MS Windows
briani 27239
Min mikrofon virker dårligt i windows!!
Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 12-06-03 16:28

Hejsa

Når jeg vil lave en voice recording er lyden simpelthen så dårlig. Lyden er
både meget lav og meget grumset. Den har været rigtig god tidligere.
Jeg bruger et Plantronics headset med mic og WinXP. Jeg har prøvet
forskellige voice record programmer. Det er det samme....
Jeg har været inde i lydkontrol og skrue op alt hvad jeg kan. Sat hak i "mic
boost" (har der hele tiden været)
Kan det være et lydcodec af en eller anden form som går ind og laver
konflikt?
Hvad pokker kan jeg gøre for at få min gode lyd tilbage?
Skal lige sige at jeg ikke har prøvet en anden mic. jeg har ikke andre. Men
når jeg sætte lyden sådan at jeg kan høre mig selv i headsettet og ud i
højttalerne uden at lave en record er lyden meget fin - som den skal være.
Når jeg trykker på den røde record, så går det galt.

Håber I sidder med et par gode råd i ærmet :)

Jakob

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 12-06-03 20:24

ok, jeg har fixet det. Det var lusket!!
Jeg har et program installeret som hedder "HyperCam" det er et program hvor
man kan filme sit arbejde på computeren og lægge stemme på. Lidt lige som
screenshot, så er det bare en film med lyd. Skide smart.....MEN dér havde
jeg, for at få .avi´en til at fylde mindre valgt lav sound kvali. Dén gik
igen i hele mit system. Så nu satte jeg den op til full kvali - så kører det
bare der´u´a.

Jakob