Boot på Promise ATA100 Controller
Fra : Niels Skovmand

Dato : 29-03-01 20:30

Hej igen!

Jeg har endelig fået mit system til at køre 2.4.2 med Mandrake 7.2..

Og nu vil jeg gerne udnytte min Promise ATA100 Controller, som også er
understøttet i 2.4.x versionen. Men når jeg flytter min HD til ATA100
Controlleren, booter Linux som normalt, den kan bare ikke finde 'hda' -
selvom den står og leder et stykke tid..

Den finder min harddisk længere nede på listen, jeg kan desværre ikke lige
huske hvilken enhed den bliver kendt som, herefter går maskinen i "Kernel
Panic: Could Not Mount Root FS" (ikke helt nøjagtig afskrift)..

Hvordan kan jeg ændre Linux, således den altid booter fra min ATA100 uden
Panic?

På forhånd tak.
Niels Skovmand

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-03-01 20:52

On Thu, 29 Mar 2001 21:30:15 +0200, Niels Skovmand <woodman@lite.dk> wrote:
> [...]
> Panic: Could Not Mount Root FS" (ikke helt nøjagtig afskrift)..
> Hvordan kan jeg ændre Linux, således den altid booter fra min ATA100 uden

Prøv at kigge her:
http://www.mandrakeuser.org/docs/hardware/hbits5.html
Hvis der så stadigt er problemer så spørg bare.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Tommy

Dato : 03-04-01 17:17

Niels Skovmand wrote:

> Hej igen!
>
> Jeg har endelig fået mit system til at køre 2.4.2 med Mandrake 7.2..

Det er et sus første gang man sparker liv i en ny kernel, at man så på samme system kan have mange forskellige at vælge imellem er kun et +

> [...]
> Controlleren, booter Linux som normalt, den kan bare ikke finde 'hda' -
> selvom den står og leder et stykke tid..

Aner det ikke , hvis den kan gætter jeg på, at en søgning på google vil løse problemet, eller 2: sslugs fiheden til at vælge

> Den finder min harddisk længere nede på listen, jeg kan desværre ikke lige
> huske hvilken enhed den bliver kendt som, herefter går maskinen i "Kernel
> Panic: Could Not Mount Root FS" (ikke helt nøjagtig afskrift)..

Boot på din backup disk, eller giv lilo/grub parameterne at boote på, hda = c: på windows osv. prøv evt. at kigge på /dev

> Hvordan kan jeg ændre Linux, således den altid booter fra min ATA100 uden
> Panic?
>
> På forhånd tak.
> Niels Skovmand½

Hilsen tommy

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 04-04-01 21:28

Hejsa

Jeg havde selv problemet, da jeg skulle installere Mandrake 7.2 på min egen maskine.

Du kan finde løsningen på problemet inde på http://www.mandrakeuser.org
Der er en step-by-step vejledning til netop den controller...

mvh
Lars Christensen