MS Windows
briani 27239
Q 329170
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 08:57

Der var i en tidligere tråd tale om W23k's uendeligt lange tid om close
down, og afinstallering af Q 329170 løste problemet.

Jeg har nu været inde på Google og bare søge på Q329170 og fandt dette
langhårede script:

http://cert.uni-stuttgart.de/archive/ntbugtraq/2003/03/msg00055.html

hvor der er nærmere analyse om problemets egentlige oprindelse opstået
imellem forrige og sidstnævnte opdatering. Konklussion: helt klart en MS
buk, man håber på snarlig bedring af.

Dem, der så har automatisk opdatering af W2k med patches og security
developments, får jo til stadighed en meddelelse om en manglende opdatering,
nemlig Q329170, så man må så lige ændre lidt på opstillingen for denne
feature.

Jeg håber naturligvis på, at Madsen travler det igennem med en alternativ
måde at løse problemet på her og nu, eller man skal fastholde
afinstallationen af Q 329170 indtil pakken er korigeret for fejlen.

Mvh

Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 11:29

Karsten Jensen skrev:

> Jeg har nu været inde på Google og bare søge på Q329170 og fandt
> dette langhårede script:
>
> http://cert.uni-stuttgart.de/archive/ntbugtraq/2003/03/msg00055.html

Tak for info Karsten og det tyder så på at MS er klar over problemet
og har udsendt et fix. Om det så hjælper ved jeg ikke. Her på WinXP har
jeg opdateringen installeret og har ikke oplevet at den bliver længere
om at lukke, men ifølge dit link, så tyder det på at det er Spooler
tjenesten som går i spunk på Win2000 efter at 329170 er installeret.

Hvis du har opdateringen inde nu så prøv det der er forklaret på:
<http://support.microsoft.com/?kbid=814770>.
Altså inden du lukker Win2000 så gå ned i Start > Kør og skriv:
Net stop Spooler

Prøv så derefter at lukke Win2000 og tjek efter om den stadig er lige
langsom til at lukke. Hvis ikke, så skal du have fat i den version af
Spoolsv.exe som MS har sendt ud for at løse problemet.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 22:12

> [...]

> langsom til at lukke. Hvis ikke, så skal du have fat i den version af
> Spoolsv.exe som MS har sendt ud for at løse problemet.

Jeg tænkte jo nok, at din nysgerrighed vandt over din behagelighed - så
mange tak. Det passer udmærket i tråd med mit temperement. Jeg vil så gerne
"bygge huset med skorstenen først".

Jeg har afinstalleret Q329170, men jeg kan jo bare lade MS geninstallere den
og så "rette" mig efter, hvad du "dikterer"

Nå, dette sagt i respekt for din viden og din hjælp til os alle om WinXXX's.

Med venlig hilsen

Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 22:15

Karsten Jensen skrev:

> Jeg har afinstalleret Q329170, men jeg kan jo bare lade MS
> geninstallere den og så "rette" mig efter, hvad du "dikterer"

Jo, men har du den nye Spoolsv.exe? Som jeg kan forstå MS-artiklen
så er det ikke en fil du bare kan downloade sådan uden videre. Du
skal kontakte MS for at få fat i den.

Madsen.