Begynderspørgsmål: Noget med forms i PHP.
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 29-03-01 20:34

Jeg har et absolut begynderspørgsmål. Hvad skal man gøre for at få en
reaktion i dette tilfælde, vha PHP

<?PHP
$fd = fopen ("C:\WINDOWS\Desktop\dalnet.txt", "rb");
while (!feof ($fd)) {
$buffer = fgets($fd, 4096);
echo $buffer;
}
fclose ($fd);

?>
<INPUT TYPE = "text" Size = "40" value = "send" name = "send">

<?PHP
if ( $send ) {
echo "Test skriv så";
}
?>

Hvad skal jeg gøre for at få en PHPreaktion på tryk på knappen Send?

Fra : Frank Sørensen

Dato : 30-03-01 01:43

"Lars Jakobsen" <hede@mancity.netq> wrote in message
[...]
> <?PHP
> $fd = fopen ("C:\WINDOWS\Desktop\dalnet.txt", "rb");
> while (!feof ($fd)) {
> $buffer = fgets($fd, 4096);
> echo $buffer;
> }
> fclose ($fd);
>

> ?>
> <INPUT TYPE = "text" Size = "40" value = "send" name = "send">
>
> <?PHP
> if ( $send ) {
> echo "Test skriv så";
> }
> ?>
[...]

Det virker ikke helt klart, hvad det er du ønsker skal ske. Skal dalnet.txt
uploades til serveren, eller hvordan?

Frank Sørensen

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 30-03-01 06:39

On Fri, 30 Mar 2001 02:42:51 +0200, "Frank Sørensen"
<notvalid@dev.null> wrote:

> [...]
>[...]
>
>Det virker ikke helt klart, hvad det er du ønsker skal ske. Skal dalnet.txt

Næh, Dalnet.txt skal echos på skærmen med det samme siden
loades(virker), og derefter skal der være en box, som får "Test, skriv
så" til at stå på skærmen. Bare for at der sker noget.

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-03-01 06:08

"Lars Jakobsen" <hede@mancity.netq> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg gøre for at få en PHPreaktion på tryk på knappen Send?

Jeg aner ikke hvad du prøver med den kode du viser, så det ser jeg bort fra.

Hvis du har en form, hvor resultaterne skal parses af noget php, så angiver
du et php-script som formens "action":

<form action="noget.php"...>

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 30-03-01 06:49

</head>

[...]
$Mycup = "showme";

?>

?>
<FORM avtion ="test1.php" method = "get action">
<INPUT TYPE = "submit" Size = "40" value = "send" name = "send">

<?PHP
if ( $send ) {
echo "Gør dette" ;
}
?>

*******
Hvorfor sker $send det i send ikke, når man klikker på Submit. Enten
det, og hvorfor loader den ikke test1.php ind? nede i windows.status
får jeg at vide at den loader siden, men den kommer ikke.

Tak for jeres hjælp

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-03-01 06:57

"Lars Jakobsen" <jakobsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> <FORM avtion ="test1.php" method = "get action">

action staves med c... :)
Og din "method" er forkert.
Jeg ved ikke om mellemrum betyder noget, men prøv med dette:

<FORM action="test1.php" method="get">

Prøv at gå ind på siden "test1.php?send=send" og se om der sker det, der
skulle ske når du trykker "Submit"...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 30-03-01 07:10

On Fri, 30 Mar 2001 07:57:15 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>
><FORM action="test1.php" method="get">
>
>Prøv at gå ind på siden "test1.php?send=send" og se om der sker det, der

Det hele virker vidst nu. Jeg kigger lidt på det, men mange tak for
hjælpen.