Søkort til Garmin
Fra : Jan Bunkenborg

Dato : 12-06-03 22:56

Sidste år fandt jeg ud af at bruge dataoverførsel via kabel fra Det Levende
Søkort(1) til Garmin GPS. Men computernedbrud og WinXP har efterladt mig
uden de programstumper, der skulle til. Er der en venlig sjæl, der kan huske
proceduren og hvor programstumperne kan hentes?

Mvh.
Jan

Fra : Ole Pagh

Dato : 13-06-03 04:46

Jan Bunkenborg wrote:

> [...]
> efterladt mig uden de programstumper, der skulle til. Er der en
> venlig sjæl, der kan huske proceduren og hvor programstumperne kan

Det hedder GPSLink og kan hentes via DLS's hjemmeside. Her kan du også hente
den driver der skal til for at det virker med Garmin GPS.
Hmmmm... Her til morgen virker siden ikke.
Der sker så meget mystisk hos KMS i øjeblikket. Måske er den nedlagt. DLS 1
understøttes jo ikke mere, men heller ikke siden for DLD2002 virker...

Vend tilbage hvis du ikke kan åbne siden. En eller anden må have filerne
downloaded og kan sende dem videre.
Adressen til KMS/DLS1 er her: http://soecd.kms.dk/geoservice
og for DLD2002: http://levende.kms.dk/geoservice2001

Muligvis har jeg filerne på en anden PC, men har ikke til til at checke nu.

hilsen
Ole Pagh

Fra : Lotte

Dato : 16-06-03 20:43

Det er simpelthen umuligt at downloade GPS-link fra KMS i øjeblikket.
Jeg har 2'eren. Og vil meget gerne have det hele til at virke.
Sommerferien står jo for døren og jeg har brugt penge på programmet og
kabel. Så, please er der en, der har filerne, så hjælp. Jeg har
selvfølgelig skrevet til KMS, men intet hørt.

mvh

Lotte

Fra : Lotte

Dato : 17-06-03 18:54

Tusind tak for hjælpen. Nu er man helt sikker på, at hjælpsomme
personer finder man selvfølgelig blandt sejlere og brugere af denne
usergroup.

Juhuu, waypoints'ne passer nu.

mvh

Lotte