Problem med stor exefil - Delphi 5
Fra : Anders E. Andersen

Dato : 13-06-03 09:16

En bekendt distribuerer et større administrationssystem.

Det er programmeret i Delphi 5.

Hans exefil er efterhånden nået op på over 17,6 megabyte. Der er opstået et
problem hvor Windows 98 (og WinME går jeg ud fra) maskiner nægter at køre
filen med fejlen "dette er muligvis ikke en windows programfil". Det virker
ok på NT baserede systemer.

Bemærk at den sidste version af programmet, der fyldte 17,2 megabyte havde
ingen problemer.

Er dette bekendt for nogen?

Mit forslag ville umiddelbart være at splitte programmet op i mindre bider
ved at lægge funktioner ud i nogle libraries.

Med Venlig Hilsen

Anders E. Andersen

Fra : David Konrad

Dato : 17-06-03 13:03

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Er dette bekendt for nogen?
>
> Mit forslag ville umiddelbart være at splitte programmet op i mindre bider
> ved at lægge funktioner ud i nogle libraries.

Løsningen afhænger af hvilke programelementer denne exe indeholder, eller
hvad der helt præcist fylder op i programmet - har du nogen ide om det?
17.6mb kompileret kode lyder af voldsomt meget...

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 17-06-03 13:07

David Konrad wrote:
> Løsningen afhænger af hvilke programelementer denne exe indeholder, eller
> hvad der helt præcist fylder op i programmet - har du nogen ide om det?

Jeg har tidligere oplevet, at Piparti (den senere ReportBuilder) fyldte
gevaldigt op i .exe filen.

> 17.6mb kompileret kode lyder af voldsomt meget...

Helt enig.

Lars.

--
Freelance programmør
Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/

Fra : Aage Johansen

Dato : 17-06-03 13:31

> Helt enig.

Kunne det være fordi exe filen indeholder debug-info ?

--
Aage Johansen

"Intet er umuligt for den, der ikke behøver at gøre det selv."
- Weiler, A H

Fra : David Konrad

Dato : 17-06-03 13:42

"Aage Johansen" <johansen@NOSPAMabp-teletech.com> skrev i en meddelelse

> Kunne det være fordi exe filen indeholder debug-info ?

Det er en mulighed. Eller x antal kingsize-bitmaps eller eller...Der er en
række muligheder. Under alle omstændigheder ville jeg personligt først prøve
en shrinker inden jeg spildte tid på at defragmentere programmet - ASPack
giver virkeligt gode resultater på større exe-filer, og såmænd også packages
mv...

Fra : David Konrad

Dato : 17-06-03 13:43

"Lars B. Dybdahl" <Lars@dybdahl.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har tidligere oplevet, at Piparti (den senere ReportBuilder) fyldte
> gevaldigt op i .exe filen.

)) Gode gamle Piparti Pro..

> Helt enig.

Jeps - Hvis ikke der er noget fundamentalt galt, herunder strukturelt, må
koden da bestå af millioner af linier...