Hundehår over det hele.
Fra : Ladycatwoman

Dato : 13-06-03 18:54

Nu er jeg lige nødt til at høre, om jeg er den eneste, der døjer med
fældning.
Cujo smider simpelthen sin pels, og jeg synes ikke, at jeg laver andet end
at støvsuge.
Er det fældeperiode??? Og i så fald har den stået på de sidste 3 måneder??
Det er underulden, han smider, og jeg kan hver dag fjerne ekstreme totter
med en speciel børste, jeg har købt.

Han får Specific CXD, men før da fik han noget fra Hennes. Jeg synes ikke
det er noget af det, der virker bedre end andet.

Hans pels ser ellers fin ud, han er ikke mat eller noget, men jeg synes
godtnok, han fælder meget.

Nogle gode råd eller er det bare tiden?

Jeg ønsker på ingen måde at starte endnu en lang tråd om foder, så lad os
forsøge at undgå det. Selvfølgelig vil jeg gerne have gode råd, men nu har
det efterhånden været oppe at vende 1000 gange .
Skal han have et tilskud eller er det bare normalt for årstiden?

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-06-03 19:13

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> writes:

> Nu er jeg lige nødt til at høre, om jeg er den eneste, der døjer med
> fældning.

Nej, absolut ikke. Heldigvis er Alfred korthåret og næsten aldrig inde.

> Skal han have et tilskud eller er det bare normalt for årstiden?

Det er nok årstiden, det er i hvert fald derfor Alfred fælder. Men
efter at han er begyndt at få en spiseskefuld rapsolie i maden hver
aften, så er hans pels blevet meget mere glansfuld og blød. Jeg ved
ikke om det kan hjælpe, men det kan vel næppe skade en hel masse.

Ud over olien får han hver morgen en skvæt tykmælk over sine piller.
Hvis ikke han får det, så sidder han og kigger fornærmet på en, til
han får det. Ve den, der en dag glemmer at købe tykmælk til hunden!
Nå, det var vist et sidespring.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Ladycatwoman

Dato : 13-06-03 19:31

> "Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> writes:

Klip
> [...]
> Hvis ikke han får det, så sidder han og kigger fornærmet på en, til
> han får det. Ve den, der en dag glemmer at købe tykmælk til hunden!

Olien og tykmælk er sikkert en god ide, om ikke andet som du siger, skader
det ikke. Jeg er dog noget forbeholdende mht mælkeprodukter, da Cujo ikke
altid spiser alt sin mad, og så bliver det jo surt.
Det er også underligt, at han ikke spiser sin mad. Han er åbenbart ikke
sulten nok, men han taber sig ikke og er ellers fin nok i størrelsen.
De piller jeg gav ham i går aftes, spiste han først af her til aften, og det
er ligemeget hvilket foder det er. Dog glider menneskemad ALTID ned, men vi
andre kan vel også altid spise lidt sødt, selvom vi ikke er rigtig sultne
.

Nå, rart at høre, at det nok er meget normalt med fældning lige nu.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Leyna

Dato : 13-06-03 21:44

On Fri, 13 Jun 2003 19:53:52 +0200, "Ladycatwoman"
<ladycatwoman@hotmail.com> wrote:

>Nu er jeg lige nødt til at høre, om jeg er den eneste, der døjer med
>fældning.

Det er du bestemt ikke. Vaks fælder også rigtig meget, men om det er
en periode har jeg ingen fornemmelse af.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 15-06-03 16:51

Fri, 13 Jun 2003 22:43:32 +0200, Leyna wrote:

>Det er du bestemt ikke. Vaks fælder også rigtig meget, men om det er
>en periode har jeg ingen fornemmelse af.

Det er vinterpelsen, der ryger af nu.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Er der rejer i rejeost?
Er der fugle i fuglekvidder?
Er der måske hunde i hundekiks?

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 14-06-03 12:24

Hej.
Vores hund fælder også meget, tror det er årstiden. Men et godt råd er rå
æg, hæld et æg over fodret ca 2 gange i ugen, det skulle hjælpe. Derudover
er der gummibørster der fjerner døde hår, den synes vi er effektiv.
venlig hilsen Vibeke

Fra : x Vuf x

Dato : 15-06-03 16:52

Sat, 14 Jun 2003 13:23:51 +0200, Jacob Nordestgaard wrote:

>Vores hund fælder også meget, tror det er årstiden. Men et godt råd er rå
>æg, hæld et æg over fodret ca 2 gange i ugen, det skulle hjælpe. Derudover
>er der gummibørster der fjerner døde hår, den synes vi er effektiv.

