|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvor hurtig kører i på motorvej? Fra : M. G. Nielsen.
 | 
 Dato :  13-06-03 07:16
 | 
 |  | 
 
            Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens medlemmer
 kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 almindelig "kedelig" dag    Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 Du?
 --
 Mvh.
 Morten G. Nielsen
 (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
            
             |  |  | 
  M. G. Nielsen. (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : M. G. Nielsen.
 | 
 Dato :  13-06-03 07:21
 | 
 |  | .... og jeg tænker på de danske motorveje..
 
 
 Mvh.
 Morten G. Nielsen
 (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anet (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anet
 | 
 Dato :  13-06-03 07:34
 | 
 |  | Tja...
 
 Normalt 135-140 men sidste weekend på vej hjem fra nordjylland sneg farten
 sig vel op  på 170-180 km/t
 
 
 --
 ~Hilsen
 Annette~
 Fazer 1000
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjørn K Nilssen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn K Nilssen
 | 
 Dato :  13-06-03 09:02
 | 
 |  | On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:
 
 >... og jeg tænker på de danske motorveje..
 
 Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
 Hvor fort kører man da med det på motorveje?
 
 
 -- Bjørn K. Nilssen --
 
 
 |  |  | 
   Brian W. (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian W.
 | 
 Dato :  13-06-03 13:40
 | 
 |  | 
 
            Bjørn K Nilssen wrote:
 > On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen."
 > <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:
 >
 >> ... og jeg tænker på de danske motorveje..
 >
 > Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
 > Hvor fort kører man da med det på motorveje?
 >
 >
 > -- Bjørn K. Nilssen --
 Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
 --
 Med Venlig Hilsen
 Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman |  |  | 
    Oros (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Oros
 | 
 Dato :  13-06-03 14:22
 | 
 |  | 
 
            Brian W. wrote:
 > Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
 Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat 240 ned
 af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige klaphjelm ved
 den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min 50liters baggagepølse
 bagved sad fint kun med 2 tværliggende elastikker. Tanktasken brokkede sig
 heller ikke synderligt.
 -- 
 Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222 |  |  | 
     Bjørn K Nilssen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn K Nilssen
 | 
 Dato :  13-06-03 14:48
 | 
 |  | On Fri, 13 Jun 2003 15:21:46 +0200, "Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote:
 
 >Brian W. wrote:
 >> Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
 >
 >Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat 240 ned
 >af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige klaphjelm ved
 >den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min 50liters baggagepølse
 >bagved sad fint kun med 2 tværliggende elastikker. Tanktasken brokkede sig
 >heller ikke synderligt.
 
 Så da er det ihvertfall ingen grunn til å bekymre seg for produsentenes advarsler om max
 120 osv...
 
 
 -- Bjørn K. Nilssen -- GSX1100F
 
 
 |  |  | 
     Brian W. (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian W.
 | 
 Dato :  13-06-03 17:49
 | 
 |  | 
 
            Oros wrote:
 > Brian W. wrote:
 >> Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
 >
 > Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat
 > 240 ned af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige
 > klaphjelm ved den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min
 > 50liters baggagepølse bagved sad fint kun med 2 tværliggende
 > elastikker. Tanktasken brokkede sig heller ikke synderligt.
 He hvem sagde bagagepølse.. Hææh du det var på den hårde måde.. Sovepose i
 foderal, og så lige ned i en nettopose for at være vandtæt ( det meste af
 var da vandtæt) og så teltet i foderalet bagved. Tanktask til de nødvendige
 sko og tandbørste.. :=) Sovepose og telt var bare spændt fast med 2
 elastikker.. hehe. forbavsende godt som de sad.
 --
 Med Venlig Hilsen
 Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman |  |  | 
   Claus Rittig (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  13-06-03 14:31
 | 
 |  | "Bjørn K Nilssen" <bk@bknilssen.no> skrev i en meddelelse
 news:e51jev0qlld27v8govn2g44hjsp17or29q@4ax.com...
 > On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen."
 <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:
 >
 > >... og jeg tænker på de danske motorveje..
 >
 > Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
 > Hvor fort kører man da med det på motorveje?
 
