Netværk, Lan, og Linksys Trådløs Cable DSL~
Fra : Henry

Dato : 12-06-03 22:03

Jeg kan ikke rigtig få mit netværk til at virke
Jeg har en linksys -Version 2 altså
router med 4 ports switch

Jeg har Netexpress ved TDC og bruger pppoe med fast ip
og havde så det håb at jeg kunne køre LAN via netbios, samt få flere
computer på internet samtidig, skulle det mon ikke kunne lade sig gøre med
nævnte router.??

I instruktionen til routeren står der at jeg skal forbinde WAN til modem men
så kan
jeg slet ikke få det til at virke.
derimod kan jeg godt få en pc på af gangen hvis jeg bruger uplink porten og
forbinder den til modemet.
Er det mon rigtig at man skal forbinde WAN porten til modem ??

Jeg har 3 computer som gerne skal tilkobles Linksys Trådløs Cable DSL
Router og en bæbar som skal fungerer trådløs

Jeg kan fint få en af computerne til at virke via internet ad gangen når jeg
forbinder uplink til modem.men når der er mere end en på kan jeg ikke komme
på internettet med de andre.
men jeg kan godt overføre til de andre på LAN .

Er der en kløgtig sjæl der kan sige hvad der kan mon kan være galt.

På forhånd tak

Fra : jens

Dato : 13-06-03 00:38

"Henry" skrev i en meddelelse

> computer på internet samtidig, skulle det mon ikke kunne lade sig gøre med
> nævnte router.??

Jo.

> Er det mon rigtig at man skal forbinde WAN porten til modem ??

Ja.

> men jeg kan godt overføre til de andre på LAN .

Hmmm....

> Er der en kløgtig sjæl der kan sige hvad der kan mon kan være galt.

Nu må vi se....

Wan til modem, pcèr til de fire LAN porte.
Uplinken er til at forbinde switche eller andet netudstyr mere.

Når routeren er forbundet fra wan til modem, så sluk de 2 et par timer,
eventuelt natten over, og tænd igen

Hvis der så ikke er forbindelse till nettet er det din pc og måske routeren
som forhindrer det.

Hvilken model router er det ?

Mvh Jens

Fra : msp

Dato : 13-06-03 14:05

> [...]
komme
> på internettet med de andre.
> men jeg kan godt overføre til de andre på LAN .

Kan det have noget med krydsede og ikke krydsede kabler at gøre??

Mogens