hostname lookup problmer
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 12-06-03 19:03

heJsa

Jeg har 3 maskiner.

1 workstation pc som står hjemme
1 laptop som er for det meste hjemme
1 server som står ude i byen (glostrup).

Alle 3 maskiner kører Gentoo, og alle har de samme entries i /etc/
resolv.conf, nemlig tdc's nameservere.

Begge maskiner derhjemme har ingen problemer, men serveren har visse
navne den ikke kan resolve.

Den kan ikke finde *.gentoo.org men godt *.mozillazine.org, den kan godt
finde www.google.com, men ikke www.gentoo.no.

umiddelbart kan den ikke finde ret meget med *.gentoo.*.

Det underligere er at mine 2 hjemme pc'er godt kan og de kører med samme
name servere.

Nogen som har ideer til problemet eller dets løsning ?

mvh
henrik

ps. Jeg har kun ssh (root) adgang til serveren.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 12-06-03 20:37

On Thu, 12 Jun 2003 20:03:29 +0200, Henrik Lynggaard wrote:

> [...]
>
> mvh
> henrik
>
> ps. Jeg har kun ssh (root) adgang til serveren.

Kører severen med en pppoe forbindelse til internettet ? Hvis så vil jeg
tro det hjælper at sætte pakkestørrelsen ned til 1452-1454 området.

Hilsen Tommy

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 12-06-03 21:27

Tommy Hjorth wrote:
> On Thu, 12 Jun 2003 20:03:29 +0200, Henrik Lynggaard wrote:
>
> Kører severen med en pppoe forbindelse til internettet ? Hvis så vil jeg
> tro det hjælper at sætte pakkestørrelsen ned til 1452-1454 området.

nope det gør den ikke. Den står i hos et hosting selskabs LAN/DMZ med en
fast linje ud.

maskinen er fast ip.

mvh
henrik

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-06-03 16:11

Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> writes:

> [...]
> navne den ikke kan resolve.
>
> Den kan ikke finde *.gentoo.org men godt *.mozillazine.org, den kan

Kører maskinen nogen form for firewall eller er placeret bag en
firewall? Blokerer denne i så fald 53/tcp? Tillader den kun opslag fra
bestemte navneservere?

Du skriver, den benytter TDC's navneservere. Sidder den på TDC's net?

Kører den evt. en cachende navneserver på maskinen selv?

/Rasmus

As soon as g95 can parse all of the statements correctly, it will be in
the 'larva' state. When we generate code, the 'pupa' state. When g95 is
done, we'll see if it will be a beautiful butterfly, or just a big
bug....
- Andy Vaught