 Marchfart omkring 160, hvor man må. Ellers omkring 130.
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-06-03 07:56
 | 
 |  | 
 
            Hej Morten
 Jeg kører omkring 100 på min offroader og prøver at holde hastigheden nede
 på 130 på min CBR. For bøder og benzin økonomis skyld    -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
             |  |  | 
  M. G. Nielsen. (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : M. G. Nielsen.
 | 
 Dato :  13-06-03 08:02
 | 
 |  | 
 
            Hej Jens
 Går den ikke over 100 sådan en DR600??
 Min NX650 kan lige komme op over 150  -indrømmet det er nok ikke lige det
 som den er bedst til -hurtig motorvejskørsel. Men at køre under
 hastighedsgrænsen, det kan den godtnok ikke    Morten
 >
 > Jeg kører omkring 100 på min offroader og prøver at holde hastigheden nede
 > på 130 på min CBR. For bøder og benzin økonomis skyld    >
 > --
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 > Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 >
 >
            
             |  |  | 
   Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-06-03 09:11
 | 
 |  | 
 
            > Går den ikke over 100 sådan en DR600??
 Hej Morten
 Jeg har haft den oppe på 150km/t. Grunden til jeg holder den omkring 100 er
 at det er mest behageligt og den ikke føles "presset". Jeg har MC der kan
 køre langt over 200, og hvis jeg vil køre hurtigt, kan jeg da bare tage den.
 Offroaderen har mange charmer, men højhastighedskomfort er ikke en af dem.
 Jeg gider ikke ligge og hane den på motorvejen, for, lad og se det i øjnene,
 der sker jo ikke noget alligevel.
 Det er ikke fordi jeg er nærig med gassen i grusgraven eller på de svenske
 grusveje (jeg bliver dog skam-sat alligevel    )men motorvej på en
 offroader er ikke specielt sjovt. Derfor kører jeg ca. 100 hvor støj,
 rystelser raslerier fra vind, motor og dæk er overkommelige.
 Jeg har prøvet en velkørende Dominator (Den er til salg    ) Den gik en del
 bedre og mere behageligt end min 6800kr's 600cc Suzuki.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
             |  |  | 
    RacerNiels (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RacerNiels
 | 
 Dato :  13-06-03 14:49
 | 
 |  | "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
 news:2GfGa.23$hc7.11@news.get2net.dk...
 >. Jeg har MC der kan
 > køre langt over 200
 
 Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..
 
 
 ;-b Niels
 S FAU
 *who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-06-03 18:26
 | 
 |  | > >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
 > Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..
 
 ?
 Den er da hurtigere end en SV'er!
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
      RacerNiels (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RacerNiels
 | 
 Dato :  16-06-03 10:28
 | 
 |  | 
 
            "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
 news:BTnGa.946$Vp2.316@news.get2net.dk...
 > > >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
 > > Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..
 >
 > ?
 > Den er da hurtigere end en SV'er!
 Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
 Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig et
 definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
 Min SV'er kan køre langt over 100    /Niels
 S FAU
            
             |  |  | 
       Allan Jørgensen (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Jørgensen
 | 
 Dato :  16-06-03 15:27
 | 
 |  | 
 
            "RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
 news:bck2e6$vv0$1@news.net.uni-c.dk...
 > Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
 > Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig
 et
 > definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
 > Min SV'er kan køre langt over 100    hmm alt om motorcykler testede den til 240 km/t og dem tror jeg mere på end
 mc-revyen, som bla skriver min fzr går 15 km/l og der har jeg aldrig haft
 den nede    -- 
 Allan(fzr600us)som også kan tage en sv650 på toppen   http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209 |  |  | 
       Jens Jacob Bager Jen~ (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  16-06-03 15:45
 | 
 |  | 
 
            > > > >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
 >
 > Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
 > Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig
 et
 > definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
 > Min SV'er kan køre langt over 100    Hej Niels
 Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige sandhed inden
 for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider diskutere tophastighed, så
 jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
 til 280.     -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
             |  |  | 
        RacerNiels (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RacerNiels
 | 
 Dato :  16-06-03 23:09
 | 
 |  | 
 
            "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
 news:sJkHa.2903$6b1.908@news.get2net.dk...
 > jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
 > til 280.     Ja, det er for at spare penge.... De tager speedometeret fra de store
 modeller og sætter ned på de små - så har knallertdrengene nemmerlig noget
 at "gå amok" over....
 Muhahhahhaha....    /Niels
 S FAU
www.sqzuki.subnet.dk |  |  | 
        Benz... (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benz...
 | 
 Dato :  17-06-03 08:53
 | 
 |  | 
 > Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige sandhed
 inden
 > for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider diskutere tophastighed,
 så
 > jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
 > til 280.     Mit går til 999kmt. ;)
            
             |  |  | 
        Tony Lorentzen (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  17-06-03 11:17
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 > Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige
 > sandhed inden for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider
 > diskutere tophastighed, så jeg vil afslutte min side af diskutionen
 > med at sige at speedometeret går til 280.     Og min far kører hurtigere end din far    --
 Tony
            
             |  |  | 
     Claus Rittig (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  13-06-03 19:15
 | 
 |  | 
 
            "RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
 news:bcckjn$jdd$1@news.net.uni-c.dk...
 > >. Jeg har MC der kan
 > > køre langt over 200
 >
 > Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..
 Det her kan udvikle sig underholdende, jeg henter lige popcorn...    > ;-b Niels
 > S FAU
 > *who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*
 Rittig
 *Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
 derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*
            
             |  |  | 
      RacerNiels (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RacerNiels
 | 
 Dato :  16-06-03 10:34
 | 
 |  | "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:3eea1338$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > *Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
 > derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*
 
 Abe!
 
