MissRosa flytter og jeg tuder :(
Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 19:04

Ja, så lykkedes det at finde et nyt hjem til min "desperados-kat" MissRosa,
jeg skal aflevere hende imorgen eftermiddag, og hvem sidder nu og stortuder,
fordi jeg har truffet den beslutning, at det er bedst for hende (og det èr
det). Men jeg har jo haft "svesken" i 3 år og elsker hende fordi hun er min
lille problemkat, på godt og ondt.

Ja, undskyld, men jeg er altså så følsom overfor mine dyr, men jeg ved jo
også at Miver og Frede vil få det meget bedre, når "svesken" ikke er her.

Jeg er sikker på hun får det rigtigt godt i det nye hjem, men egoismen
trænger sig på og jeg vil savne hende helt vildt meget, faktisk er det som
om mit hjerte skal briste....

Så jeg var lige nødt til at skrive lidt, for at få det lidt ud af mit
system.

Hilsen Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/missrosa.html

Fandt lige nogle kloge ord, som egentlig passer godt til situationen, om end
MissRosa jo heldigvis ikke er død ...

Hvad her vi elsker, ejes kun til lån i uvis tid -
Det er naturens orden, og vil du være fri for sorg og savn
Da må du intet elske her på jorden

(Ludvig Bødtcher)

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 13-06-03 19:23

Hej Heidi

Ja, det er ikke sjovt at skulle af med nogle af sine små kære...
Jeg kender det godt, godt nok var det en hun som jeg skulle af med... Men
har også været tæt på at skulle af med min Iben, da hun ikke kunne lade mit
hamster være, og jeg har det sådan, at den der er kommet først bliver. Men
jeg fandt da en løsning..

Hvad var grunden enlig til at du måtte af med MissRosa??

Nu ved jeg ikke om det er opmundrene eller hvad det er, menjeg har set
billederne af din MissRosa før, og nu skulle jeg lige se dem igen.. For at
det ikke skal være løgn, så linger hun min Iben så meget.. det er helt vildt
underlit at se. Men de har vel også nogle dobbelt gængere som vi mennesker
har...

Men du har stadig Miver og Frede som du kan putte sammen med

Knus Ninna

Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 20:17

"Ninna Sørensen" <stump@crax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har...
>
> Men du har stadig Miver og Frede som du kan putte sammen med

Hej Ninna :)

Tak for din søde mail...
MissRosa angriber specielt min anden hunkat (Miver) i tide og utide, så den
nærmest kravler forskræmt rundt og Frede får også hug ag og til...og som du
skriver, om at komme først, det gjorde Miver og Frede (de er søskende).

Jeg har forsøgt at "dulme" missRosa med Bach's blomstermedicin, i tre
udgaver, haft hende til dyrlæge og fået beroligende medicin, brugt oceaner
af tid på hende, leget i haven med hende, gået ture med hende (og dermed
forsømt de to andre lidt) uden at noget overhovedet hjalp. Efterhånden blev
det også lidt dyrt i dyrlægeregninger, for det går voldsomt til af og til.

Løsningen var midlertidigt at adskille dem i hjemmet, så de ikke var i samme
rum, med det er...at skulle lukke èn kat inde hele tiden på skift, så for
alles skyld flytter Rosa.

Måske og forhåbentlig får hun fred i hendes urolige sind, når der ikke er
andre katte til at provokere hende.

Pudsigt at du har en duplikat, har du ikke et billede af Iben?

Igen, tusind tak for din mail, det hjælper at få lidt trøstende ord :)

Hilsen Heidi

Fra : Helle Nielsen

Dato : 13-06-03 19:25

> [...]
> om mit hjerte skal briste....
>
> Så jeg var lige nødt til at skrive lidt, for at få det lidt ud af mit

Hejsa.

Åh hvor jeg forstår dig! Det må være SÅ svært at skulle sige farvel til sin
kat men bare du VED at hun får et super godt hjem, så kan det vel lette en
lille bitte smule på den store sorg som du gennemgår ligenu.
Jeg har selv haft tanken om, om jeg på et tidspunkt bliver nødt til at
skille mig af med mine to katte men jeg tror simpelthen ikke jeg vil kunne
bære det!

