opdeling af flashsite
Fra : Sabine

Dato : 13-06-03 07:12

Jeg er helt ny indenfor flash og websider.
Hvordan opdeler man en webside som f.eks hedder www.sabbe.dk i flere sider
som f.eks
www.sabbe.dk/menu eller www.sabbe.dk/privat
på den måde vil flash filen vel ikke fylde ret meget, og den vil kun loade
en side af gangen i stedet for at loade hele siden.
Er der nogen der ved hvordan man gør dette?

Fra : Søren Houen

Dato : 13-06-03 14:23

Sabine wrote:
> [...]
> en side af gangen i stedet for at loade hele siden.
> Er der nogen der ved hvordan man gør dette?

Du kan jo lave en "video" i flash og eksportere den som .html. Hvis du
så bare laver een side af gangen i flah og eksporterer dem, og så lægger
din startside ind på www.sabbe.dk, og lægger links til URL's på den.
F.eks. www.sabbe.dk/privat, så skal du bare lægge den flash-fil som
omhandler "privat" ind på dit domæne under en mappe der hedder privat.
Når du så klikker på den knap i dit flash-dokument vil den føre til
www.sabbe.dk/privat. (Du kan sætte buttons til at linke til en URL. Med
button'en valgt, gå ind i actions og vælger under browser/network - getURL.)

Håber det var svar nok.
Skriv når siden er færdig.

Søren Houen

--
"Nothing is impossible. Not if you can imagine it. That's what being af
Scientist is all about!"

Fra : Sabine

Dato : 13-06-03 21:41

Det jeg nok bare ikke rigtig forstår er hvor jeg skal lægge flashfilerne
hen. Hvor skal jeg lave en mappe? er det når jeg skal uploade den via et ftp
program? er det derinde jeg skal lave en mappe i stedet for bare at have en
fil liggende?

Fra : Søren Houen

Dato : 15-06-03 15:01

Sabine wrote:
> [...]
> program? er det derinde jeg skal lave en mappe i stedet for bare at have en

Mit bud ville være på ftp serveren ja, og så linke til den

Fra : Sabine

Dato : 16-06-03 09:57

Jeg har prøvet dine råd, men jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har
lavet en startsside og en privat side. Startssiden har jeg ikke lagt i nogen
mapp i ftp, men lavet en mappe hvor jeg har lagt "privat" filen (både swf og
html). På startssiden har jeg lavet en knap med action geturl og så skrevet
www.sabbe.dk/privat. Skal man skrive hele adressen eller kun "privat" på den
action. Jeg har prøvet begge men kan ikke få det til at virke, men når jeg
kun skriver privat ser det korrekt ud www.sabbe.dk/privat ellers står der
www.sabbe.dk/www.sabbe.dk/privat hvad er det jeg gør galt eller bare ikke
forstår.

Fra : Søren Houen

Dato : 16-06-03 18:13

Hvad man lige skal være opmærksom på, er at du partout SKAL skrive
http:// foran din www adresse, altså http://www.sabbe.dk/privat
Jeg har lige gjort det selv, ved at linke til http://www.google/help ved
i URL: feltet at skrive http://www.google.com/help
Det var også bare en hurtig flash jeg havde liggende på min harddisk,
men jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre nogen forskel.

Søren

Fra : Sabine

Dato : 17-06-03 08:24

Jeg havde selvfølgelig glemt http:// og nu når man trykker på knappen får
jeg bare en helt hvid og tom side frem og der står nu øverst
http://sabbe.dk/privat/
Jeg kan godt finde ud af at linke til andre websider, men åbenbart ikke til
en anden flash fil.

Fra : Sabine

Dato : 17-06-03 08:34

YES -nu virker det, tusind tak for hjælpen