Alternativ til IE ?
Fra : Andrew

Dato : 13-06-03 17:26

Hej

Findes der et fornuftigt alternativ til IE 6.0, og jeg vil gerne understrege
FORNUFTIGT. Er træt af IE!

Netscape?
Opera?

Hvad er et godt alternativ?

Mvh Anders

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-06-03 17:47

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> posting:

>Findes der et fornuftigt alternativ til IE 6.0, og jeg vil gerne understrege
--klip--
>Hvad er et godt alternativ?

Kommer helt an på, hvad man synes om. Personligt vil jeg sige Opera.
Har kørt 100% Opera siden version 3.5, var det vist (nyeste version
er nu 7.11) og jeg lever endnu (og godt) på www.

Der er vel næsten ikke andet at sige end hent og prøv.
Opera er meget let at gå til, IMO.

http://www.opera.no/download/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Andrew

Dato : 13-06-03 19:22

> [...]
> er nu 7.11) og jeg lever endnu (og godt) på www.
>
> Der er vel næsten ikke andet at sige end hent og prøv.

Freeware ligesom IE?

Mvh Anders

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-06-03 19:30

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> posting:

>Freeware ligesom IE?

Ja og nej. Opera Software skal leve af at lave den browser, så den
udvikle sig og fx komme i telefoner og "bizare" operativsystemer som
QNX.

Enten bruger du den uden at betale for den, og så må du leve med et
reklamebanner i toppen af skærmen. Hvis du betaler for den,
forsvinder dette banner. Der er ingen funktionsbegrænsning ellers i
gratis-kørslen.

Før version 5 var Opera 100% shareware, så vidt jeg husker med 30
dages prøvetid.

Fra : Peter Jensen Danmark

Dato : 13-06-03 20:38

Andrew skrev:
> Hej
>
> Findes der et fornuftigt alternativ til IE 6.0, og jeg vil gerne understrege
> FORNUFTIGT. Er træt af IE!
>
> Netscape?
> Opera?
>
> Hvad er et godt alternativ?
>
> Mvh Anders

Hej Anders!

Jeg vil foreslå at du bruger Mozilla. Den er gratis og 100 gange bedre
end IE.
Der følger også en e-mail klient og nyhedslæser med.
Den fåes også på dansk.
Du kan hente den på www.mozilla.com

Mvh. Peter

Fra : Peter Jensen Danmark

Dato : 13-06-03 20:41

Peter Jensen Danmark skrev:

> [...]
> end IE.
> Der følger også en e-mail klient og nyhedslæser med.

Rettelse!
Du kan hente Mozilla på www.mozilla.org

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-06-03 00:15

On Fri, 13 Jun 2003 21:37:33 +0200, Peter Jensen Danmark
<INGENSPAMHER_peter_dk_73@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil foreslå at du bruger Mozilla. Den er gratis og 100 gange bedre
>end IE.

Min verdensopfattelse indeholder ikke en lineær skala, men mozilla
under Windows ville være mit bud, hvis man hurtigt vil i gang. Jeg
kender ikke Operas hotkeys, men mozilla har en del sammenfaldende med
IE. Jeg har haft mozilla kørende med et IE-skin, og haft IE-brugere
til at surfe lidt rundt, uden at bemærke den store forskel.

- F6 for at bladre frames
- F11 for at gå i fuldskærm
- Ctrl-L for at indtaste en URL
- Backspace for at bladre en side tilbage
- Alt-PilHøjre og Alt-PilVenstre for hhv. Næste og Forrige side
- Ctrl-W for at lukke vinduet
- F5 for refresh
- Ctrl-F for find (i det mindste i en engelsk IE)

Jeg kunne forestille mig, at man også kunne konfigurere Opera
lignende, hvis man vil bruge tid på det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-06-03 02:10

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> posting:

>Min verdensopfattelse indeholder ikke en lineær skala, men mozilla
>under Windows ville være mit bud, hvis man hurtigt vil i gang. Jeg

Hurtigt i gang i forhold til hvilket?

Følgende for Opera:

>- F11 for at gå i fuldskærm
Virker

>- Ctrl-L for at indtaste en URL
F2

>- Backspace for at bladre en side tilbage
Virker.

