Kommenter min kommende pc!
Fra : Feodor

Dato : 29-03-01 20:52

Jeg overvejer kraftigt at købe en pc med følgende sammensætning:

Aopen ATX Miditower kabinet HQ45
Asus A7V KT133 Chipsæt
Micron 256 MB SD RAM (PC133)
Asus AGP V7700(TVOUT) GeForce2 GTS 32MB
IBM IDE 45GB Ultra Dma/100 7200 Rpm
Pioneer 16X DVD / 40X CDROM IDE SLOT IN
AOC 19'' Digital Monitor TCO99 0.26dp
Creative Sound Blaster Live 1024 PCI Bulk
Creative 4 Point Surround Speakers SBFPS1500
Logitech Internet Keyboard
Panasonic floppy

Jeg vil gerne høre kommentarer på de enkelte dele og sammensætningen som
helhed. Fx. er jeg lidt i tvivl ved nogle af valgene så som mærket af RAM og
kabinettet (kun 250 W strømforsyning, men Athlon godkendt).

Til slut kan jeg nævne at prisen incl. moms netop nu er: 13.288,00
Er det ikke et meget godt køb?

Fra : Preben

Dato : 29-03-01 21:58

Rimelige fornuftige valg af stumper, men PC'en bliver for kedelig uden
CPU!!!

Forslag: Har lige selv købt en AMD1200 (FSB200) der kører stabilt 1370.

Mvh Preben

Fra : Jacob

Dato : 29-03-01 22:28

Kanon MB...... har selv et, hvis du kører et mix mellem UDMA 100 og UDMA
66/33, har du plads til i alt 8 IDE drev, fx 6 HD og 2 CD.
God HD....... igen har selv en :)
DVD-drevet skulle være det bedste på markedet.
Soundblaster Live rykker for vildt...... nå ja har selv et :)
ASUS V7700..... har selv et V6600 Deluxe (Tv-in/out), der er kanont, så det
kan kun være godt.

Det ser rigtig godt ud..... hvis du som sagt også smider en cpu i...... har
selv en Athlon T-Bird 800, der kører godt.

God fornøjelse med din snart nye pc !

---- Jacob

Fra : DaWizeGuy

Dato : 29-03-01 22:52

My two cents:

Først og fremmeste: husk at købe en CPU

Mht. bundkortet, så køb et Asus A7v133 bundkort i stedet for A7v. Det har
VIA KT133a chipset som understøtter 133MHz (DDR) FSB, hvilket gør din
konfuguration mere fremtidssikret, idet AMD skifter systembus fra 100MHz
(DDR) til 133MHz (DDR). Der findes faktisk allerede 3 Athlons der kører
133MHz (DDR) systembus, nemlig 1GHz, 1,2GHz og den spritnye 1,33GHz. De
kommende Athlons med Palomino-kerne kommer til at køre 133MHz (DDR) FSB, og
vil derfor kunne køre på Asus A7v133. Husk også at købe en rigtig god 300 W
strømforsyning og en god processor-køler!! Tag eventuelt et kig på
www.studiedata.dk med mindre du får en forhandler til at samle systemet for
dig.

Mht. lydkort, så overvej Soundblaster Live! 5.1 player i stedet. Dette
understøtter ægte Dolby Digital Surround.

Mht. grafikkort, så er Asus V7700 afgjort et af de bedste valg, hvis du vil
have GeForce 2. ATI RADEON 64 MB DDR kunne dog være et alternativ. Det har
næsten den samme hastighed som GeForce, men har bedre billedkvalitet i både
2D og 3D (32 bit farvedybde) og understøtter langt flere af de nye DirectX
8.0 features, hvilket bevirker, at det ikke bliver helt så hurtigt forældet
som GeForce 2. Det har også bedre DVD-playback og TV-out end GeForce-kort.
Ulempen ved RADEON er lidt dårlig driversupport, samt en dårlig 16 bit
ydelse. Men hvem spiller i 16 bit med så hurtigt et grafikkort, med mindre
spillet da ikke kan køre i 32 bit?

Mht. Monitor, overvej da Samsung Synchmaster 900SLplus til ca. 3500 kr. I
følge det seneste nummer af Alt om Data er det prisklassens bedste 19''
hulmaskemonitor. Få den dog testet hos forhandleren inden køb, idet der er
en del skærme i omløb med kalibreringsfejl.

----
Mvh
Anders

Fra : Tobias Tobiasen

Dato : 30-03-01 06:57

Feodor wrote:

> Jeg overvejer kraftigt at købe en pc med følgende sammensætning:
> Aopen ATX Miditower kabinet HQ45

Hejsa

Jeg vil klart anbefale et noisecontrol kabinet og cpu blæser
http://asp.webconsult.dk/nc_about.asp

Jeg har købt nogenlunde det samme grej som dig (incl amd1Ghz). Efter en uge smed
jeg kabinettet og cpu-blæseren ud og købte noise control

T"

Fra : Santa Xcaze

Dato : 30-03-01 13:46

Kanon system dog vil jeg foreslå asus a7v133 fordi det har et nyere via
chipsæt.,..
Måske en CPU???
FUCK DET CREATIVE SKIDT og køb et terratec dmx sounsystem till 1000kr eller
terratec dmx xfire 1024 (dette understøtter via hardware rent faktisk eas og
a3d og det har optisk udgang og digital indgang fra fx dvd, hvor sb kortene
bruger en ældre chip som simulerer eax og a3d...)
Køb nogle altec lansing højtalere, det er det svedigste som findes, se
www.edbpriser.dk