Guide
Fra : Per Koch Jensen

Dato : 12-06-03 18:18

Hej

ER der nogle som kender en god guide (meget gerne på dansk) til
at komme i gang med php ???

mvh Per Koch Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Kok

Dato : 12-06-03 18:28

Per Koch Jensen wrote:
> Hej
>
> ER der nogle som kender en god guide (meget gerne på dansk) til
> at komme i gang med php ???

www.webcafe.dk er ganske god!

mvh
Allan

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-06-03 18:58

Allan Kok wrote:

> www.webcafe.dk er ganske god!

Mener du det alvorligt ?

De artikler jeg har læst er mangelfulde.

/Søren

Fra : Allan Kok

Dato : 12-06-03 19:09

Søren Reinke wrote:

> Mener du det alvorligt ?
>
> De artikler jeg har læst er mangelfulde.

Jeg havde gavn af dem da jeg startede på PHP!

Allan

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 12-06-03 23:05

Søren Reinke wrote:

> Mener du det alvorligt ?
>
> De artikler jeg har læst er mangelfulde.

Undskyld, men hvad er det du savner?
Jeg synes da at de artikler er godt skrevet, samt nemme at gå til...

Mvh.
   Madsen
--
"Signature? - What's that?"

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-06-03 23:47

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> skrev Thu, 12 Jun 2003 19:57:52
+0200

>Mener du det alvorligt ?
>
>De artikler jeg har læst er mangelfulde.

Der blev spurgt om artikler "til at komme igang med", og sådanne kan jo
i sagens natur ikke uddybe alle aspekter.

Selvom der måske er ting vi hver især kunne ønske anderledes eller mere
uddybende, så tror jeg vi er mange nybegyndere her i gruppen der har
haft stort udbytte af de relativt enkle og lettilgænglige eksempler på
webcafe.

Hvis først man har gennemgået (og forstået) dem, så kan man stille og
roligt begynde at arbejde sig videre.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 12-06-03 19:14

On Thu, 12 Jun 2003 17:17:44 +0000 (UTC), Per Koch Jensen
<per@delt.dk> wrote:

>ER der nogle som kender en god guide (meget gerne på dansk) til
>at komme i gang med php ???

du kan prøve på http://mbn.dk

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-06-03 19:53

On Thu, 12 Jun 2003 20:13:44 +0200, Hasse R. Hansen <hasse@ramlev.dk>
wrote:

>du kan prøve på http://mbn.dk

Jeg var inde og kigge på hans side vedr. deeplinkning
http://mbn.dk/Apache/deeplink/ og prøvede hans script med billedet af
en Alien.

Lavede .htaccess filen og en show_img.php med deres respektive
indhold, samt en /img mappe med et not_allowed.png billede i.

Billedet bliver fint vist, men det kan sagtens gemmes med et
højre-klik på musen.

Hvad går galt?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 13-06-03 13:04

Jesper Hansen wrote:

> [...]
> indhold, samt en /img mappe med et not_allowed.png billede i.
>
> Billedet bliver fint vist, men det kan sagtens gemmes med et

Ingenting formentlig. Du kan aldrig forhindre brugere i at gemme dine
billeder. Det scriptet er beregnet til, er at man ikke kan linke direkte
til billedet.

mvh
Rasmus

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-06-03 20:30

On Fri, 13 Jun 2003 14:03:32 +0200, Rasmus Hansen <bidsk@yahoo.com>
wrote:

>Ingenting formentlig. Du kan aldrig forhindre brugere i at gemme dine
>billeder. Det scriptet er beregnet til, er at man ikke kan linke direkte
>til billedet.

Ok, så er jeg med igen.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-06-03 14:40

Per Koch Jensen <per@delt.dk> wrote in news:bcacjo$2g1$1@sunsite.dk:

> ER der nogle som kender en god guide (meget gerne på dansk) til
> at komme i gang med php ???

Jeg havde i sin tid stor glæde af et lille hæfte fra IDG:
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4

Det er absolut på begynderniveau, men man kommer hurtigt i gang.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/