 
 /Niels
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Claus Rittig (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  16-06-03 15:43
 | 
 |  | 
 
            "RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
 news:bck2q2$c5$1@news.net.uni-c.dk...
 > > > *who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*
 > > *Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
 > > derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*
 > Abe!
   Ahwa? Er dette en afsløring af dit sande intelligensniveau, eller er det
 blot et udslag af din afmagt over at blive mødt med dine egne midler?
 Jeg KUNNE sige at du burde kunne se det humoristiske i mit modspil. Jeg
 BURDE sige, at jeg blot påpeger at din holdning ikke gavner
 trafiksikkerheden, fordi den holdning jeg her eksponerer, faktisk findes hos
 nogle trafikanter, og det vil formodentlig altid være dig (som motorcyklist)
 det ender med at gå ud over. Jeg tror bare ikke jeg siger andet end: Måske
 er det fordi min trafikale tilværelse er mere nuanceret end din - da jeg
 færdes både til fods, på cykel, på motorcykel og i bil, men selvom jeg da
 godt ved din sig er ment i spøg, synes jeg stadig den giver udtryk for en
 farlig, ja, næsten til stupiditet grænsende mangel på helhedssyn. Så jeg
 skrev spøgefuldt tilbage i samme skuffe. Og så kalder du mig en abe? Sært.
 Rittig
            
             |  |  | 
  Benz... (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benz...
 | 
 Dato :  13-06-03 08:02
 | 
 |  | > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 >
 > Du?
 > --
 > Mvh.
 > Morten G. Nielsen
 > (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
 >
 
 Lige for tiden ligger jeg nok omking 140. Skyldes nok at der var en flink
 mand på¨en stor hvid BMW som målte mig her for nylig. Snittet var 163kmt.
 (havde lidt travlt ;)
 pris 2kilo kr. :(
 Men en flink betjent var han da!
 Hans bemærkning (Og jeg citere!!) var at jeg kørte LIDT for stærkt. Så køre
 man 140 kmt er der nok nogenlunde ok.
 
 mvh Benz R6
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik H. Jensen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik H. Jensen
 | 
 Dato :  13-06-03 08:21
 | 
 |  | 
 
            M. G. Nielsen. wrote:
 > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    Jeg kører så stærkt som forholdelse nu byder sig, men sørger for at holde
 mig liiige under den magiske 187 km/t grænse.
 Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
 bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du må
 godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak". Mine
 erfaringer er at deres grænse for hvorfor det går for stærkt ligger omkring
 150-160. De kan ikke se speedometeret, og når jeg efterfølgende spørger:
 "hvor stærkt troede du vi kørte", så ligger svarere ofte på "omkring 130".
 De finder det sjældent behageligt at køre over 180, og så kommer der: "mit
 hoved var ved at falde af" bemærkninger. Husk at kåben er designet til at
 gøre det behageligt for piloten - ikke for bagagen, så selv om du sidder
 fint i læ, så kan der altså være nogle rigtig ubehagelige turbulenser lige
 bag dig.
 På de små veje er mine erfaringer at man sagtens kan køre "meget for stærkt"
 med passagerer bagpå uden at de på nogen måde bliver bange/utrygge eller
 lignende. Man skal blot ikke accellerere og bremse kraftigt, hvis man
 derimod forsøger at holde en flydende stil, med lette accellerationer og
 motorbremsning så kan man snilt ligge på 100-130 på de små snoede landeveje
 med en glad passager bagpå.
 Og iøvrigt: det er ikke hastigheden der afgør om man kører uforsvarligt.
 -- 
 En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74 |  |  | 
  Henrik Nielsen - Rap~ (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  13-06-03 08:31
 | 
 |  | 
 
            Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle få
 lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år    -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
   Mikkel Christensen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  13-06-03 08:39
 | 
 |  | 
 
