[hjemmesiden] Input?
Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-03-01 21:32

Vi søger lidt flere input til hjemmesiden http://www.dejligst.dk , så hvis
der er nogen der har noget at tilføje, så er der følgende muligheder:

-Køb og salg af hunde
-Præsnetationer (hvor du kan skrive om dig og dine hunde)
-Div. (hvor alt muligt kommer ind)
-Arrangementer i div. amter
-Hundebyt (hvis du ikke vil ha' din hund i pension)
-Anbefaling af Pensioner
-Anbefaling af Dyrlæger
-Anbefalinger af Dyrehandlere
-Anbefalinger af gode bøger og video'er
-Sjove tricks
-Sjove historier
-Galleri
-Links

Desuden arbejder Ami på at få hundepsykologer til at skrive et månedsbrev
til siden. (Tak igen, Ami!
Der bliver arbejdet på flere ting, så siden altid kan bruges som en
opslagsbog. Da siden fungerer som suplement til gruppen her vil der ikke
komme debat eller noget på den, men hvis du har et oplæg til noget, eller
der er andet du synes kunne være godt at få på siden, så sig endelig til.

Jeg har stillet et .dk navn til rådighed og bruger gerne min tid på at
sætte siden op, da det er en fornøjelse at få lejlighed til evt. at gøre
livet mere simpelt for hunde og ejere. Jeg mangler bare lidt input fra jer,
der vil. No hard feelings hvis i ikke vil deltage naturligvis!

Rinnie Ilsøe

Fra : Søren Voigt

Dato : 29-03-01 22:06

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message
> Vi søger lidt flere input til hjemmesiden http://www.dejligst.dk , så hvis
> der er nogen der har noget at tilføje, så er der følgende muligheder:

Hej Rinnie,

Kan du ikke forklare hvad det er for stof der ikke er egnet til
nyhedsgruppen og som passer bedre til en privat evt. reklamefinansieret
hjemmeside?

Har vi brug for privatisering af usenet? Ja jeg spørger bare.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-03-01 23:29

Søren Voigt <nospamsoren_voigt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a082l$fvo$1@news.inet.tele.dk...

Ja nu hedder jeg jo godt nok ikke Rinnie men tillader mig at kommentere
alligevel!!

> Kan du ikke forklare hvad det er for stof der ikke er egnet til
> nyhedsgruppen og som passer bedre til en privat evt. reklamefinansieret
> hjemmeside?

Jeg synes ideen med at denne ng. har fået en hjemmeside er kanon ... den er
jo netop ikke mere privat end at den er tilgængelig/mulig at bruge for os
alle ... og jeg synes det er lækkert at f.eks arrangementer er delt op i
amter på hjemmesiden så man ikke her i gruppen skal bruge tid til at sortere
arrangementer fra som p.gr. af afstand fra ens bopæl er umulige at deltage
i ....
endelig synes jeg denne hjemmeside giver en mulighed for at skabe nogle
"alternative" indlæg/muligheder som i al fald ikke kunne gøres her i
nyhedsgruppen ....

> Har vi brug for privatisering af usenet? Ja jeg spørger bare.

<> ja men jeg ser da ikke denne hjemmeside som en privatisering af usenet
eller som en konkurrent jeg ser det som et tilbud til gruppen og som en
ekstra gave som vi kan bruge eller lade være med at bruge ... selv synes jeg
Rinnies initiativ og hendes arbejde med siden er al beundring værd og jeg
vil i denne forbindelse endnu en gang takke hende for ideen og arbejdet hun
lægger i siden .... jeg ville personligt ikke undvære denne side ... da den
faktisk for mig at se gør ng. hund endnu mere spændende
MVH Ami

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-03-01 00:47

In article <9a082l$fvo$1@news.inet.tele.dk>,
"Søren Voigt" <nospamsoren_voigt@hotmail.com> wrote:

> Har vi brug for privatisering af usenet? Ja jeg spørger bare.

Usenet er en flygtig ting, en hjemmeside med oplysninger der bliver
spurgt om gang på gang er en god ting, så slipper folk for at søge 2.000
indlæg igennem for at finde svaret på sine spørgsmål. Desuden er det
ilde set med billeder i en ikke-binær gruppe.

--
MVH
Martin Edlich

Mød Brotus på http://www.edlich.dk/vovsen/

Fra : Søren Voigt

Dato : 31-03-01 23:16

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in message
> [...]
> indlæg igennem for at finde svaret på sine spørgsmål. Desuden er det
> ilde set med billeder i en ikke-binær gruppe.

Det lyder jo rigtigt. Er løsningen så ikke at nedlægge nyhedsgruppen og gå
over til at bruge en privat hjemmeside til "debatten"?

Jeg har selvfølgelig ikke noget problem med at en enkeltperson giver udtryk
for sine personlige meninger på en bestemt side. Men at en sådan censureret
side pludselig skulle blive stedet man gik hen for at undgå "at søge 2.000
indlæg igennem for at finde svaret på sine spørgsmål" synes jeg egentlig er
et argument for, at nyhedsgruppen skulle nedlægges.

