Hvad er der galt med denne kode?
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 12-06-03 16:49

Jeg er realtivt ny i ASP-sammenhæng og er derfor ved at sætte mig ind
i mulighederne i denne teknologi. Jeg prøver her at overføre et navn
fra en html-fil til en asp-fil via URL'en, men der sker intet. Jeg er
næsten uddannet datamatiker og har stort kendskab til Java og kan
derfor ikke forstå at man ikke kan lægge variablen ind i formens
ACTION kald. Har prøvet at skrive name.asp?Navn=Kasper istedet for
name.asp?Navn="namebox" og det virker perfekt.

HTML-FILEN
<head>
<title>Name Request</title>
</head>

<form action = "name.asp?Navn="namebox"" method = "post">
<input type = "text" name = "namebox" size = "20" />
<input type = "submit" name = "submitButton" value = "Send" />
</form>

ASP-FILEN
<% @LANGUAGE = VBScript %>
<% Option Explicit %>

<head>
<title>Name Information</title>
p { font-family: arial, sans-serif;
font-size: 12pt; color: green }
.special { font-size: 24pt; color: red }
</head>
<!-- hent og udskriv namebox -->

Fra : pepss

Dato : 12-06-03 16:56

"Kasper Pedersen" <kasper_tp@hotmail.com> skrev
> Jeg er realtivt ny i ASP-sammenhæng og er derfor ved at sætte mig ind
> i mulighederne i denne teknologi. Jeg prøver her at overføre et navn
> fra en html-fil til en asp-fil via URL'en, men der sker intet.

prøv <p>Hej <% Request.Form("Navn") %>, </p><br />
det skulle virke!
jeg kan ikke helt huske hvordan det er men Request.QueryString( "Navn" ) er
til Get og Request.Form("Navn") er til Post

--
pepss
den ordblind der prøver at blive webdesigner

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-06-03 16:59

Kasper Pedersen wrote:
> [...]
> ACTION kald. Har prøvet at skrive name.asp?Navn=Kasper istedet for
> name.asp?Navn="namebox" og det virker perfekt.

<snip>

> <form action = "name.asp?Navn="namebox"" method = "post">
start på streng -^
slut på streng -----------------^

Du kan ikke have et "-tegn inden i streng, for så tror browseren at
strengen stopper.

Du skal selv URL-encode "-tegnet, feks. således:
<form action = "name.asp?Navn=<%= Server.URLEncode("""namebox""") %>"
method = "post">
[ovenstående skal stå på én linie].
Prøv at se i HTML-kildekoden, hvad det bliver til...

Detalje: I ASP kan man heller ikke "bare" have et "-tegn i en streng,
men dér skriver man det to gange:
Response.Write "Tegnet "" er et gåseøjne-tegn"
giver
Tegnet " er et gåseøjne-tegn
Derfor står der """namebox"""

Torben