Du sendes hermed rigtig mange trøstende tanker og knus fra Helle

Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 20:21

> [...]
> bære det!
>
> Du sendes hermed rigtig mange trøstende tanker og knus fra Helle

Hej Helle

Mange tak for tankerne, jeg er meget glad for at få lidt opbakning, for jeg
føler mig "ond" lige nu. MissRosa aner ikke hvad der skal ske imorgen -
måske er hun ligeglad - måske ikke. Men det er jo mig, der har besluttet på
hendes vegne at hun skal have et nyt hjem, nye forældre, nyt alting.

Men jo, hun får et godt hjem uden tvivl, hvis hun bare falder godt til.
Heldigvis har den nye ejer og jeg aftalt at MissRosa kan komme tilbage, hvis
der bliver problemer med hende.

Mange hilsner fra MissRosa's *lidt-endnu-mor* Heidi

http://hei.homepage.dk/missrosa.html

Fra : Ragna

Dato : 13-06-03 20:41

>jeg føler mig "ond" lige nu. MissRosa aner ikke hvad der skal ske imorgen -

Hej Heidi!
Hvis der er noget, du ikke behøver, så er det at føle dig ond!
Du gør det bedste, du kan, både for Miss Rosa og de to andre katte, og den
det føles hårdest for, det er netop dig selv.
Nu kan Miss Rosa få lov at være enehersker i sit nye hjem, og Miver kan få
sin selvtillid og sin livsglæde bygget op igen, så jeg er sikker på, at du
har fundet den bedste løsning for alle, selv om det ikke føles sådan for dig
lige nu.
Det er dejligt at læse, at de kommende "forældre" glæder sig til i morgen.
Mon ikke det er _lidt_ af en trøst for dig?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 20:49

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er dejligt at læse, at de kommende "forældre" glæder sig til i morgen.
> Mon ikke det er _lidt_ af en trøst for dig?

Hej Ragna
Jo bestemt dejligt at hun er ventet med glæde :)
Jeg skulle bare lige have luft og alle veninderne var naturligvis ikke
hjemme så jeg kunne ikke belaste dem med mine tanker, så blev det gruppen
hèr, der stod for skud.
Tusind tak for din rara mail, og naturligvis har du ganske ret!

Venlig hilsen
--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 13-06-03 20:10

"Mulle's mor" <zasha_xfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, så lykkedes det at finde et nyt hjem til min "desperados-kat"
MissRosa,
> jeg skal aflevere hende imorgen eftermiddag, og hvem sidder nu og
stortuder,

Hvis det kan trøste dig bare en lille smule, kan jeg fortælle dig, at vi går
og glæder os, til I kommer i morgen.

> Jeg er sikker på hun får det rigtigt godt i det nye hjem,

Tak for tilliden, og TAK fordi vi må få hende...

Knus fra
dikte (og resten af MissRosas nye mennesker)

Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 20:47

"Benedikte Brisson" <hej@danmark.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tak for tilliden, og TAK fordi vi må få hende...
>
> Knus fra
> dikte (og resten af MissRosas nye mennesker)

Hej Dikte :)
Jeg er bare et sentimentalt fjols, og jeg er vældig glad for at MissRosa må
bo hos Jer.
Jeg er ved at pakke hendes småting sammen, og da jeg tog transportkassen
frem, var hun da den første der skulle derind og ligge, så hvem ved, hun
glæder sig måske ligefrem til imorgen.
Jeg har fortalt at hun er meget intellinget, så det kan være hun har
forstået det, da jeg fortalte hende at hun skulle ud og rejse og sove et
andet sted og møde nogle rare mennesker og bo et sted uden andre katte.
I hvertfald så kommer vi som aftalt imorgen, så har jeg forhåbentlig tudet
af :)

Tak for forståelse....

Mange hilsner fra Heidi

Fra : Tina

Dato : 13-06-03 18:27

> [...]
> MissRosa jo heldigvis ikke er død ...
>
> Hvad her vi elsker, ejes kun til lån i uvis tid -
> Det er naturens orden, og vil du være fri for sorg og savn

Hej Heidi

Det er bestemt ikke sjovt at måtte sige farvel til sin kat, også selvom man
ved inderst inde at det er bedst for alle parter! Hvis det er til nogen
trøst, har vi prøvet noget af det samme, vi "byttede" jo kat med Dorthe
(hende med Vildkat-siden!) og det viste sig at være det helt rigtige. Leo
trives på Lolland med mere plads og masser af legekammerater, og vi trives
super godt med Fie der nyder livet her i Aalborg. Vi har ikke fortrudt et
øjeblik og håber heller ikke du kommer til det.

