Transformer 12v ~ 220v til køleboks købes.
Fra : Liselotte Stotz

Dato : 13-06-03 09:24

Transformer 12v ~ 220v til køleboks købes.

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 13-06-03 12:48

Så køb en rigtig - og vær opmærksom på at den virkelig kan trække
køleskabet.

Jeg har i fødselsdagsgave - her i juni fået en køleboks til "cigartænderen".

Den kører lystigt i bilen og giver kolde drikkevarer - ligesom den på ferien
vil kunne holde vore indkøbte madvarer nogenlunde friske til vi kommer hjem
til CV*ens køleskab.

Jeg har en batterilader - der giver 6 AMP. -Men den kunne ikke trække
køleskabet.
Så jeg begav mig til Caravan-Ringen i Esbjerg - for noget måtte jo være
galt.

Først kiggede vi på Laderen - så køleskabet - Hvert for sig OK
Så prøvede vi en "billig" køleskabsomformer - Den trak kun lige
motorblæseren rundt.
Så prøvede vi den dyre model (Kr. 348,00) - Så var der lys i alle lamper
og smil på mine læber.

Nu kører skidtet som bare pokker - en ren fornøjelse - Så vær sikker på
hvis du køber brugt at den virkelig kan trække din køleskab.

UPS Nu læser jeg 12 v~ 220v - skal den lave 12 volt om til 220 volt -
eller 220 volt om til 12 volt ?? Hvis det er 12 volt til 220 volt er jeg
lagerførende
Hilsen
Carsten Laursen

Fra : Henrik Morsing

Dato : 13-06-03 16:45

"Liselotte Stotz" <liselotte.stotz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Transformer 12v ~ 220v til køleboks købes.

Undersøg effektforbruget på køleboksen først. Typisk er elementet på 48Watt,
hvilket ved 12volt er 4 ampere. Blæseren bruger også lidt, men ikke ret
meget. Find en forsyning (transformer) som min. kan give 5 ampere (gerne
lidt mere). Harald har en 6 amperes til favorabel pris, og jeg har i pinsen
set en i drift. Den blev ikke voldsomt varm, og fik køletasken til at køle

Effektforbruget kan sikker ses i bunden af køleboksen, eller i nærheden af
det sted hvor ledningen er ført ind i boksen.

Henrik