>- Alt-PilHøjre og Alt-PilVenstre for hhv. Næste og Forrige side
Virker. Og også Z (tilbage) og X (frem).

>- Ctrl-W for at lukke vinduet
Virker

>- F5 for refresh
Virker

>- Ctrl-F for find (i det mindste i en engelsk IE)
Virker. Enten kommer find-dialogen frem, eller så bliver du sat i
feltet, der søger på siden direkte fra OPeras brugergrænseflade.

>Jeg kunne forestille mig, at man også kunne konfigurere Opera
Ja. Du kan ændre dette samt ændre udformningen af "mouse
gestures"[1] også, hvis du ønsker det.

[1] Kommandoafgivning via musens /bevægelse/, inkl. i Opera pr.
standard.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-06-03 02:27

On Sat, 14 Jun 2003 03:09:54 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>Hurtigt i gang i forhold til hvilket?

I forhold til at man har brugt IE i en del tid i forvejen. Jeg er glad
for at høre, at Opera har yderst nærliggende hotkeys. Og i det hele
taget tror jeg også, det er sundt, hvis Opera/Mozilla vil "vinde" fx
IE-brugere. Et program får normalt ikke mange chancer, hvis man i
forvejen bruger alternativer - så selvom hotkeys på andre taster blot
kunne være et spørgsmål om tilvænning, kan der meget vel være tale om
en tilvænningsperiode, der er længere end ens evalueringsperiode.

--
- Peter Brodersen

Fra : LA

Dato : 14-06-03 08:23

> [...]
> end IE.
> Der følger også en e-mail klient og nyhedslæser med.

Hej Peter.
Jeg kan ikke finde Mozilla på dansk nogen steder, ej heller sætte den op til
det. Har du et link hvor den er på dansk.
Mvh Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-03 14:36

Henrik K Hansen skrev:

> Velbekomme, jeg har både IE og Mozilla og det eneste jeg synes er
> bedre ved Mozilla er popup håndteringen.

O.k. Her er nogle af de områder hvor Mozilla i mine øjne er langt
foran IE:

- tabbed browsing
- find [text/link] as you type
- formhåndtering (flere datasæt kan gemmes)
- sidebar (mulighed for at lave sine egne)
- prefbar (direkte adgang til vigtige præferencer - bl.a. mulighed
for at skalere alle fonte på siden)

Hvis man arbejder med webudvikling er der desuden følgende punkter:

- checky (valideringsplugin)
- farvekodning af kildekode
- view selection source
- DOM inspector (se hvordan en side er skruet sammen)
- indbygget composer
- javascript-debugger
- headeroplysninger
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Andrew

Dato : 14-06-03 16:14

> [...]
> - farvekodning af kildekode
> - view selection source
> - DOM inspector (se hvordan en side er skruet sammen)
'

Jammen, er Mozilla da ikke blot Netscape med Mozillas logo på ? Jeg kan ikke
se forskel ?!?!

Mvh Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-06-03 16:46

Andrew wrote:

> Jammen, er Mozilla da ikke blot Netscape med Mozillas logo på ? Jeg kan ikke
> se forskel ?!?!

Det er nærmere omvendt, Netscape er bygget på Mozilla.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-03 19:37

Er der en som kan fortælle mig hvordan man får IE´s foretrukne
importeret i Mozilla, jeg kan ikke lige få øje på løsningen?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-03 22:52

Henning Lund skrev:
> Er der en som kan fortælle mig hvordan man får IE´s foretrukne
> importeret i Mozilla, jeg kan ikke lige få øje på løsningen?

Har fundet u a det, eksportere i IE og importere i Mozilla, tak Henning

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-06-03 09:17

http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html#contrib

--
Henrik

Fra : LA

Dato : 14-06-03 10:36

> http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html#contrib
>
> --
> Henrik
Jeg takker mange gange.
Mvh Lars

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-06-03 11:27

LA, du skrev:

> Jeg takker mange gange.

Velbekomme, jeg har både IE og Mozilla og det eneste jeg synes er
bedre ved Mozilla er popup håndteringen.

Noget der virkligt irriterer mig er at jeg ikke kan få den til at
sortere mine bogmærker.

--
Henrik