            "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:
 > Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle 
 > få lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år    Heh, jeg sad og tænkte nogenlunde det samme. Dog mistænk[te|er] jeg
 den oprindelige poster for at være i ledtog med "Dem"    -- 
 Mikkel
 motortosse.dk         |      For de føøørst time you traai de
                       |      fajvhooondred.... Faaaaack!
                       |      <J.M. does Doctor Rossi>
            
             |  |  | 
   Jesper B Nielsen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper B Nielsen
 | 
 Dato :  13-06-03 08:58
 | 
 |  | 
 > Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle få
 > lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år    >
 > -- 
 > Mvh.
 > Henrik
 > http://RaptorMC.dk >
 > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 >
 Ja føj for den da! Denne post kunne typisk være en der ville blive brugt i
 Ekstra Bladet og fordrejet som eksempel på hvor hensynsløse og fartgale
 danske MC'ister er.
 Selv kører jeg nu ikke så stærkt. Det er begrænset hvor meget XVS 650'eren
 vil lege med når det gælder de subsoniske hastigheder. En god marchhastighed
 for mig er ca. 120-30 stykker med eller uden passager.
 Jeg napper en Fiat Punto med campingvogn på en god dag, ellers er det ikke
 så meget jeg kan rende fra. Men den lyder godt og ser flot ud, såen' er det
 jo med de crusiere    /Jesper
            
             |  |  | 
    Tony Lorentzen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  13-06-03 09:47
 | 
 |  | 
 
            Jesper B Nielsen wrote:
 > Jeg napper en Fiat Punto med campingvogn på en god dag, ellers er det
 > ikke så meget jeg kan rende fra. Men den lyder godt og ser flot ud,
 > såen' er det jo med de crusiere    På vej hjem fra seneste Malerklemmen besøg blev jeg overhalet af en Lettisk
 Harley klub med baggagebil.
 Jeg kørte 150 (!) og blev temmeligt overrasket da jeg pludselig hørte en
 flok "vrede bier" i mit venstre øre    Hilsner,
 Tony
            
             |  |  | 
  Thomas Hjort (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  13-06-03 08:53
 | 
 |  | 
 "Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk> skrev i en meddelelse
 news:bcbu1o$j5$1@sunsite.dk...
 > M. G. Nielsen. wrote:
 > > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 > > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > > almindelig "kedelig" dag    >
 > Jeg kører så stærkt som forholdelse nu byder sig, men sørger for at holde
 > mig liiige under den magiske 187 km/t grænse.
 Også mig. Det vil sige ca. 195 på speedometer.
 > Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
 > bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du
 må
 > godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".
 Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte farten
 ned :)
 Mvh Thomas
 SV650S
            
             |  |  | 
   Carsten Nielsen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Nielsen
 | 
 Dato :  13-06-03 09:22
 | 
 |  | 
 
            Thomas Hjort wrote:
 >>Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
 >>bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du
 > må
 >>godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".
 > 
 > 
 > Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte farten
 > ned :)
 Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun 
 synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger 
 helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig 
 opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse    Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager 
 med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før 
 jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt 
 ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
 Er der andre gode forslag???
 Og så tilbage til spørgsmålet:
 min motorvejshastighed ligger generelt mellem 140 og 170 (på 
 speedometret - jeg har den mistænkt for at være temmelig optimistisk). 
 En sjælden gang imellem får jeg lyst til at køre stærkere, og gør det 
 så, hvis ellers forholdene tillader det.
 Carsten - der for at undgå forveksling herefter kalder sig: /cni
 -- 
 /cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192 |  |  | 
    Kristian Budde (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kristian Budde
 | 
 Dato :  13-06-03 09:42
 | 
 |  | 
 
            <snip>
 > Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun
 > synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger
 > helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
 > opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse    >
 > Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
 > med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
 > jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
 > ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
 > Er der andre gode forslag???
 <snip>
 Jeg har fået instrueret min kærste til at støde lidt igen med hoften når jeg
 bremser. På den måde mener jeg at hendes vægt bliver flyttet fra overkroppen
 til underkroppen. Hvis jeg skal bære trykket fra endes overkrop på min arme
 så bliver jeg hurtigt træt   For os virker det fint men jeg har nok heller ikke så meget fart på som
 du   I øvrigt så kører jeg ca 110km/t når jeg er på motorvej og det passer mig
 rigtig fint   Mvh
 Kristian Budde
 XTZ660
            
