sms fra en hjemmeside!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 13-06-03 18:47

Jeg har tænkt på at lave en lille sms tjeneste, men er det ikke noget med at
tdc's net ikke understøtter det mere?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-03 11:21

Thomas Brejner <thomasb@postbilen.dk> skrev:
>Jeg har tænkt på at lave en lille sms
>tjeneste, men er det ikke noget med at
>tdc's net ikke understøtter det mere?

Jo, jeg mener kun at det er Sonofon samt Telia det er muligt at
sende en SMS via email til. Alternativt kan du jo sende dine
SMS'er via en rigtig SMS-gateway, men det er ikke helt billigt -
for nu at sige det mildt.

--
* Jesper Stocholm *
* *

Fra : Simon Kibsgård

Dato : 14-06-03 12:30

Thomas Brejner wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har tænkt på at lave en lille sms tjeneste, men er det ikke noget med at
> tdc's net ikke understøtter det mere?
Jo, tjenesterne man selv kunne lave sendte i virkeligheden en mail til fx.
22790360@note.sonofon.dk, der så sendte en sms med inholdet til telefonen.
Forskellige selskaber tilbød denne service, men så vidt jeg ved at var Sonofon
de sidste der havde den for et år siden. De har formodentlig også afskaffet
den, da selskaberne jo har nogle (omend små) udgifter ved denne kommunikation.
Man kan i dag købe fikse apparater til fx. en exchange server, der - udstyret
med et mobilabonnement kan sende sms'er med input fra en af de små smstjenester
fra en hjemmeside - eller fra en alm. email.
Men så kommer du jo selv til at stå for sms-udgiften (+ at du tager ansvaret
for evt. misbrug).

Venlig hilsen Simon K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Brejner

Dato : 14-06-03 22:23

> [...]
> fra en hjemmeside - eller fra en alm. email.
> Men så kommer du jo selv til at stå for sms-udgiften (+ at du tager

Ok det vil sige at jeg godt kan glemme den tjeneste, medmindre jeg vil
betale for det?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-06-03 22:40

Thomas Brejner wrote :

> Ok det vil sige at jeg godt kan glemme den tjeneste, medmindre jeg vil
> betale for det?

I store træk ... ja.

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *