MS Windows
briani 27239
Windows Me advarelse SPD DIM 12
Fra : Nielsen

Dato : 12-06-03 15:48

Hej i gruppen.

Jeg har en gammel maskine stående på min yngste datters værelse 350mhz med
Win Me SE på. Når den booter op kommer der en blinkende tekst med ordlyd
"Warning SPD not found in DIM 12." hvad betyder dette ?
Den fortsætter med at læse ind og kan bruges umiddelbart uden problemer.

Mvh Ole

Fra : Leony

Dato : 12-06-03 20:33

"Nielsen" <olelykke@teliamailnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 350mhz med Win Me SE på. Når den booter op kommer der en blinkende
> tekst med ordlyd "Warning SPD not found in DIM 12." hvad betyder

SPD'en er en EEPROM som nogle RAM chips har, som fortæller hvor hurtig
RAM kan køre, størrelse, strømbehov osv.
Nogle chips har ikke denne EEPROM.

Umiddelbart virker som om computeren vil fortælle dig at SPD ikke bliver
fundet på RAM i BANK 1 og 2.
Som du selv siger, så virker computeren, så jeg ville ikke bekymre mig
om advarslen. Du kan måske slå den fra i BIOS, prøv at finde et punkt
der hedder noget med SPD. HVis du ikke kan finde det, så må du prøve dig
frem.

Du kan læse lidt om SPD her:
http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3336059,00.html

Det var hvad jeg lige umiddelbart kunne grave frem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/