             |  |  | 
     Morten dahl (14-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten dahl
 | 
 Dato :  14-06-03 07:53
 | 
 |  | 
 "Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ee98e4d$0$97207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > <snip>
 >
 > Jeg har fået instrueret min kærste til at støde lidt igen med hoften når
 jeg
 > bremser. På den måde mener jeg at hendes vægt bliver flyttet fra
 overkroppen
 > til underkroppen. Hvis jeg skal bære trykket fra endes overkrop på min
 arme
 > så bliver jeg hurtigt træt   Nu kører (shit kørte) jeg jo på en GSXR af nyere årgang, og den er ikke just
 behagelig for en passager, slet ikke når hun er 180 høj.
 Men hun har altid fat rundt om maven på mig, og ved lette nedbremsninger
 læner hun sig ganske lidt bagover, det er rigeligt. Men ved hårde
 opbremsninger, har vi / hun fundet ud af at langt det nemmeste er at flytte
 hænderne ned på tanken, og så lade armene tage trykket.
 Denne metode har vi fundet ved at prøve os frem, find en mindre landevej en
 solskinsaften og prøv jer frem. Den dag det gælder kan de øvelser være guld
 værd.
 Ved acceleration følger hun med mig ned over tanken, da en oprejst stilling
 nemt bliver ubehagelig, ikke mindst fordi at selv moderate accelerationer
 med hende bagpå kan føre til løftet forhjul..
 Men til topic.
 Jeg vil ikke mene jeg har en normal cruise hastighed, det kommer helt an på
 forholdende, det være sig trafiktæthed, vejret og vejen. Samt ikke mindst
 hvor oplagt jeg er.
 Men sjældent 110 på motorvej, og ligeledes sjældent de 187km/t.
 Nu er det generelt sjældent at jeg kører på hovedveje, og endnu sjældnere
 jeg bevæger mig ud på motorvejen. Alt for kedeligt.
 Og på landevejen aner jeg det ikke, jo det gør jeg vist. Den anden aften var
 jeg ude at køre hyggetur med bla. 3 miller, og disse her italienere har
 alsken elektronik indbygget, og den sagde at vi havde holdt 87km/t i snit.
 Så på småveje køre jeg vel omkring 80..
 -
 Morten Dahl
 midlertidigt på en GSX600F    |  |  | 
    Christian Knudsen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  13-06-03 09:54
 | 
 |  | 
 
 > Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
 > med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
 > jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
 > ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
 > Er der andre gode forslag???
 >
 
 Lad hende holde rundt om dig. Det er klart det nemmeste. Så kan hun tage
 fat, når du accelererer, og hold på tanken, når der bremses. Det giver en
 meget bedre føling af sikkerhed som bagsædepassager.
 Desuden gør det det også nemmere for passageren at "følge med", så man
 undgår at de læner sig modsat eller andet....
 
 Ellers så er det korrekt. Ved kørsel med passager bruges bagbremsen mere, da
 det letter bagsædepassagerens opgave...
 
 mvmch
 christian
 
 
 
 
 |  |  | 
     Carsten Nielsen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Nielsen
 | 
 Dato :  13-06-03 10:28
 | 
 |  | 
 
            Christian Knudsen wrote:
 > Lad hende holde rundt om dig. Det er klart det nemmeste. Så kan hun tage
 > fat, når du accelererer, og hold på tanken, når der bremses. Det giver en
 > meget bedre føling af sikkerhed som bagsædepassager.
 > Desuden gør det det også nemmere for passageren at "følge med", så man
 > undgår at de læner sig modsat eller andet....
 Det gør hun også - altså holder rundt om mig og stemmer imod tanken ved 
 opbremsning. Gad vide om passagerer sidder unormalt højt på en GSX-F ???
 Hvis hun sidder meget højt, vil det sandsynligvis højne følelsen af at 
 ryge ind i/henover mig ved nedbremsning.
 -- 
 /cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192 |  |  | 
     Martin Sørensen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  13-06-03 11:32
 | 
 |  | 
 
            >> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en
 >> passager med?
 > Ellers så er det korrekt. Ved kørsel med passager bruges bagbremsen
 > mere, da det letter bagsædepassagerens opgave...
 Jeg synes også at bagbremsen er noget mere effektiv når der er passager på
 cyklen. Når man kører selv, skal man jo ikke trykke ret hårdt for at blokere
 den, men en gang dødkød på bagsædet giver altså baghjulet meget mere
 vejgreb.    signing off.. Martin Sørensen
            
             |  |  | 
    Tony Lorentzen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  13-06-03 09:50
 | 
 |  | Carsten Nielsen wrote:
 
 > Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en
 > passager med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på
 > den lidt før jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen
 > ikke går så langt
 > ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud
 > mindsket.
 
 Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
 metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
 kryds.
 
 Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/
 
 --
 Tony
 (Ex XJ 600 ejer)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Benz... (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benz...
 | 
 Dato :  13-06-03 10:00
 | 
 |  | > Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
 > metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
 > kryds.
 >
 > Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/
 
 
 Står i samme situation! :-/
 
 mvh benz R6
 
 
 
 
 |  |  | 
     Carsten Nielsen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Nielsen
 | 
 Dato :  13-06-03 10:06
 | 
 |  | 
 
            Tony Lorentzen wrote:
 > Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
 > metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
 > kryds.
 > 
 > Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/
 Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du 
 tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget ved 
 det!    (mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med farven)
 Held og lykke med det!
 -- 
 /cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192 |  |  | 
      Benz... (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benz...
 | 
 Dato :  13-06-03 10:20
 | 
 |  | 
 
            > Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du
 > tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget ved
 > det!    > (mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med farven)
 >
 > Held og lykke med det!
 he he... sådan den skulle forstås! :)
 Benz,  med R6, ude kæreste! ;)
            
             |  |  | 
       Tony Lorentzen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  13-06-03 12:34
 | 
 |  | 
 
            Benz... wrote:
 > he he... sådan den skulle forstås! :)
 >
 > Benz,  med R6, ude kæreste! ;)
 Haha ... Ja - det troede jeg lå implicit i indlægget - men det gør det
 naturligvis ikke    --
 Tony
            
             |  |  | 
      Tony Lorentzen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  13-06-03 12:31
 | 
 |  | 
 
            Carsten Nielsen wrote:
 > Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du
 > tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget
 > ved det!    LOL ...
 > (mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med
 > farven)
 Desværre er det ikke længere så "ukompliceret" (lang historie) ... Jeg er i
 seriøs tænkeboks for tiden og i tvivl om hvorvidt jeg skal nøjes med en
 "slave"-MC (mindre, billigere og ældre) til resten af sæsonen eller købe den
 sorte  Fazer 1000 ... Eller måske en Thunderace... Jo mere jeg kigger på den
 desto mere lun på den bliver jeg    På den ene side vil jeg gerne have
 noget ordentligt at køre på - og på den anden side så kunne det være rart -
 rent økonomisk - at have lidt mere "frihed" hen over sensommeren, efteråret
 og til vinter... Et dillemma uden modstykke ...    > Held og lykke med det!
 Tusind tak! Mon ikke det lykkes på et tidspunkt?    Hilsner,
 Tony
            
             |  |  | 
       Futte & Co. (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Futte & Co.
 | 
 Dato :  13-06-03 14:27
 | 
 |  | 
 "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
 news:bccclg$2h4t$1@news.cybercity.dk...
 På den ene side vil jeg gerne have
 > noget ordentligt at køre på - og på den anden side så kunne det være
 rart -
 > rent økonomisk - at have lidt mere "frihed" hen over sensommeren,
 efteråret
 > og til vinter... Et dillemma uden modstykke ...    Næe, du ....... kig bare efter en glad CB'er fra midten af 70'erne. Kører
 godt, er billig i anskaffelse og skulle den få en enkelt lille defekt, er
 reservedelene billige og mange , henne i engeland    En anden ting der også er værd at tage med i overvejelserne er at den ikke
 frister svage sjæle i samme omfang som nyere plast mc'er gør. Forsikring er
 meget enkelt på en gammel Honda, ansvar og reservecykler i massevis i .de.
 Så hvad venter du på    , du kan jo altid sælge igen uden det store tab
  )
 --
 Jørgen , Brøndby
 CB550F , den fine årgang 1975
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=70 |  |  | 
    Thomas Hjort (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  13-06-03 10:20
 | 
 |  | 
 "Carsten Nielsen" <cni@image.dk> skrev i en meddelelse
 news:3EE9898D.6090909@image.dk...
 > Thomas Hjort wrote:
 > >>Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
 > >>bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du
 > > må
 > >>godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".
 > >
 > >
 > > Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte
 farten
 > > ned :)
 >
 > Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun
 > synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger
 > helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
 > opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse    >
 > Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
 > med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
 > jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
 > ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
 > Er der andre gode forslag???
 Min kæreste har en hånd på tanken og en hånd på baggrebet, så kan hun selv
 styre det :)
 Mvh Thomas
            
             |  |  | 
    HardKaare (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HardKaare
 | 
 Dato :  13-06-03 11:26
 | 
 |  | 
 
            > Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
 > opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse    >
 Det vil jeg ikke vide mere om    Undskyld, men kunne ikke dy mig!
 -- 
 :: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289 SV650
            
             |  |  | 
  Dennis Hellan Peders~ (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~
 | 
 Dato :  13-06-03 10:01
 | 
 |  | 
 "M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bcbq8c$1v4h$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 medlemmer
 > kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 Hej
 Sådan helt almindelig kedelig transport til og fra arbejde ( 2 x 55
 km ) kører jeg 120-130 km/t ( speedometer visning !)
 Så er der jo lige hjerneblødningerne en gang i mellem, og så går det
 "lidt" stærkere    --
 Hilsen    Dennis Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66 |  |  | 
  TheHobbit (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TheHobbit
 | 
 Dato :  13-06-03 10:21
 | 
 |  | 
 