Hunde må ikke få rå æggehvider i de mængder!

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 16-06-03 21:11

I en periode må den altså gerne få æg, har fået det anbefalet det af
dyrlægen. Men ok mere end det ved jeg ikke om det

Fra : x Vuf x

Dato : 18-06-03 17:14

Mon, 16 Jun 2003 22:11:19 +0200, Jacob Nordestgaard wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev

>I en periode må den altså gerne få æg, har fået det anbefalet det af
>dyrlægen. Men ok mere end det ved jeg ikke om det

Ja æggeblommer...Ikke æggehvider!
Du kan stege æggehviden inden hunden får den.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : René Kofoed

Dato : 15-06-03 09:47

Hejsa Ladycatwoman.
Jeg har 2 hunde, lab.bla. og en schæfer. Labben fældede helt vildt, lige
indtil vi fik schæferen, så var det alligevel ikke så meget.
Jeg har alle dage været vildt forelsket i schæfere, men har desværre
overset, de steder i bøgerne, hvor man har beskrevet pelspleje.
De skal børstes ca. 2 eller flere gange om ugen, for at holde pelsen. - Og
dermed fjerner du jo også alt det løse underuld.
Jeg er begyndt at lide af, hysterisk rengøringsvanvid, efter vi har fået
schæferen. En dag støvsugede jeg 4 gange, sidste gang kl.2300. Der ligger
totter rundt over det hele. Og det selvom, han er "nybørstet", og ikke har
været ret meget inde den pågældende dag.
Jeg har efterhånden vænnet mig til det, og så er det jo også en hyggestund,
når børsten/kammen skal i brug.
Jeg har ingen gode råd, men kun forståelse for dit "hårproblem". Håber du og
Cujo nyder børsteseancen lige så meget som jeg og vovserne.
MVH Susanne.

Fra : LLC

Dato : 17-06-03 10:38

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in message news:<3eea0fad$0$76165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> med en speciel børste, jeg har købt.
>
> Nogle gode råd eller er det bare tiden?
> Skal han have et tilskud eller er det bare normalt for årstiden?

Hej Cujos mor

Husker jeg rigtigt, når jeg mener at Cujo er en schæfer? Hvis det er
tilfældet, så tror jeg det du oplever er helt normalt. Man siger jo at
schæfere fælder to gange om året, og at det hver gang varer 6 måneder

Der er lidt om det, en schæfer fælder lidt hele tiden, men det bliver
naturligvis meget voldsommere når den smider vinterpelsen sidst på
foråret og hen over sommeren. På mine plejer det at vare noget tid,
måske 1 måned.

Hunden skal naturligvis have et godt foder, som den fungerer godt på,
og det er en udmærket ide at give hunden fx rapsolie i maden, pelsen
bliver blankere og blødere, men det hjælper nok kun på fældningen,
hvis fældningen er "unormal" og fx skyldes dårlig hud og pels. Normal
fældning, som også er ganske voldsom med en tykpelset schæfer, kommer
man ikke udenom.

Et enkelt tip er dog at vaske hunden, eller lade den bade i havet, når
den fælder. Det løsner rigtig meget af den pels der skal fældes, og
når hunden igen er tør, kan man *virkelig* få børstet nogle løse hår
af hunden med en ordentlig børste (fx en schæferkarte, eller en af de
sort-orange gummibørster med pigge - begge er glimrende til at få løse
hår af med). Og så kan man få lidt bund i det.

Så hvis din hunds pels er blank og fin, så tror jeg ikke du behøver
bekymre dig, selvom han fælder meget.

mvh Lene L.C.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 17-06-03 11:00

> [...]
> hår af med). Og så kan man få lidt bund i det.
>
> Så hvis din hunds pels er blank og fin, så tror jeg ikke du behøver

Hej Lene.

Jo Cujo er schæfer dog en kort og glathåret schæfer, hvis du kan følge mig.
Vi har sådan en gummibørste til ham, og selvom jeg ikke troede, at den ville
virke, så er den nok det bedste indkøb vi har gjort. Specielt da han jo ikke
har så tyk en pels og tit brokkede sig over de almindelige børster. Den her
gør ihvertfald ikke ondt på ham.
Pelsen ser ikke ud til at fejle noget er fin blank, så det er nok bare et
schæfer problem, som man nok bare må leve med .
Pokkers man først fik at vide, at schæfer piver og fælder meget, efter man
fik ham . Skidt vi elsker ham jo alligevel.
Nå, vi må fortsætte med børsten og så gå igang med noget olie, som flere
herinde har rådet til.

Med venlig hilsen Cujos mor.