Men masser af trøstetanker fra Tina, Leif og Frøken Fie

Fra : Mulle's mor

Dato : 13-06-03 20:54

"Tina" <ulrik@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjeblik og håber heller ikke du kommer til det.
>
> Men masser af trøstetanker fra Tina, Leif og Frøken Fie

Hej Tina, Leif og Frøken Fie :)
Det var da ganske smart at bytte, og da dejligt at ale er glade. Jeg kan
love dig at Miver og Frede bliver meget glade, derudover er der 3 andre
katte hvor jeg bor, som også er totalt bange for Rosa, så de bliver også
glade, nu holder de måske op med at gå og småtisse allevegne.
Så jeg tror alle bliver glade, måske endda også mig, når jeg får mine to
katte tilbage til deres fredfulde liv, som de havde før Rosa kom ind i vores
liv.
Men der èr nu ingen kat, der har fået mig til at grine så meget som Rosa,
hun er vildt sjov ind imellem, så det håber jeg hendes nye familie oplever,
for så kan man kun elske hende :)

Tak for trøstetanker og den dejlige beretning og Frøken Fie og Leo

Fra : dpl

Dato : 14-06-03 07:03

Tina wrote:
> [...]
> øjeblik og håber heller ikke du kommer til det.
>
> Men masser af trøstetanker fra Tina, Leif og Frøken Fie

Hej *smil*
Jaaa, det er bare så herligt at høre om hvor godt Fie trives, og hvordan
hendes indre spilopmager er kommet til udtryk igen, nu hun ikke
underkues af de andre hystader! Vi er evigt taknemmelige for at I ville
give hende sådan en godt sted Tina, for alternativet var jo til sidst en
sprøjte hos dylægen!

Og Leo, ja han slænger sig ude i gården hos de andre her til morgen. Han
er så absolut alles ven, og er bare faldet fantastisk godt ind i
flokken. Og når han ikke er ude og lege eller fræse, så ligger han her
og prøver på at skrive ting til jer alle, ved at rulle sig rundt på
tastaturet med maven i vejret. Og maven er endda blevet en del mindre
nu, selv om han har fri adgang til tørfoder *smil*.

Jeg er lidt stresset over nyt job, vildtplejestation osv. lige for
tiden, men jeg skal nok skynde mig at sende de billeder af ham, som jeg
lovede for snart lææænge siden!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-06-03 21:32

"Mulle's mor" <zasha_xfjerndette@hotmail.com> writes:

> [...]
> også at Miver og Frede vil få det meget bedre, når "svesken" ikke er her.

Velkommen i klubben *S*

> Jeg er sikker på hun får det rigtigt godt i det nye hjem, men egoismen
> trænger sig på og jeg vil savne hende helt vildt meget, faktisk er det som
> om mit hjerte skal briste....

Sommetider må egoismen vige for hensynet til den man er egoistisk
overfor..
Kan godt lyde "lidt" tørt, men jeg er vildt *juble* glad for, at du
valgte at finde et egnet hjem til hende..

> Så jeg var lige nødt til at skrive lidt, for at få det lidt ud af mit
> system.

Lykken er et sted hvor man bliver forstået *SS*

> [...]
> MissRosa jo heldigvis ikke er død ...
>
> Hvad her vi elsker, ejes kun til lån i uvis tid -
> Det er naturens orden, og vil du være fri for sorg og savn

Kloge og smukke ord, jeg benytter mig lige af min ret til at citere og
gafler dem til ombygningen af misbamsernes/min hjemmeside..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Mulle's mor

Dato : 14-06-03 10:41

<klip>

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
</klip>

Hej og tak for de venlige ord. Citatet er så sandt, så sandt, fandt det
engang i et ugeblad, det skulle angiveligt have været hængt op hos en
dyrlæge...

Og tak for glæden på MissRosas vegne. Lige nu ligger hun og sover som et
"svin", - hvis der er noget hun kan, så er det at sove igennem...med poten
hen over øjnene. Og selv om jeg går og pusler, snorksover hun bare. Hun er i
bund og grund som jeg er *G* - trodsig, lystig og altid klar til en lille
lur ind imellem, for at lade op til næste omgang...og en balladekat ;)

Og du har helt ret, lykken èr at blive forstået :)))))

Tak for de kloge ord.

