dato og diff
Fra : jensop

Dato : 13-06-03 12:28

Jeg har en side der skal vise hvor mange dage der er til en bestem event, og
skal så slette eventen når man når ned på 0 dage.

Jeg kan dog ikke lige fatte hvorfpr den på nogle computere bytter om på dag
og måned eller hvad det nu er den gør for at opnå det forkerte resultat:

her er lidt kode:
Dim date1,date2,datedif,objrsdel,strquerydel,event1
event1=objrs("event1")
date1=objrs("dato")
date2=now()
datedif=DateDiff("d",date1,date2)
if datedif ="0" then
strquerydel="delete from kalenderen2 where event1='"&event1&"'"
set objrsdel = objcon.execute(strquerydel)
end if

og den kaldes her:
response.write "<br><br>Der er "& abs(datedif)&" dage til denne turnering
starter<br>"

date1 ligger i databasen som dag/måned-år

det kan ses på : http://fantasy.jayweb.dk/kalenderen/kalenderen.asp

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-03 15:49

jensop skrev:

> Jeg har en side der skal vise hvor mange dage der er til en
> bestem event, og skal så slette eventen når man når ned på 0
> dage.

Har du overvejet at beholde begivenheden i tabellen - du behøver jo
ikke at vise alle poster i et select.

I så fald kan du slippe helt for problemer med datoformater:

"SELECT * FROM kalender WHERE dato >= Now()"

(hvis det er Access du bruger - andre databaser har andre navne for
now-funktionen).

Du kan i øvrigt også skrive din delete-sætning så den er uafhængig
er datoformatet:

"DELETE FROM kalender WHERE dato < Now()"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jensop

Dato : 16-06-03 12:42

Filen sletter fint når den skal det, og dette er ikke et problem - Jeg kan
lige så godt slette den igen, da det ikke er nødvendigt at gemme. Men som
sagt dette er ikke problemet.

Problemet ligger i nedtællingen, som af en eller anden grund regner måneden
for dagen, og omvendt - Uanset hvilken LCID jeg vælger( forsøgt på siden, I
global.asa og i alle include filer)

Hvis der er een der ligger en med en foolproof nedtæller til dage, som kan
regne ud fra formatet (D)D-(M)M-ÅÅÅÅ så ville jeg blive rimeligt glad, for
nu har jeg makket længe nok med det, og har fjernet funktionen ind til
videre.

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-03 13:11

jensop skrev:

> [...]
> jeg blive rimeligt glad, for nu har jeg makket længe nok med
> det, og har fjernet funktionen ind til videre.

Har du læst <http://asp-faq.dk/article/?id=98>?

NB: Se også lige min signatur. Det er ret besværligt at se hvad du
svarer på, når du ikke citerer noget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jensop

Dato : 17-06-03 08:45

> Har du læst <http://asp-faq.dk/article/?id=98>?
Jep, men som der står gælder det kun til access, og jeg bruger MySQL
Er der nogen der kender til brugen af CONVERT?

--
/Jens Ole Pedersen

> NB: Se også lige min signatur. Det er ret besværligt at se hvad du
> svarer på, når du ikke citerer noget.

hmm, Jeg svarede jo bare på det indlæg du havde lavet..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-03 09:00

jensop skrev:

> Jep, men som der står gælder det kun til access, og jeg bruger
> MySQL

O.k. - jeg gik ud fra at du brugte Access, beklager. Det er i
øvrigt altid en god ide at oplyse hvilken database man bruger.

> Er der nogen der kender til brugen af CONVERT?

Ja. Det hjælper dig bare ikke, for convert er en MSSQL-funktion -
ikke en mysql-funktion (hvis den findes i mysql er syntaksen
formentlig anderledes end i mssql)

> hmm, Jeg svarede jo bare på det indlæg du havde lavet..

I min standardvisning ser jeg kun nye indlæg i gruppen. Selv hvis
jeg brugte en visning hvor jeg kunne se de foregående indlæg
samtidig, ville det være unødvendigt besværligt at skulle genlæse
et indlæg for at forstå hvad et nyt indlæg handler om.
--
Jens Gyldenkærne Clausen