Graf
Fra : Dennis Hansen

Dato : 13-06-03 07:33

Hej NG,

efter nogen tids søgen på nettet er jeg kommet frem til at jeg må hellere
spørge her!

Vi (os i firmaet) vejer os hver mandag morgen til morgenmøde.

Dette kunne jeg da egentlig godt tænke mig at få sat i en graf, så vi kan se
hvor "fede" vi er og om det går op og ned.

Som det ser ud lige nu, burde jeg have mulighed for at installere GDLib som
jo formentlig skal bruges til mange af jeres kommende forslag.
Men hvordan denne aktivere på en Novell 6 server ja det er jo så lige
spørgsmålet.

Problemet med de charts jeg har set på nettet, er at den ikke rigtigt kan
håndtere tal som ligger meget tæt op af hinanden. F.eks. 86,5 87,3
Dette kunne f.eks. være tal for 2 uger. Dette er svært at se forskel på hvis
man ikke "zoomer" ind.

På forhånd tak.

Dennis Hansen

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 13-06-03 07:58

"Dennis Hansen" <news@DennisHansen.dk> wrote in message
> [...]
> håndtere tal som ligger meget tæt op af hinanden. F.eks. 86,5 87,3
> Dette kunne f.eks. være tal for 2 uger. Dette er svært at se forskel på

Du kunne kode det som søjler i nogen tabeller, så vil du slippe for GDlib -
og så kan du bare skrive kg-tallet ud for hver søjle

Fra : Dennis Hansen

Dato : 13-06-03 11:49

Jo men kan ikke rigtigt se forskel på de 2 tal ... måske jeg skal gøre det
på en anden måde, men kan bare ikke lige komme i tanke om ideen!

mvh

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 13-06-03 12:15

> Jo men kan ikke rigtigt se forskel på de 2 tal ... måske jeg skal gøre det
> på en anden måde, men kan bare ikke lige komme i tanke om ideen!
>
> mvh
>
> Dennis

Hvis du nu lader alle personerne have en start vægt, en ønsket slut vægt og
så en nuværende vægt.. så kan du jo lave en procentsats for hver uge

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-06-03 13:22

"Dennis Hansen" <news@DennisHansen.dk> writes:

> Hej NG,
>
> efter nogen tids søgen på nettet er jeg kommet frem til at jeg må hellere
> spørge her!

Det vil sige at du vil kode noget i PHP?

Så kan du kigge på
<http://quimby.gnus.org/circus/chart/chart-manual.php>.

> Vi (os i firmaet) vejer os hver mandag morgen til morgenmøde.

Da I nu vejer Jer på et fast tidspunkt hver uge, så kunne du også
kigge lidt åp RRDTool, som nærmest må være perfekt til det du er ude
efter. I de senere versioner er der også bindinger til PHP. RRDTool
bor på <http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/rrdtool/>. RRDTool
har den fordel at den også kan interpolere værdierne, så det
alligevel ser rigtigt ud, hvis nu en eller anden først får sig vejet
tirsdag eller onsdag.

> [...]
> jo formentlig skal bruges til mange af jeres kommende forslag.
> Men hvordan denne aktivere på en Novell 6 server ja det er jo så lige

Jeg kender ikke noget til Novell, men både RRDTool og GD fås som
source, som man selv kan oversætte.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you don't care where you are, then you ain't lost.

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 13-06-03 13:27

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det vil sige at du vil kode noget i PHP?
>
> Så kan du kigge på
> <http://quimby.gnus.org/circus/chart/chart-manual.php>.

Det ser da overordentlig dejlig ud det der !!