MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
NTFS Bootdisk
Fra : Allan H

Dato : 13-06-03 09:16

Hej NG

Er det muligt at lave en ntfs bootdisk, lige som en win98 bootdisk ?
Min ide er at boote uden om win 2000 og lade en cd virus scanne en pc.

Allan H

Fra : Lars R Jensen

Dato : 13-06-03 09:52

"Allan H" <allan@secondo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det muligt at lave en ntfs bootdisk, lige som en win98 bootdisk ?
> Min ide er at boote uden om win 2000 og lade en cd virus scanne en pc.

Hej

Det burde være muligt at downloade en her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Mvh Lars

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 16-06-03 23:06

"Lars R Jensen" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh Lars
>
> Man kan også sætte en diskette i og højreklikke på drevet vælge egenskaber
og sætte hak i lav bootdisk

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Madsen

Dato : 17-06-03 01:42

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Man kan også sætte en diskette i og højreklikke på drevet vælge
> egenskaber og sætte hak i lav bootdisk

Det kan man ja, men det er ikke en NTFS-bootdisk der kommer ud af det.
Hvis du booter på sådan en diskete så kan du ikke se harddisken hvis
den er NTFS-formateret. Det kan du i øvrigt heller ikke med diskene
som kan hentes fra: <http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm> så det Allan
efterlyser kan mig bekendt ikke lade sig gøre. Jeg har endnu ikke set
en bootdiskette eller cd som man kan virusscanne en NTFS-disk med, men
hvis en eller anden kender sådan en, så er jeg også interesseret.

Madsen.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 17-06-03 21:47

> [...]
> en bootdiskette eller cd som man kan virusscanne en NTFS-disk med, men
> hvis en eller anden kender sådan en, så er jeg også interesseret.

Mogens skriver

Madsen har ret, det er en fat disk den laver, sorry.

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-06-03 22:19

On Fri, 13 Jun 2003 10:16:03 +0200, "Allan H" <allan@secondo.dk>
wrote:

>Hej NG
>
>Er det muligt at lave en ntfs bootdisk, lige som en win98 bootdisk ?
Nej, men det er muligt at gøre det du vil.
Boot på en w98 disk.
Så kører du NTFSDOS og så er dine ntfs partitioner synlige (Dog
monteret i "omvendt rækkefølge")
Prøveudgave (demoen) af ntfsdos kan kun læse ntfs, du kan ikke skrive.
Jeg har ikke nogen link til den.

/Hans

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 17-06-03 22:51

Den Fri, 13 Jun 2003 10:16:03 +0200, "Allan H" <allan@secondo.dk> skrev:

>Hej NG
>
>Er det muligt at lave en ntfs bootdisk, lige som en win98 bootdisk ?
>Min ide er at boote uden om win 2000 og lade en cd virus scanne en pc.
>
>Allan H

Faldt over det her. Måske kan det bruges?

http://www.itworld.com/nl/win_admin_tips/08022002/

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.