Hvad gør i med jeres email og server-data,~
Fra : Hjorte

Dato : 13-06-03 11:26

Hej!
Nedenstående kan sikkert ikke lade sig gøre, men jeg er lige nødt til at
høre jeres mening.

Hvis jeg skifter internet- og fastnet-telefon udbyder fra TDC til
eksempelvis Tele2, er der så nogen mulighed for at "beholde" min nuværende
TDC email adresse, samt min 10MB serverplads hos TDC?

Med "beholde" mener jeg: kan jeg forvente at *hente* mails på TDC kontoen
gennem den nye Tele2 forbindelse?

Kan jeg forvente at mit 10MB område på TDC's udstyr stadig vil være
tilgængelig for mig selv (ftp) og andre servere på internettet? Jeg har jo
lavet masser af referencer til mine data hos TDC, på diverse boards og
konferencer på internettet. Går de i ged, den dag jeg skifter?

Findes der mulighed for at få TDC til at redirigere emails og forespørgsler
på mine 10MB data til den nye udbyder? Nej vel

hilsen,
--
/Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-06-03 11:37

>Nedenstående kan sikkert ikke lade sig gøre, men jeg er lige nødt til at
>høre jeres mening.
[...]

Hvad med TDC's mening?

> [...]
>eksempelvis Tele2, er der så nogen mulighed for at "beholde" min nuværende
>TDC email adresse, samt min 10MB serverplads hos TDC?

Ikke umiddelbart, eftersom abonnementet opsiges. Men hør TDC om ikke
det er muligt at oprette et opkaldsabonnement og få dine data overført
dertil.

>Med "beholde" mener jeg: kan jeg forvente at *hente* mails på TDC kontoen
>gennem den nye Tele2 forbindelse?
[...]

Sagtens - så længe abonnementet er åbent. Jeg mener ikke, at de
sletter mailbox'e før efter ca. 3 måneder efter opsigelse. Men de
stiller ingen garantier, eftersom abonnementet er opsagt.

> [...]
>lavet masser af referencer til mine data hos TDC, på diverse boards og
>konferencer på internettet. Går de i ged, den dag jeg skifter?

Ikke på dagen, på klokkeslet... Så vidt jeg ved. Men på et eller andet
tidspunkt rydder de vel op - og så ryger det.

>Findes der mulighed for at få TDC til at redirigere emails og forespørgsler
>på mine 10MB data til den nye udbyder? Nej vel
[...]

Det tror jeg ikke du får dem til.
Jeg ville undersøge muligheden for at få et modemabonnement - gerne et
friabonnement hvis det findes - og så få dine data overført dertil.
Jeg har selv fået det gjort hos CyberCity.

Der er ingen problemer i at tjekke mail på en TDC-mailserver, med en
Tele2 linje.

Henrik

Fra : BorreBoy

Dato : 13-06-03 16:10

"Hjorte" <hjorte@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der mulighed for at få TDC til at redirigere emails og
forespørgsler
> på mine 10MB data til den nye udbyder? Nej vel

Jeg har købt et domæne med 100MB gennem B-One, som jeg kun bruger som e-mail
plads.
Så er det fuldstændigt ligemeget, om jeg skifter Internet udbyder
Desuden er det ret fedt, at ha' så meget plads i sin mail-boks.

/Thomas.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-06-03 15:07

Hjorte skrev Fredag den 13. juni 2003 12:26 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvis jeg skifter internet- og fastnet-telefon udbyder fra TDC til
> eksempelvis Tele2, er der så nogen mulighed for at "beholde" min
> nuværende TDC email adresse, samt min 10MB serverplads hos TDC?

Hvis du skifter, så nej, så har du jo ikke længer noget hos TDC.
Men du kan godt beholde hvad du har hos TDC Internet selvom du også har
noget hos Tele2.

> Med "beholde" mener jeg: kan jeg forvente at hente mails på TDC
> kontoen gennem den nye Tele2 forbindelse?

Hvis du beholder dit TDC Internet, så kan du godt hente dine mail der
ligger på TDC's mailserver gennem dit internetopkobling hos Tele2. Men
sende skal du altid gøre gennem den mailserver du har hos den ISP du
kobler op hos (eller gennem din egen SMTPserver)

> [...]
> har jo lavet masser af referencer til mine data hos TDC, på diverse
> boards og konferencer på internettet. Går de i ged, den dag jeg

Så længe du har et kundeforhold hos TDC Internet, så virker det også.

> Findes der mulighed for at få TDC til at redirigere emails og
> forespørgsler på mine 10MB data til den nye udbyder? Nej vel

Ja, på webmailen kan du stille viderstilling af dine mail.
Du kan også lave en side som du lægger op som default siden på
WEBserveren, som stiller vider til en anden URL.

Ivar Madsen