            Haha, jeg har en GS500 så jeg kører (omtrent) så hurtigt den tillader, uden
 dog at presse den til max. hele tiden.
 Det er lidt forskelligt alt efter vind forholdende men ca. 140-150. Hvis jeg
 skal slappe af (i ryggen+højre hånd) så 110-120 et stykke bag en kassevogn
   Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297 - We who are about to die salute you -
 "M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote in message
 news:bcbq8c$1v4h$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 medlemmer
 > kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    >
 > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 >
 > Du?
 > --
 > Mvh.
 > Morten G. Nielsen
 > (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
 >
 >
            
             |  |  | 
  Jesper Hedegaard (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Hedegaard
 | 
 Dato :  15-06-03 21:11
 | 
 |  | 
 "TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
 news:3ee996f9$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Haha, jeg har en GS500 så jeg kører (omtrent) så hurtigt den tillader,
 uden
 > dog at presse den til max. hele tiden.
 >
 > Det er lidt forskelligt alt efter vind forholdende men ca. 140-150. Hvis
 jeg
 > skal slappe af (i ryggen+højre hånd) så 110-120 et stykke bag en kassevogn
 >    >
 > Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
 > www.StephanNet.dk > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297 >
 > - We who are about to die salute you -
 >
 Har en af samme årgang - se at få monteret en kåbe. Så har du fuld "dækning"
 mellem 80 og 140.
 Eneste "problem" for mig er at holde farten nede ! Jeg syntes alt for tit at
 farten pludselig passerer 140 og ender omkring de 160. Og hvis du nogensinde
 har kigget ned på det slibebånd, du kører på, har du måske fået samme tanke:
 "Det der nede vinder, hvis vi kommer i nærkontakt...".
 Jeg er slet ikke i tvivl om hvorvidt maskinens køreegenskaber er gode nok
 til farten - tværtimod. Men når jeg ser på, hvordan idioterne omkring mig
 kører bliver jeg sgu' sommetider ret bange.
 Bevares - på motor- og landevej får du betydeligt mere respekt, når du
 nærmer dig en bil bagfra end du gør i bil. Men alligevel....
 Prøver faktisk pt at holde march-farten nede på 120 og kun trække op ved
 overhalinger. Har tænkt alvorligt på at købe en 2½ Virago igen, hvis jeg
 ikke kan holde farten nede. Nåh ja - indrømmet; det ville nok ende med en
 535'er. Kørestilling/fartvind ku' vel holde march-hastigheden nede og
 alligevel lade dig beholde en pæn portion acceleration at lege med.
 Og egentlig er det accellerationen - både ligeud og ud af sving - der
 fascinerer mig ved MC-kørsel. Og så lige det at være så betingelseløst
 udendørs. Og sving.
 Og - og - osv. Men egentligt ikke høj hastighed.
 Er det bare mig, der er underlig ?
 -----------------------------
 Mvh
 Jesper
 GS500E når vejret spiller -
 Volvo når det spilder.....
            
             |  |  | 
  Martin Sørensen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  13-06-03 11:27
 | 
 |  | 
 
            > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 Jeg ligger typisk på 120km/t når jeg kører længere ture på motorvej.
 70% af maks. omdrejninger i højeste gear svarer til 125km/t, hvorfor jeg
 forsøger at holder den konstante hastighed derunder. Af og til kan jeg da
 godt komme op på 140km/t, f.eks. under en overhaling, men sådan en er jo
 hurtigt overstået.
 signing off.. Martin Sørensen
            
             |  |  | 
  Claus Lorentzen (14-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Lorentzen
 | 
 Dato :  14-06-03 05:51
 | 
 |  | Jeg kører normalt 120-30, er jeg nææææsten helt alene ligger den på 150-160
 
 
 
 ClausL XJ600
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hans Joergensen (14-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  14-06-03 23:14
 | 
 |  |  |  |  | 
  Pein (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  15-06-03 01:22
 | 
 |  | De fleste gange 125-130.
 Nogle gange 145-150.
 Sjældent andre hastigheder.
 
 Niels Pein
 Honda XL600V TransAlp
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  15-06-03 17:35
 | 
 |  | 
 Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
 news:3eebbc2e$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > De fleste gange 125-130.
 > Nogle gange 145-150.
 > Sjældent andre hastigheder.
 >
 > Niels Pein
 > Honda XL600V TransAlp
 Skal man læse imelem linierne at Trans'en har et generende vibrations-område
 imellem 130 og 145 km/t i højgear?     --
 Armand.
            
             |  |  | 
   Pein (18-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  18-06-03 02:02
 | 
 |  | 
 
            "Armand" skrev ...
 >
 > Skal man læse imelem linierne at Trans'en har et generende
 > vibrations-område imellem 130 og 145 km/t i højgear?     >
 Nej. Turbulens.
 Kåben dækker godt, men ikke det hele. Derved opstår risikoen for
 turbulens ved visse hastigheder.
 Og jeg gider ikke sidde og dukke mig. Så hellere sætte farten lidt op
 eller ned.
 Det er først ved langture man egentlig bemærker det, men nu da jeg har
 fundet ud af det, så kører jeg helt automatisk efter det.
 /Niels
            
             |  |  | 
  Jens U (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens U
 | 
 Dato :  15-06-03 10:16
 | 
 |  | 
 