Jeg synes, at nyhedsgruppen er fin så længe alle argumenterede synspunkter
er velkomne, og jeg synes at hjemmesider er fine så længe de udgiver sig for
de ansvarliges holdning.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-01 02:22

In article <9a5ktq$gfc$1@news.inet.tele.dk>,
"Søren Voigt" <nospamsoren_voigt@hotmail.com> wrote:

> Det lyder jo rigtigt. Er løsningen så ikke at nedlægge nyhedsgruppen og gå
> over til at bruge en privat hjemmeside til "debatten"?

Hvorfor går du ikke over i sofaen og tygger lidt i dit ben?

> Jeg har selvfølgelig ikke noget problem med at en enkeltperson giver udtryk
> for sine personlige meninger på en bestemt side.

Nej da, hvorfor skulle du også have det.

> [...]

> indlæg igennem for at finde svaret på sine spørgsmål" synes jeg egentlig er
> et argument for, at nyhedsgruppen skulle nedlægges.

Du kunne jo bare lade være med at læse den.

> Jeg synes, at nyhedsgruppen er fin så længe alle argumenterede synspunkter
> er velkomne, og jeg synes at hjemmesider er fine så længe de udgiver sig for
> de ansvarliges holdning.

Hvad brokker du dig så for?

Lad os nu sige at dine ejere skulle afsted på ferie, og de derfor
behøvede et sted at få dig passet. Dine ejere er naturligvis ansvarlige
mennesker, der kun vil dig det bedste, så de vil finde en god
hundepension i området. Her kunne andres erfaringer måske være en god
ting at trække på, men desværre kender de ikke lige nogen der kender en
god hundepension, så de spørger her i gruppen. De kunne selvfølgelig
også lige taste www.etellerandet.vov i deres browser, og se om der stod
noget der i forvejen.

Futtelifut.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-04-01 10:42

Det er da fint du kommer med din mening, men hvad er problemet? Ønsker du
siden nedlagt? Du må melde lidt mere klart ud. Det er (undskyld) barnligt at
skrive at vi så ligeså godt kan flytte gruppen her til siden. Tror du jeg
gider at hoppe og springe og lave et debat forum på siden? Næh-du, det er
min fritid jeg bruger på siden, -tid jeg ligså godt kan bruge på mine børn,
mine hunde, min familie eller min kæreste, -for ikke at nævne mine katte
eller fugle. Du burde så istedet ha' noget imod alle de hundesider på nettet
der _har_ et dabat forum.

Der bliver ikke fjernet noget debat fra gruppen her, med den hjemmeside, du
har ikke noget arbejde med siden, du er ikke tvunget til at gå ind på den og
det er _ikke_ en enkeltperson der giver sin mening til kende. Tværtimod, -da
det er muligt for alle at anbefale de forskellige ting. På den måde ungår vi
de samme spørgsmål igen og igen.

Kender i...

-en god dyrlæge
-gode hundebøger
-en god pension
-osv.

Ud over det er der mulighed for at slå op på de enkelte amter og se om der
er et arrangement i nærheden af en selv eller om der er nogen private der
tilbyder sig som hundesitter.

Sidste nye skud på stammen er et enkelt indlæg i måneden, skrevet af en
hundepsykolog. Indlæget kan så læses af interesserede og derefter debateres
i gruppen her. Hvis du har noget imod jeg sætter et domaine og min tid til
rådighed, -fint, men var det ikke en idé at starte med de grove ting der
ligger og flyder over alt på nettet?

R. Ilsøe

Fra : John

Dato : 01-04-01 12:56

Hej Søren

Hvorfor gøre du tingene så indviklet ?.

Den side er da et gennemarbejdet alternativ, og der er jo ingen
overhovedet som har påduttet nogen at de absolut skal
bevæge sig ind på siden, og tage et standpunkt. Den er skabt
ud fra et fritidssyn, men som du fremlægger det, kunne det
godt lyde som om at den nærmest er et korstog der
forsøger at nedlægge nyhedsgruppen permanent. Det er jo
absurd!.

Jeg mener der sagtens kan være plads til sådan en webside,
og ser positivt på at der er nogle der virkelig forsøger at
udnytte internettet, og dens mange muligheder.

At modgå sig denne filosofi, er jo netop at skabe en form for
netcensur imod nytænkning og hvem ønsker dog det ?!?.

Hilsen
John.

Fra : M@rk

Dato : 30-03-01 06:55

Thu, 29 Mar 2001 22:31:56 +0200, berigede "R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

> Desuden arbejder Ami på at få hundepsykologer til at skrive et månedsbrev
>til siden. (Tak igen, Ami!

Hvis I mangler input til navne på hundepsykologer, så var jeg til et
foredrag i går med Mads Jørgensen - og det var sørme bedre end godt
....... det gav en del aha-oplevelser

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215