Deling af ATM ADSL
Fra : ThomasM

Dato : 13-06-03 00:27

Hej

Jeg har noget knas med at få delt mit NexExpress (ATM) mellem 3 maskiner.
Mit setup ser således ud:

Modem > PC (XP) m. ATM-kort > Switch (ok, det er en DI-604 router...) > 2
PC'er (1 XP, 1 98se)

Jeg har forsøgt med ICS, winroute og wingate - alle uden held (hvilket *kan*
skyldes at jeg *ikke* er en haj til netværk...). Jeg får min forbindelse
konverteret til pppoe i næste måned, men indtil da vil jeg gerne have
forbindelse på alle maskiner alligevel.

Gode forslag modtages med glæde

/T

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-06-03 21:35

"ThomasM" <maarlundREMOVE@mail.dkTHIS> crashed Echelon writing

> Modem > PC (XP) m. ATM-kort > Switch (ok, det er en DI-604 router...)

Du kan ikke viderføre ATM trafik på Ethernet udstyr uden bridge.

Løsning:
Enten skaffe dig en PPPoATM router (den du har er en PPPoEthernet), ellers
var der jo ingen idé i at konvertere din forbindelse til Ethernet.

Eller smid et ekstra Ethernet ("alm.") netkort i den første maskine og så
noget ICS, Wingate eller lign.

--
Bjarke Andersen

Fra : ThomasM

Dato : 17-06-03 21:23

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> var der jo ingen idé i at konvertere din forbindelse til Ethernet.
>
> Eller smid et ekstra Ethernet ("alm.") netkort i den første maskine og så

Det har jeg i forvejen. Jeg forsøgte mig lidt frem, og løste problemet ved
at angive gateway og dns på det to 'andre' maskiner. Som sagt, jeg er ikke
den store haj, så det foregik lidt i blinde
Ellers tak for forsøget.

> --
> Bjarke Andersen

/ThomasM