Fra : Leyna

Dato : 13-06-03 21:44

On Fri, 13 Jun 2003 20:04:06 +0200, "Mulle's mor"
> [...]

>det). Men jeg har jo haft "svesken" i 3 år og elsker hende fordi hun er min

Jeg vil så lige give dig en tilbagemelding som en af dem der har
overtaget en kat...
Det var godt nok ikke en problem kat, men den trivedes ikke dér hvor
den boede. Den var nederst på ranglisten i en større katteflok, gik
ikke til mennesker, og var slet ikke glad for at blive rørt ved af
nogen... Lige til en dag jeg kom på besøg og ganke intetanende tog
katten op (fordi den var små lille, smuk og nuttet at jeg ikke kunne
dy mig). Katten spandt for fuld drøn og vidste ikke hvordan den skulle
sno sig eller té sig. En måned senere fik jeg den bragt hjem til mig
selv, og her faldt katten bare til med det samme. I dag er det en
rigtig kælekat, som næsten ikke er til at slippe af med igen, hvis
først man har rørt ved den. Den tidligere ejer har været at hilse på,
og hun kan næsten ikke tro at det var den kat hun engang havde. Katten
har fuldstændig skiftet karakter, og i dag holder den endog fremmede
katte væk. Den tidligere ejer er faktisk kun glad for at hun
besluttede sig for at få katten omplaceret. Det var bedst for alle
parter, og vi elsker jo den lille misling - som forresten er vokset
noget både på den ene og den anden led.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mulle's mor

Dato : 14-06-03 09:08

Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna :)

Tak for den dejlige beretning, det er rart at høre om andres oplevelser med
omplacering.
Jeg er bare midt i splitelsen mellem fornuft og følelse, og havde jeg ikke
mine to andre katte, ville MissRosa være den ideelle kat for mig.
Jeg tror på at MissRosa vil bringe stor glæde til hendes nye familie, som
jeg håber vil elske hende lige så meget som jeg gør.
Lige nu sidder Miver og Frede i stuen, lukket inde, for Miver og MissRosa
tog en ordentlig omgang her til morgen. Det er jo trist for dem at være
spærret inde. MissRosa gør naturligvis glad rundt i resten af lejligheden,
for igen har hun fået sin vilje og fået de andre væk.
Om 4 timer pakker jeg hende i transportkassen og så skal hun ud og køre i
tog for første gang, det bliver spændende hvad hun synes om DSB *G*
Igen, tak for din beretning :)

Fra : Kate

Dato : 13-06-03 22:22

> Ja, så lykkedes det at finde et nyt hjem til min "desperados-kat"
> MissRosa,

Jeg kan så udmærket følge dine tårer, for man holder jo af de bæster
alligevel.
Det letter forhåbentligt når du ser at alle kattene får det bedre på
denne måde.
Min mor har måttet skille sig af med 3 katte indenfor kort tid og
selvom det har været hårdt er den positive del da at de 5
tilbageværende helt klart har det bedre sammen fordi der ikke er al den
ballade mere.

Men som sagt så forsåt jeg ganske udmærket at man er ked af at måtte
sige farvel, at opgive på en måde, men heldigvis er det da til kattenes
bedste at du gør det.

Trøstekram fra flokken og

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Mulle's mor

Dato : 14-06-03 09:15

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men som sagt så forsåt jeg ganske udmærket at man er ked af at måtte
> sige farvel, at opgive på en måde, men heldigvis er det da til kattenes

Hej Kate
Du har så ganske ret, det er hårdt, men det bedste. Så nu har jeg snart
tudet færdig og "bæstet" får garanteret et godt liv uden andre katte til at
genere hende. Ikke at hun er uvenner med alle katte - her hvor jeg bor er
der ialt 6 katte i bebyggelsen, hvilket indebærer at der kommer en masse
gæste-katte. Der er nogle MissRosa accepterer, så hun er ikke helt umulig
mht. kattevenner. Men hun er klart en enspænder, der nyder menneskers samvær
på hendes betingelser.
Tak for din fortælling, nu vil jeg lige nyde hende i haven med at spille
bold og så ellers se at gøre hende klar til afgang.

Mange hilsner

--
Mulle, Miv og MissRosa's mor Heidi

http://hei.homepage.dk