"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message
news:3eeb6875$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
"Brian Vind" <FindDenPaa_
www.qrv.dk> wrote in message
news:3ee9094d$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg har, efter Stofa gik over til at man kun kan beholde samme IP-adresse
> vha DHCP gang på gang oplevet at deres net dør, og min stakkels maskine,
som
> kører 24 timer i døgnet, taber sin lease. Stofas lease-tid er kun 4 timer,
> og når min maskine ikke får fornyet sin adresse inden for den til fordi
> Stofanettet er nede så laver den jo en 169.... adresse på pågældende
> netkort, og forsøger ikke automatisk at generhverve sin adresse vha DHCP
> igen.
>
> Er der nogen som kender en måde som kan bringe maskinen til at bede om en
ny
> adresse, gerne med meget korte intervaller, indtil den opnår kontakt til
> DHCP serveren igen?
Er det vitterligt sådan det fungerer? Jeg tror der sker det at Stofa nets
DHCP server ser at du ikke kontakter den i 4 timer og derfor sletter din
lease - det er jo den der binder din ip sammen med mac adressen og ikke din
egen maskine. I så fald kan du ikke umiddelbart gøre ret meget ved det....
Well - det ser ud til at hvis W2K ikke kan få fornyet sin lease indenfor et
vist tidsrum efter stofanettet ikke er tilgængelig opgiver den, og giver sit
netkort en 169.... adresse.
Stofa sletter den ikke, jeg har bestilt tildeling af samme IP-adresse hver
gang de ser det netkort som adressen er bundet til.
Mig bekendt kan man bare ikke uden videre bestemme om W2K skal fortsat bede
om at få fornyet sin leasetid/adresse efter en vis nedetid af nettet/mangel
på svar fra stofas DHCP server, men det håber jeg andre evt. ved mere om
Hilsen, Brian