            Altid efter vej og vejr forhold.
 1.80 Km/m
 --
 Hilsen Jens, HONDA Revere
 E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<<  Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/  (tip til NTV/Revere ejer)
 DMCN#, MCTC#.  V2-Power.
            
             |  |  | 
  -V- (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  15-06-03 20:26
 | 
 |  | 
 "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote:
 > 1.80 Km/m
 Huh?
 For hver meter du bevæger dig, er din tilbagelagte afstand altså 1800 meter?
 Hvor kan jeg købe den maskine?
 Det kunne HG Wells ikke have gjort bedre.....                               -V-
            
             |  |  | 
   Peter Christiansen (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Christiansen
 | 
 Dato :  15-06-03 20:37
 | 
 |  | 
 
            -V- wrote:
 > "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote:
 >
 >> 1.80 Km/m
 >
 > Huh?
 >
 > For hver meter du bevæger dig, er din tilbagelagte afstand altså 1800
 > meter? Hvor kan jeg købe den maskine?
 Jeg tror han mener 1.80Km/minut.
 Det giver 108 Km/t.
 > Det kunne HG Wells ikke have gjort bedre.....   LOL
 Peter
            
             |  |  | 
    MKS - 74 (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  15-06-03 20:39
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 15 Jun 2003 21:36:56 +0200, "Peter Christiansen"
 <peter.c[REMOVE]@oncable.dk> wrote:
 >Jeg tror han mener 1.80Km/minut.
 Jeg tror.... at vi ved det    >Det giver 108 Km/t.
 Men kedeligt,noget med curved space og ormehuller eller sår'n havde
 været 1000 gange mere spændende
 -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
  Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune \(Bandit600R\)
 | 
 Dato :  15-06-03 20:47
 | 
 |  | 
 
            M. G. Nielsen. wrote:
 > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    >
 > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 >
 > Du?
 Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???
 -- 
 Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003
            
             |  |  | 
  MKS - 74 (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  15-06-03 20:51
 | 
 |  | On Sun, 15 Jun 2003 21:47:17 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
 <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
 
 >Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???
 
 Jeg kører så hurtigt jeg og cyklen overhovedet kan,mellem 100 og 300
 km/t afhængig af hvad jeg nu kører på......til nærmeste afkørsel.
 
 --
 -Michael
 
 
 |  |  | 
   Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune \(Bandit600R\)
 | 
 Dato :  15-06-03 21:00
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > On Sun, 15 Jun 2003 21:47:17 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
 > <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
 >
 >> Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???
 >
 > Jeg kører så hurtigt jeg og cyklen overhovedet kan,mellem 100 og 300
 > km/t afhængig af hvad jeg nu kører på......til nærmeste afkørsel.
 Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan godt
 holde min mc på vejen...
 -- 
 Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003
            
             |  |  | 
    MKS - 74 (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  15-06-03 21:01
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 15 Jun 2003 21:59:56 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
 <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
 >Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan godt
 >holde min mc på vejen...
 Så kører du for langsomt...
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/ (opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
             |  |  | 
     Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune \(Bandit600R\)
 | 
 Dato :  15-06-03 21:10
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > On Sun, 15 Jun 2003 21:59:56 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
 > <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
 >
 >
 >> Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan
 >> godt holde min mc på vejen...
 >
 > Så kører du for langsomt...
 *LOL*
 Nej jeg er bare for fattig    -- 
 Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003
            
             |  |  | 
  Anders Majland \(Rep~ (15-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~
 | 
 Dato :  15-06-03 21:16
 | 
 |  | > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 
 I torsdags ~90 bag en lastbil, men det var med knækket forrør og fri
 udblæsning ... Eller alt hvad knallerten kan rende og det er op imod 110
 på en god vej (eller 120 ned ad en god bakke)
 
 I bil finder jeg op til 132 som en passende marchfart (Kompromis mellem
 tidsbesparelse og risikoen for en trafikafgift)
 
 /A
 
 
 
 
 |  |  | 
  Megas (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Megas
 | 
 Dato :  17-06-03 01:26
 | 
 |  | 
 
            M. G. Nielsen. wrote:
 > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
 > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
 > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
 > almindelig "kedelig" dag    >
 > Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
 > Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
 >
 > Du?
 Etellerandet sted imellem 0 & 285 km/t alt efter "forholdende" :D
 0 = Idiot-kø fordi folk ik kan finde ud af at flette..
 285 = Ude & prøvekøre en ZX9R    (Nope har stadig ik fået min 12ér *suk*).
 -- 
 Megas
 2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
 & alkohol/vand-injection købes
 bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra    |  |  | 
 |  |