Kasteration af hanhund
Fra : Janni & Kevin

Dato : 13-06-03 20:45

Hej!

Vi afleverede i dag vores hund hos dyrlægen med det formål, at han skulle
kastereres. Vi henter ham hjem og alt går fint, indtil jeg kommer til at
kigge under maven på ham... Han har stadig alt udstyret, og hermed mener jeg
at hans testikler ikke er fjernet. Dyrlægen havde desværre lukket, da jeg
opdagede det, så jge kunne ikke ringe og spørge hvorfor. Så derfor spørger
jeg jer: Hvorfor har dyrlægen valgt at bevare hans testikler, og åbentbart
kun klippet sædlederen.
Vi fik ham kastereret fordi han er meget agressiv over for andre hunde, og
det var dyrlægen bekendt med.
Håber at I måske kan hjælpe mig med et svar!

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 13-06-03 21:02

Hej,

Er i helt sikre på at det hele stadig er der?
Mener de fleste hanhunde (og hankatte) kan være lidt hævede efter
operationen, og det kan se ud som om det hele stadig er der.

mvh
-Benedikte

PS: hvis det hele stadig er der, må dyrlægen jo operere gratis (min mening).

Fra : Janni & Kevin

Dato : 13-06-03 21:12

Jeg har mærket på pungen, og det er andet end bare hævelse den indeholder!!!
Godt nok virker de en anelse mindre end de plejer, men de er der dog stadig.
Jeg er uddannet sygeplejerske, godt nok ikke veterinærsygeplejerske, men
mener dog alligevel, at kunne genkende en "tom" pung fra en med indhold,
hvis du forstår

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 13-06-03 21:29

> [...]
> Jeg er uddannet sygeplejerske, godt nok ikke veterinærsygeplejerske, men
> mener dog alligevel, at kunne genkende en "tom" pung fra en med indhold,

Jep jeg forstår

Helt ærligt, så ville jeg ringe til dyrlægen i morgen (de fleste har et
tilkalde nummer) hvis I har bedt om at få hunden kastreret pga.
aggressivitet, så burde han/hun jo vide at det ikke hjælper at sterilisere
hunden. Så I det her tilfælde synes jeg faktisk det er ok at ringe, selv om
hunden jo egentlig ikke fejler noget.

mvh
-B,

Fra : Janni & Kevin

Dato : 13-06-03 21:13

Fortsat...
Og snittet ligger også længere oppe på maven, end jeg tidligere har set på
andre kastrerede hanhunde, og altså ikke på selve pungen.

Fra : Pia J

Dato : 14-06-03 07:53

> Fortsat...
> Og snittet ligger også længere oppe på maven, end jeg tidligere har set på
> andre kastrerede hanhunde, og altså ikke på selve pungen.

Det lyder altså som en værre drukhistorie! Ja, ikke at du har drukket, men
den dyrlæge må da være FULDstændig bims! Jeg kan slet ikke forestille mig,
at nogen dyrlæger ville nøjes med at sterilisere en hund uden specifikke
instruktioner, det er trods alt ikke noget særlig almindeligt indgreb!

Jeg ville absolut ringe og klage pr. omgående, og de skal da lave det om
uden beregning. Jeg mener strengt taget slet ikke I skulle betale noget
overhovedet, hunden er jo udsat hver gang den skal i narkose!

:Pia