MS Windows
briani 27239
cdrom og floppy virker ikke XP PRO
Fra : Wiljan

Dato : 13-06-03 19:27

Hej

Problemstilling er følgende:

CDROM drev på en XPPRO virker kun med DVD diske og Audio CD diske ikke med
alm CDROM diske, desuden virker floppy heller ikke.
Jeg formoder begge drev virker fint rent teknisk men at her er tale om et XP
problem, men hvilket???

Venlig hilsen

Wiljan

Fra : Leo E

Dato : 14-06-03 05:54

"Wiljan" <Wiljan@post8.tele.dk> wrote in message news:<3eea177d$0$24687$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> alm CDROM diske, desuden virker floppy heller ikke.
> Jeg formoder begge drev virker fint rent teknisk men at her er tale om et XP
Øhh, hvordan ikke virker? får du fejlmeldinger, starter dvd-audio af sig selv,
hvad sker der når du propper en diskette i A-drevet, en fejlmelding?
hilsen: Leo

Fra : Wiljan

Dato : 14-06-03 09:38

> Øhh, hvordan ikke virker? får du fejlmeldinger, starter dvd-audio af sig
selv,

når jeg putter en audio cd eller en dvd i starter den selv mediaplayer eller
power dvd op og alt virker
hvis jeg putter en data cd i siger den igen disk i drev D:
roøver jeg af åbne cd drevet i stifinder er der helt tomt på d. drevet

> hvad sker der når du propper en diskette i A-drevet, en fejlmelding?

Ingen disk i A:drevet

jeg tror det er noget retigheds opsætning...som kun tillader multimedia
afvikling .....men hvor

Hilsen wiljan

Fra : Leo E

Dato : 14-06-03 17:02

"Wiljan" <Wiljan@post8.tele.dk> wrote in message news:<3eeadee0$0$24664$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Ingen disk i A:drevet
>
> jeg tror det er noget retigheds opsætning...som kun tillader multimedia
Du kan prøve at højreklikke d-drevet-egenskaber-automatisk afspilning,
der kan du selv bestemme. Er det alle data cd det er galt med?
det jeg mener er,hvis det er nogen filformater den ikke kan genkende
viser den ikke noget.
Hilsen: Leo

Fra : Wiljan

Dato : 19-06-03 13:04

Hej

Det hjælper ikke at ændre ved propeties for afsilning for de enkelte drev

Her er den fejl som XP PRO kommer med

Ved valg af a: fejl "A:/ er ikke tilgængelig forkert funktion"
Ved valg af D: fejl "D:/ er ikke tilgængelig forkert funktion"

selv ved at ænder valget af player under egenskaber for drevet.

Kan godt starte fra cd-rom !!! prøvet med en Win NT system og en Win 98
cd-rom !.

Jeg tror stadig det er et sikkerheds/adgangs problem under XP PRO

Wiljan

Fra : Leo E

Dato : 20-06-03 05:08

"Wiljan" <Wiljan@post8.tele.dk> wrote in message news:<3ef1a6bd$0$24700$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> cd-rom !.
>
> Jeg tror stadig det er et sikkerheds/adgangs problem under XP PRO
Har du prøvet at højreklikke på drevene- egenskaber, for at se om der
er noget galt der? måske forkerte indstillinger.
Hilsen: Leo