlig i Danmark eller ej er
ikke problemet, problemet er at den ofte skaber debat om ulovligheder,
hvilket
desværre skaber mistillid til forhandleren, uafhængig af om konceptet er
godt
eller skidt.

Jan

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-07-03 23:19

"Jan Ziegler" <janziegler@hotmail.com> wrote in message
> Hej timo....
Hej Jan. Det er længe siden....

> Det er jo de enkelte selskabers valg af, og brug af, system og produkt,
> der
> gør forskellen.
Enig.

> Her er der tale om den ægte pyramide, en vaskeægte matrix med
> oprykningsmulighed.
> Det er det der skræmmer folk.. og forbrugerråd verden over...
Præcis.

> [...]
> hvilket
> desværre skaber mistillid til forhandleren, uafhængig af om konceptet er
Ja, det rammer os alle. Men vi kan jo heller ikke sidde det overhørig, men
kun gøre hvad vi kan for at gøre opmærksom på forskellene.

Timo

Fra : Peter pedersen

Dato : 23-06-03 19:04

Hvorfor tage helt til århus, når der er møde hver Tirsdag &
Torsdag i Tårstrup.
Nærmere information på 20200444